حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در باره کارنامه یکساله دولت روحانی به روزنامه شرق گفت:



دولت در ایجاد ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی در کشور و همچنین حل مشکل درمان و سلامت مردم، توفیق خوبی داشته ‌است. در مهار رشد تورم هم توانسته دراین‌مدت، گام‌های خوبی بردارد. در عرصه سیاست خارجی و بین‌المللی تنش‌های بین ایران و کشورهای غربی را تا اندازه‌ای کاهش داده و توانسه است یک فضای تعاملی پدید آورد. در زمینه سیاست داخلی هم باید به تعامل دولت با احزاب و پیگیری اصلاح و بازنگری جدی جایگاه احزاب در ساختار سیاسی کشور به‌عنوان یک نقطه مثبت نگاه کرد. این مواردی که عرض کردم موارد مثبت عملکرد دولت بود اما در رابطه با مبارزه با فساد، رانت و تحقق عدالت اقتصادی به‌نظر نمی‌رسد که دولت تابه‌حال توفیقی داشته است و می‌شود گفت که بر اساس ارزیابی‌ها، 70درصد عدم توفیق را خود دولت اعتراف کرده است.
در زمینه خروج از رکود در بخش تولید و ایجاد اشتغال هم دولت متاسفانه توفیقی نداشته و بنا به اعلام وزیر اقتصاد، خروج از این وضع به دوسال فرصت نیاز دارد. به تعبیر خود آقای روحانی، رکود تورمی و بیکاری، دشمن داخلی‌اند، اما با این دشمنان داخلی هنوز مقابله جدی نشده است و موانع موجود از سر راه توسعه کشور برداشته نشده و به انتظار مردم که در حوزه اقتصادی گشایش‌هایی صورت گیرد، پاسخ داده نشده‌است. با وجود اینکه دولت از عناصر با تجربه‌ای در بخش‌های مختلف استفاده کرده اما چون فرمانده اقتصادی‌ای وجود ندارد که به این حوزه جهت و سامان بدهد، متاسفانه آن کاربردی که باید این تجربیات و توانمندی‌ها درراستای حل معضلات اقتصادی داشته باشد، پدید نیامده و مشکلات همچنان باقی است. علاوه بر این در حوزه فرهنگ، گله‌مندی مقام‌معظم‌رهبری و دغدغه مومنان همچنان باقی است و دولت نتوانسته رضایت رهبری و مردم متدین را جلب کند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    4 0
    دستت درد نکنه چی شد مشکل الان ما زنهاییم میخواین همه رو بندازین تو دریا راحت شید...... مشکل شما اینه که میخواین از پیشرفت مملکت جلوگیری کنید نصف جمعیت کشور رو تو خونه نگه دارید..... این غیر ممکنه
  • قاصدک IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 0
    خدا بیامرزد پدر کسانی را که به گفتن حقایق اذعان دارند و از روی کینه و دشمنی حرف نمی زنند من فکر می کنم تولید در ارتباط مستقیم با تحریم هاست انشاء... با شکستن تحریم ها تولید به جایگاه واقعی خود برسد
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 0
    بستگی داره فرهنگ رو چی تعریف کنیم. از نظر خیلی ها در این زمینه هم بسیار موفق بود.
  • محمد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 4
    اینقدر تو آخرین سال دولت احمدی نژاد تورم بالا رفته بود که تو دولت جدید نمیشد بیشتر از این تورم رو برد بالا؛ با این حال تورم تو سال اول دولت احمدی نژاد با سال اول دولت روحانی برابری می کنه؛ پس اتفاق خاصی تو دولت جدید رخ نداده؛ تازه با پایین اومدن نرخ طلا جیب خیلی از مردم که شاید نیمی از مردم خالی شده؛ پس باز هم اتفاقی نیفتاده. امیدوارم با سیاسی کاری اقتصاد این کشور رو نابود نکنیم.
  • محمد A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 1
    چرا از نرخ پسته نزدی؟