ایسنا نوشت:

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: اقدامات غیرقانونی دولت گذشته، جامعه و کشور را در یک مخمصه اخلاقی و روحی قرار داده است.

نجفقلی حبیبی با اشاره به اقدام غیرقانونی دولت گذشته در استخدام 422 هزار نفر در مشاغل دولتی، گفت: باید از مجلس تشکر کرد که گزارش این اقدام غیرقانونی را ارائه کرده و البته باید از این مجلس گلایه کرد که چرا در همان زمانی که این اقدام انجام گرفت واکنشی نشان نداده است؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: این اقدامات باید درسی باشد برای کسانی که همچنان در مجلس بر طبل پایداری می‌کوبند. آنها باید ببینند دولت قبل چه کرده است و آنها از چه دولتی حمایت می‌کنند.

او گفت: این استخدام‌ها به هر حال امیدی برای این کارمندان ایجاد کرده است و اکنون با مطرح شدن این بحث‌ها، آنها دچار اضطراب می‌شوند. چرا باید اقدامی شود که جمعی دچار آسیب روحی شوند؟ با این وجود نگه داشتن آنان در مشاغل دولتی و حقوق آنها خلاف قانون است و اخراج آنها هم موجب آشفتگی زندگی آنان می‌شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه گفت: برخی از اینها با پارتی‌بازی و سفارش استخدام شده‌اند و این شیوه استخدام اشتباه است، زیرا ظلم به کسانی است که استحقاق دریافت شغل را داشته‌اند. این اقدامات غیرقانونی فاجعه اقتصادی، فرهنگی و روحی است و هیچ منفعتی برای هیچ‌کس ندارد.

حبیبی همچنین با بیان ‌اینکه "استخدام این عده موجب شده است که دولت بزرگ شود"، گفت: وقتی دولت فربه شود، هزینه‌هایش بالا می‌رود و سرعت انجام کارها هم کند می‌شود. در ضمن آنهایی که این‌گونه استخدام شده‌اند، احتمالاً فاقد صلاحیت‌های مهارتی، تخصصی و علمی بوده‌اند و این بی‌تخصصی، محیط اداری را ضایع کرده و خسارات فاجعه باری را برای کشور، دولت و جامعه دارد.

او در ادامه گفت: مجلس اکنون باید خود را سرزنش کند که هیچ اقدامی برای مقابله با این اقدامات غیرقانونی انجام نداده است. عده‌ای اکنون در مجلس به صورت غیرمنطقی به دنبال استیضاح وزرا هستند در حالی که در برابر اقدامات غیرقانونی دولت گذشته از خود واکنشی نشان نداده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "هدف احمدی‌نژاد از چنین اقدام غیرقانونی این بوده که به طرفداران خود امتیاز بدهد"، گفت: شاید وی فکر می‌کرده می‌تواند با این اقدام، عوامل خود را در دستگاه‌های اداری تثبیت کند و به این وسیله زمینه حضور مجدد خود یا جریان حامی خود را در دولت فراهم سازد.

او با بیان اینکه "مقابله با این اقدامات غیرقانونی بسیار دشوار است"، گفت: اکنون عده‌ای به صورت غیرقانونی به منافعی رسیده‌اند و عده‌ای هم احساس می‌کنند حقشان پایمال شده است. به نظر من باید صلاحیت این عده بررسی شود و کسانی که صلاحیت دارند به کار خود ادامه دهند و از ادامه کار کسانی که صلاحیت ندارند و با پارتی‌بازی استخدام شده‌اند جلوگیری شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پایان با اشاره به خسارت‌های ناشی از اجرای چنین اقدامات غیرقانونی در دولت قبل برای کشور، گفت: به هر حال این اقدامات غیرقانونی به کشور و جامعه ضربه وارد می‌کند و جبران آن بسیار سخت است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 19
    چیه اصلاح طلبها امروزا گیر دادن به 422 هزار استخدامی دولت قبل؟نادید میگم که همه ی این 422 هزار نفر البته اگه خبر درست باشه،چون اصلاح طلبها دروغ زیاد میگنصلاحیتشون از همه ی اصلاح طلبها و مخصوصا نجفقلی و حق شناس که طی برنامه ای هدفدار دارن این مسئله رو بیان میکنن بیشتره.مطمئن باشید این 422 هزار نفر انسانهای شریف و باخدا هستن .برعکس نجفقلی و حق شناس و دوستانشون.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    10 3
    انداختن همه مشكل به يك دوره زماني هشت ساله دور شدن از واقعيته. اين مشكل ريشه اي عميق تر در افزايش بي برنامه نسل نيازمند كار هست كه اين افزايش جمعيت در دهه شصت بوده و صرفا افزايش جمعيت هدف بوده نه برنامه ريزي كوتاه مدت ميان مدت و بلند مدت براي اين افزايش جمعيت.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 15
    جون نجف راست میگی؟ اصلا میدونی مخمصه یعنی چی؟بابا زرنگ اصلاحاتچی دست بردار ازاین حرفا.
  • سيد رسول مصطفوي IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    18 1
    با سلام بنده به چشم اين واقعيت را در سازمان محل خدمت د يده ام و متاسفانه همچنان ادامه دارد.افراد متخصص با سابقه از آنجا كه به مديران بي صلاحيت و كار نابلد احمدي نژاد باج نمي دادند، با افراد فاقد تخصص بله قربان گو جديد الاستخدام جابجا شدند و اوضاع تقريبا در كل وزارتخانه ها به همين منوال شد و دولت بطور كامل از تخصص تهي شد و از كار افتاد.متاسفانه هنوز هم همين شرايط حاكم است و دولت فعلي فقط توانسته در سطوح مديران عالي جابجايي انجام دهد در حالي كه ساختار اصلي كار دولت در سطوح پاييني رقم مي خورد كه همچنان به سياق دولت پيشين باقي مانده است.
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    10 2
    مجلس بايد خود را سرزنش كند
  • بی نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    41 1
    اداره 1400 نفری ما 400 تا نیرو اوردن و همه پستها را بین خودشان تقسیم کردند بدون تجربه و تخصص و کلی هم توهین کردند. در دولت جدید رییس سازمان تغییر کرد اما ترکیب مدیران میانی بدون تغییر به کار خود ادامه میدهند جالبه که همچنان هوای نیروهای بیسواد نورچشمی را دارند و کارمندان قدیمی بسیار بی انگیزه هستند انگار که نه انگار دولت عوض شده. جالبه که این پررو ها همچنان منتظر بازگشت ا.ن هستند