۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

ایسنا نوشت:

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: انجام آزمایشات DNA روی جمجمه‌های متلاشی شده و ارسال به پزشکی قانونی راز قتل‌های زنجیره‌ای را فاش کرد.

دکترغلامرضا همایون‌پور گفت: بر اساس گزارش واحد متوفیات اداره کل پزشکی قانونی کردستان در پنجم خردادماه پارسال از اداره مبارزه با جرائم جنایی آگاهی بقایای جمجمه‌ای منتسب به خانم 39 ساله‌ای که از 24 اسفندماه پارسال اعلام مفقودی شده بود برای بررسی و انجام آزمایشات لازم به واحد متوفیات اداره کل پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

وی گفت: طبق اعلام واحد متوفیات این اداره کل بعد از تشکیل پرونده و معاینه جمجمه توسط پزشک معاینات زنان و دندانپزشک اداره کل و با تشخیص آنها جمجمه در راستای انجام آزمایش DNA به همراه بستگان احتمالی به آزمایشگاه سازمان پزشکی قانونی کشور ارسال و معرفی شدند که در نهایت از طرف آزمایشگاه سازمان عدم تطابق نمونه استحاله بقایای جمجمه با بستگان احتمالی اعلام و نتیجه آزمایشات صورت گرفته به مراجع قضایی و انتظامی اعلام شد.

وی گفت: بر اساس اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته از طریق مراجع‌قضایی طی درخواستی تعیین سن دقیق جمجمه از این اداره کل درخواست شد که بعد از معاینه مجدد و با توجه به وضعیت جمجمه محدوده سنی حدود 25 تا 18 سال تشخیص داده شد.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: بر اساس گزارش واحد متوفیات اداره کل پزشکی قانونی استان در 12 بهمن‌ماه پارسال عکس‌های رادیولوژی دندان‌های فقدانی دیگری که حوالی تاریخ فقدانی جسد اول اعلام شده بود به این اداره کل برای معاینه ارسال شد.

وی گفت: پس از بررسی توسط دندانپزشک پزشکی قانونی و با توجه به معاینه جمجمه، پنجم خردادماه 92 و طبق اظهارنظر دندانپزشک، عکس‌های رادیولوژی حدود 90 درصد مربوط به خانم مفقودی دوم است که در نهایت طی تطابق عکس‌های رادیولوژی دندان‌های وی و جمجمه ارسالی مجدداً با بستگان مفقودی مورد دوم به آزمایشگاه سازمان پزشکی قانونی کشور ارسال و معرفی شدند که بعد از انجام آزمایش DNA مشخص شد که جمجمه مربوط به مفقودی آنهاست که بدین گونه راز قتل‌های به احتمال زنجیره‌ای توسط متهم به قتل زندانی کشف شد.

همایون‌پورگفت: طبق اعلام واحد متوفیات اداره کل در چهارم مرداد ماه امسال به طور مجدد بقایای متلاشی شده جمجمه‌ای دیگر که توسط متهم به قتل در زندان اعتراف کرده بود، توسط مأموران آگاهی به پزشکی قانونی ارسال و قرار شد پس از معاینه توسط پزشک و دندانپزشک اداره کل جمجمه متلاشی شده به آزمایشگاه سازمان پزشکی قانونی کشور برای انجام آزمایش DNA و معرفی بستگان احتمالی شخص مفقودی سوم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: نمونه‌های ارسالی از طریق مراجع قضایی و انتظامی به این اداره کل مربوط به سه نفر مفقودی بوده‌اند که پس از قتل و سوزاندن جسد دفن شده‌اند.


23282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    قاتل کیه؟