۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۴

شهروند نوشت:

با زیرکی پلیس سارقان ١٨ ساله که با معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به سرقت از اتباع بیگانه و کارگران ساده می‌زدند دستگیر شدند.
ماجرا از زمانی آغاز شد که چند نفر از اتباع خارجی و کارگران بخت برگشته که در ایران مشغول کار و زندگی بودند با مراجعه به پلیس از چند پسر جوان شکایت و اعلام کردند که آنها با سد کردن راهشان و معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به سرقت زده‌اند.
سرهنگ سیدعباس ناز رفتار رئیس کلانتری ١٠٨ نواب گفت: در پی دریافت اخبار و گزارشات شهروندان مبنی بر فعالیت مجرمانه دو جاعل که تحت عنوان مامور درزمینه سرقت به عنف، زورگیری و اخاذی از مردم و به‌خصوص افراد کارگر و تبعه افغان تیم‌های مأموران دست به‌کار شده و رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
او ادامه داد: مأموران نیروی انتظامی در همان بررسی‌های اولیه متوجه شدند این افراد با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هندا قرمز فاقد پلاک و درحالی‌که ادوات و وسایل نظامی ازجمله بی‌سیم، دستبند و سلاح کمری به همراه دارند اقدام به سرقت پول وجه نقد و گوشی تلفن همراه می‌کنند.

نازرفتار گفت: تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا این‌که در اولین روز از مرداد ماه، مأموران کلانتری در حین گشتزنی در اتوبان یادگار امام(س) متوجه یک دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک شدند که دو سرنشین آن درحال پرسه‌زنی و انتخاب سوژه بودند.

بلافاصله مأموران موتور سیکلت مورد نظر را متوقف و شروع به بازرسی از دو سرنشین آن کردند. در جریان بازرسی از این افراد که خود را به نام‌های یاشار ١٨ساله و منصور١٧ ساله معرفی کردند؛ یک قبضه سلاح کمری مشکی قلابی کشف شد.
او گفت: هر دو پسر جوان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند. در همان بازجویی‌های اولیه دو پسر جوان اعتراف کردند که از مدتی پیش با همدستی یکی از دوستانشان به نام مصیب با به همراه داشتن یک سلاح قلابی؛ بیسیم و دستبند خود را به‌عنوان مأمور نیروی انتظامی معرفی کرده و دست به سرقت از اتباع افغانی و کارگران ساده زده و سپس از محل متواری می‌شدند.
رئیس کلانتری نواب با اشاره به این نکته که تا به امروز تعداد ٧ الی ٨ نفر به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند گفت: سارقان مأمورنما گوشی‌های مسروقه را در حاشیه پاساژ علاءالدین به فروش می‌رساندند و متهمان نیز پس از تحقیقات مقدماتی برای تحقیقات تخصصی و کشف سایر جرایم در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    چند سال بهشون زندان بديد تا حساب كار دستشون بياذد،چون اگر سريع آزادشون كنيد معلوم نيست كه چه مجرم هاي خطرناكي بشند