تسنیم نوشت:

روسیه یک سیستم موشکی که پیش از این در جنگ افغانستان مورد استفاده قرار گرفته بود برای مقابله با نیروهای داعش به عراق تحویل داده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایویشن ویک؛‌ تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از این است که دولت عراق به یک سیستم جدید برای مقابله با گروه داعش دست یافته است. طبق گزارشات منتشر شده این سیستم "تی‌او‌اس-1 ای" نام داشته و ساخت روسیه است. سال گذشته اخباری مبنی بر تامین این سیستم منتشر شد و به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر تحویل دولت عراق شده است.
این سیستم ابتدا در دهه 1980 برای مقابله با مجاهدین در افغانستان مورد استفاده قرار گرفت اما تا دهه 1990 به صورت مخفی باقی ماند. این سیستم که بر روی شاسی تانک نصب می‌شود 24 فروند موشک 220 میلیمتری غیرهدایت شونده با برد 6 کیلومتر را حمل می‌کند که هر موشک دارای 100 کیلوگرم ماده منفجره بوده و امکان شلیک تمام 24 موشک در 12 ثانیه وجود دارد.
این سیستم علیه نیروهای مبارز افغان که در داخل غارها پنهان شده بودند مورد استفاده قرار گرفت و سلاحی مهم در جنگ گروزنی در سال 1999 و 2000 به شمار میرفت. امروزه این سیستم علیه استحکامات و تسلیحات شهری مورد استفاده قرار گرفته و درصورتی که هدف تخریب نیروها در تونل‌های شهری باشد سلاحی مناسب به شمار می‌رود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    18 11
    احتمالا آشغالاشون رو قالب کردن
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 1
    الان داعشی های عراق خیلی متبحر شده اند و خیلی وحشی تر اند. فقط باید مخبر با اطلاعات گزارش دهی با جی پی اس بفرستید کنار اماکن استقرار و تجمعشان و تحرکات خودرویی شان و مختصات بدهند و بعد با موشک نقطه زن ارتش حمله کند.
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    2 1
    بعیده که کارایی داشته باشه. در این تحریم مالی، پوتین الان فقط به فکر فروش اجناس بنجول و درامد کسب کردن هست.