روزنامه خراسان نوشت:

شرور مسلحي که به همراه نوچه هايش در مشهد اقدام به شرارت و ايجاد رعب و وحشت مي کرد به اتهام «محاربه» در دادگاه محاکمه شد.

اين شرور ۳۱ ساله که به «سگ» معروف است سال گذشته با تلاش ماموران معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) و با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقامات قضايي و طي يک درگيري مسلحانه دستگير شد و در ادامه اين عمليات که در راستاي وظايف ذاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام گرفت، تعدادي از نوچه هاي متهم نيز به دام افتادند. ماجراي دستگيري اين شرور سابقه دار پس از طرح در کميسيون هاي امنيتي، هنگامي در دستور کار نيروهاي معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) قرار گرفت که تيراندازي و درگيري هاي متعدد گروه اراذل در معابر عمومي موجب اخلال در نظم و ايجاد رعب و وحشت و احساس ناامني در بين شهروندان شده بود. در همين رابطه نيروهاي اطلاعات سپاه با جمع آوري سوابق متعدد کيفري و جمع بندي آن ها، سرکرده باند شرارت را شناسايي کردند و اعمال مجرمانه او را زير نظر گرفتند. تا اين که وي و ۲ تن از نوچه هايش در شهريور سال گذشته در مسير شهرک شهيد باهنر به سمت شهرک شهيد رجايي مشهد به محاصره درآمدند و طي يک درگيري مسلحانه به دام افتادند. با توجه به اهميت موضوع، اين پرونده به شعبه ۹۰۴ مجتمع قضايي انقلاب اسلامي ارسال شد و توسط قاضي حيدري مورد رسيدگي قرار گرفت.

در بررسي هاي انجام شده، مشخص شد که اين فرد شرور با تشکيل باندي به ارتکاب جرايم خشن مانند نزاع هاي دسته جمعي، تيراندازي، آدم ربايي، تهيه و توزيع مشروبات الکلي و ... اقدام مي کند. اين گزارش حاکي است: با گسترده تر شدن اتهامات باند شرارت و ناامني، تحقيقات در اين پرونده وارد مرحله جديدي شد و نيروهاي سپاه با صدور دستوراتي از سوي مقام قضايي، پا به تاريکخانه جرايم اين باند گذاشتند و زواياي پنهان شرارت هاي آنان را فاش کردند. تحقيقات محسوس و غيرمحسوس نشان داد: شرور معروف به «سگ» با افراد مختلفي در ارتباط بود، و در امر تهيه و توزيع گسترده مشروبات الکلي به صورت گالني نيز فعاليت مي کند که در بازرسي از مخفيگاه هاي وي، يک کارگاه مشروب سازي به همراه آلات و ادوات ساخت مشروب و انواع سلاح هاي سرد و مهمات کشف شد.

همچنين بررسي ها بيانگر آن بود که متهم آخر مرداد سال گذشته با حدود ۱۰ نفر از نوچه هايش به يک کمپ ترک اعتياد در منطقه بازه شيخ مشهد هجوم برده و چند نفر را به شدت مجروح کرده اند. وي و افرادش که مسلح به وينچستر، شمشير، قمه و چوب بودند براي ايجاد وحشت بيشتر اقدام به تيراندازي هوايي کردند، که با حضور ماموران انتظامي متواري شده بودند. پس از انتقال مجروحان به بيمارستان، شرور معروف با يکي از رابطان خود در مرکز درماني تماس گرفته و از او خواسته بود تا ترتيبي بدهد که مجروحان در بيمارستان معطل شوند که آن ها براي گرفتن انتقام به بيمارستان برسند اما با حضور افسر نگهبان بيمارستان و مراجعان در اطراف برخي مجروحان، محل را ترک مي کنند. بنابراين گزارش، متهم اصلي اين پرونده همچنين در يک درگيري به سوي ماموراني که داخل يک دستگاه خودرو ۲۰۶ بودند تيراندازي مي کند و با سرعتي بيش از ۱۶۰ کيلومتر به همراه خواهرزنش متواري مي شود. اين در حالي است که شرور مذکور در اعترافات خود عنوان کرد من فکر مي کردم سرنشينان ۲۰۶ از طرف هاي دعوا و دشمنان من هستند و من با شليک هاي متعدد قصد ترساندن آن ها را داشتم. وي همچنين به ماجراي آدم ربايي نيز در اعترافات خود اشاره کرد و گفت: ما براي اين آدم ربايي ۱۰ ميليون تومان گرفته بوديم و قرار بود فردي به نام «خ» را که به يکي از دوستانم مبلغ ۱۰۰ ميليون تومان بدهکار بود نزد او ببريم اما وقتي «خ» را در محل نديديم پسر او را با تهديد ربوديم.

گزارش خراسان حاکي است: پس از انجام يک سري تحقيقات گسترده در پرونده باند معروف به «سگ» قرار مجرميت اين پرونده از سوي قاضي شعبه ۹۰۴ دادسراي عمومي و انقلاب مشهد صادر شد و متهمان پس از صدور کيفرخواست از سوي نماينده دادستان، در يکي از شعبه هاي دادگاه انقلاب مشهد محاکمه شدند.

سرکرده اصلي باند شرارت به اتهام «محاربه» از طريق شرکت در  آدم ربايي، نگهداري و خريد و فروش سلاح، تهديد و توليد مشروبات الکلي، شرکت در نزاع دسته جمعي منجر به تيراندازي، شرخري و ... طي چند جلسه در شعبه مذکور پاي ميز محاکمه نشست. با پايان يافتن محاکمه اعضاي اين باند راي دادگاه به متهمان و وکلاي مدافع آنان ابلاغ خواهد شد.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amir A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    76 3
    اگر محاربه که حکمش اعدامه فقط خواهشا نیارن تو خیابون ، دارو دستش ازش عکس بگیرن براشون قهرمان بشه
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    60 4
    فقط اعدام و سر به نيست كردن اين اراذل راهكار و چاره درمانه اينكه دستگيرش كنند و بعد چند ماه يا چند سال تو زندان پرورشش بدن كه نشد كار. اعدام بهترين درس براي اين اراذله
  • kiarash DE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    54 3
    اينا كه درست نميشن يا اعدامشون كنن يا يه جايي دور از همه درست كنن مثلا تو كويري جايي اونجا زندانيشون كنن تا بپوسن
  • بی نام US ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    36 3
    "کوله بار" زیادی شاعرانه بود برای همچین موردی..
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    24 5
    چرا نیروی انتظامی پیگیری نکرده و سپاه وارد عمل شده؟
  • بی نام EU ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 7
    وي و افرادش که مسلح به وينچستر، شمشير، قمه و چوب بودند براي ايجاد وحشت بيشتر اقدام به تيراندازي هوايي کردند، که با حضور ماموران انتظامي متواري شده بودند. .......ما فکر میکردیم این اتفاقات در فیلمهاست ...تازه به فیلم ها هم خرده میگرفتیم که اینها رئال نیست...خخخخخ