فارس نوشت:

ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی از گفت‌وگوی تلفنی عبدالله عبدالله با وزیر امور خارجه آمریکا و درخواست وی برای میانجیگری مجدد به دنبال توقف چهارباره روند بازشماری آرا خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله امروز با انتشار اطلاعیه‎ای از گفت‌وگوی تلفنی عبدالله عبدالله با وزیر خارجه آمریکا به منظور گنجانده شدن خواسته‌های این تیم در بسته پیشنهادی سازمان ملل متحد خبر داد.

همچنین عبدالله عبدالله طی 24 ساعت گذشته با نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان (یوناما) و نماینده ویژه آمریکا در کابل نیز دیدار و گفت‌و‎گو کرده است.

گفته می‌شود، جان کری وزیر خارجه آمریکا برای گفت‎وگو با کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان دوباره وارد کابل خواهد شد.

این در حالی ‎است که  ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله بسته پیشنهادی سازمان ملل برای ابطال آرا را ناقص خوانده و تأکید دارند که باید خواسته‎های این تیم که بر 5 اصل برای ابطال آرا استوار است، نیز در این بسته افزوده شود.

در اطلاعیه آمده است که تا نهایی شدن مذاکرات و توافق نهایی بر روی محتوا و مفاد لایحه ابطال آرا، ناظران ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در روند بازرسی و بازشماری 100 درصدی آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت نخواهند کرد.

اما ستاد انتخاباتی «اشرف غنی احمدزی» رقیب عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از بسته پیشنهادی سازمان ملل متحد برای ابطال آرا استقبال کرده و آن را پذیرفته است.

به گفته یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی، طبق وعده «یان کوبیش» فرستاده ویژه سازمان ملل روند بازرسی و باز شماری آرا فردا از سر گرفته خواهد شد.

این درحالی ‏است که بعد از شکسته شدن بن بست انتخاباتی افغانستان و توافق برای ایجاد دولت وحدت ملی، روند بازشماری آرا 4 بار متوقف شده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =