سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله فلسطین و غزه با سخنرانی و چند محکومیت رفع تکلیف و حل نمی شود.

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص حمایت واقعی و جدی از مقاومت فلسطین گفت: راهپیمایی روز قدس اقتدار اسلام را نشان می دهد و اینکه حساسیت ما به اسلام قادر است حتی درکشورهای غیرمسلمان نیز مسلمانان و غیر مسلمانان را به خیابان ها بکشاند تا حمایت خود را از مقاومت اعلام کنند اما اثر روانی حمایت این افراد از انتفاضه فلسطین و مظلومیت مردم غزه نشاندهنده این است که پشتوانه عظیم معنوی مردم دنیا پشت اینهاست.
وی افزود: سال هاست که رژیم صهیونیستی این رویه را در پیش گرفته و هر از چند گاهی آزمونی را شروع می کند که حساسیت مردم مسلمان دنیا را ارزیابی کند و به هر حال این سهم ما است که با کمترین هزینه ای که به فلسطینی ها تحمیل می شود، از آنها به درستی حمایت کنیم.
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر این که حامیان اسراییل با وقاحت تمام از کشتار مردم غزه و فلسطین اشغالی حمایت می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر زمانی است که کشور ما و کشورهایی که داعیه ی حمایت از مقاومت فلسطین را دارند، همانند حامیان اسراییل، به طور جدی و صادقانه و بدون پرده، حمایت های خود را از این جریان اعلام کنند.
نماینده مردم فریدون شهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چرا وقتی آن هایی که با اسرائیلی ها هستند با وقاحت تمام از کشتار و جنگ افروزی ها حمایت می کنند و گاهی هم نیرو برای کمک به آنها می فرستند، مسلمانان نباید اینکار را انجام دهند.
اسفنانی خاطر نشان کرد: انتخاب راهی که در حمایت از مظلومان جهان بوده در راستای آموزه های دینی و اهداف جمهوری اسلامی و راه درستی بوده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به این که ایران بایستی برای کاهش تبعات سیاسی این دفاع بر حق از مقاومت، کشورهای دیگری را نیز با خود درگیر کند خاطر نشان کرد: ما می توانیم در کنار امکاناتی که دراختیار آنها می گذاریم با هماهنگی کشورهایی که داعیه دفاع از فلسطین را دارند و با وساطت کشور مصر که درحال حاضر نقش مهمی در کاهش و پایان این حملات دارد وارد عمل شویم، زیرا راه علاج فلسطینی ها تنها مقابله با دشمن است و بحث مذاکره و سازش راهکار پایان این خشونت نیست .

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    16 98
    شتر سواری دولا دولا نمیشه . 2 راه در پیش داریم 1 .بشینیم هر روز با وعده ای از طرف امریکا منتظر باشیم وهرچی داریم رو کنیم وبعد پرونده های جدیدی باز کنند وعربستان وچند کشور عرب بلاخره دامنه ناامنی رو بیارن داخل 2 . در کرانه باختری گروههایی مثل حماس تشکیل بشه واز طریق عراق واردن به اونها اسلحه برسد وفشار رو بر صهیونیستها افزایش بدیم وامنیت ملی رو تضمین کنیم وتمام امتیازات رو به زور بدست بیاریم حالا بهترین فرصت است
  • فریدن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    108 7
    جناب اسفنانی عزیز ، مردم غزه برای همه ملت ایران عزیز هستند و حمایت از آنها بر هر انسان منصفی لازم و واجب است ؛ ولی آیا جنابعالی حواستان به حوزه انتخابی خودتان هم هست ؟ آیا میدانید که مردم کشاورز و دامدار فقیر فریدنی و فریدونشهری با چه مشکلاتی دست به گریبانند ؟ آیا میدانید که خشکسالی چه به سر این مردم مظلوم آورده است ؟ آیا میدانید که چندین روستا بواسطه نداشتن آب شرب و آشامیدنی تخلیه شدند و مردمانشان آواره گردیده اند ؟ آیا از روستاهای پشتکوه و پیشکوه که حتی جاده دسترسی هم ندارند و در برف و کوهستان گیر میکنند و جان میدهند خبر دارید ؟ اصلا آیا می دانید فریدن کجاست ؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    33 5
    آقای نماینده آیا شما خودتان حاضرید جزو نفرات اعزامی باشید و به جنگ بروید یا فقط شعار می دهید که خود را بزرگ جلوه دهی ؟ به گفته فریدن در کامنت قبلی چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است به دیارت برس ببین مشکلاتش چیه ، اگه لازم باشه مقام معظم رهبری خودشون حکم جهاد می دهند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    40 2
    اول از خودت شروع كن خودت و بچه هات برين جلو ما از پشت هواتونو داريم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    1 0
    ایشان بروند و یک هفته یک هفته در خط مقدم بجنگند و ما پشت سرشان.
  • سید رضا US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 1
    با دیدن تصاویر کودکان غزه حال و حوای من یکی عوض شد .مگر خداوند نفرموده اند که اگر مسلمانی ازتو درخواست کمک کند وتو به کمک وی نشتابی مسلمان نیستید . اطرافیان پیامبران پیشین بخاطر ترس از جنگ بهانه اوردند و پس جنگ طوری طرد شدند که روی زمین جایگاهی نداشتند . من در حال خدمت در مرز های ایران هستم .اگه راهی رو میدونین بشه بریم واسه اسلام بجنگیم دریغ نکنین .من الله توفیق