۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷

اگر این ایستادگی و مقاومت سه هفته ائی مردم غزه در برابر جنایات صهیونیستها برای بازگشت به زندگی شرافتمندانه و بدون حصر سیاسی و اقتصادی را که باعث کند کردن ماشین سرکوب این رژیم شده و موجی از خشم و غضب جهانی را علیه خود بر انگیخته است را انتفاضه مظلومانه خون کودکان غزه بنامیم خیلی به بیراهه نرفته ایم. بعضی از وقایع و حوادث تاریخی خود معیاری برای قضاوت دیدگاه و عملکرد بشریت در برابر آن اتفاق تاریخی میشوند. یکی از حوادث دوران ساز تاریخ معاصر نیز همین جنایت بزرگی است که رژیم صهیونیستی نه فقط در قبال مردم فلسطین بلکه در برابر کودکان غزه مرتکب شده و پاسخ به آن است.

خیلی فکر کردم چه عنوانی برای این مقاله انتخاب کنم؟ قصد کردم نام کتاب "تاریخ در ترازو" اثر مرحوم دکتر عبدالحسین زرکوب را وام بگیرم تا شاید سرخی این خون بنا حق ریخته و مظلومانه این کودکان را در کفه دیگر بگذارم تا خود سند محکمی باشد برای محاکمه تاریخ و دنیای غرب که اینگونه در مقابل این جنایات سکوت کرده و یا عکس العمل مناسب تا کنون در مقابل جنایت صهیونیستی که در کفه دیگر است نشان نداده اند، ولی دیدم باز هنوز نمی توانم دین مطلب را در برابر کودکان غزه ادا کنم که حتی عکسهای فجیع شهادتشان توسط رسانه های بین المللی قابل انتشار نیست. بارها گفته و نوشته ام که اگر این نسل که حتی کودکانش نیز با خون خود درخت تنومند مبارزات فلسطینی را ابیاری میکنند در سال 1948 وجود داشتند به یقین رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین اسلامی و یکی از حساس ترین نقاط دنیا برای ایجاد اختلاف بین مسلمین و غارت منابع انرژی برای گردش پر سود تر صنایع غربی و تسلیحاتی آن پا نمی گرفت.
روابط حاکم بر دنیای کنونی غیر منصفانه است و بدتر از آن معیارهای چندگانه و غیر عادلانه ائی است که توسط قدرتهای بزرگ بر جهان حاکم شده است. نحوه برخورد و تعاملات کشورها و سازمانهای حقوق بشری در جنایت جنگی اتفاق افتاده در غزه توسط رژیم صهیونیستی نشان از ماهیت این روابط تبعیض آمیز میدهد که حتی در دنیای معصومانه کودکان نیز کودک درجه یک و دو و سه داریم. اگر کودکی توسط یک هنرپیشه از پنجره بیرون گرفته شود رسانه ها و افکار عمومی آنرا نقض حقوق کودک می نامند ولی اگر در یورش نظامی صهیونیستها به مردم بی دفاع سرزمینی تحت اشغالی که زندگی در آن مختل شده، بیش از یک چهارم شهدای فلسطینی از کودکان باشند بازهم غرب هنوز از حق حمله صهیونیستها به غزه دفاع می کند.
از سخنان غیر مسئولانه اوباما بگذریم که این حق را به صهیونیستها داد و فقط خواستار کمتر شدن میزان کشتار غیر نظامیان شد، که بر عکس، نشد! و تعجب جان کری وزیر خارجه آمریکا را نیز برانگیخت و در مقابل صهیونیستها به وی مدال دلالی حماس را اعطا کردند! اما بعنوان مثال میتوان از انگلیس نام برد که از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل که خواستار تشکیل کمیسیون مستقل بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده است، انتقاد کرد و «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس این قطعنامه را «نامناسب» توصیف کرد. و این در حالی است که شورای مذکور صرفا" ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، انجام تحقیقاتی در این‌باره را خواستار شده بدون آنکه قدرت اجرائی لازم برای جلوگیری از تداوم این جنایات داشته باشد و یا بتواند به محاکمه جنایتکاران جنگی بپردازد.
از مجموع 47 کشور عضو این شورای 29 کشور به تشکیل این کمیسیون که بنا به درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته است، رای مثبت داده و 17 کشور رای ممتنع دادند. آمریکا تنها کشوری بود که با تشکیل این کمیسیون حقیقت‌یاب مخالفت کرد. این قطعنامه «نقض مستمر، سیستماتیک و فاحش حقوق بشر و آزادی‌های اساسی» در نتیجه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرده و زمینه را برای پیگیری افکار عمومی و اشخاص حقیقی و حقوقی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی بعنوان جنایتکاران جنگی آماده کرده است. آنگونه که اعلام شده وزارت امورخارجه در صدد برگزاری نشستی از اعضای جنبش عدم تعهد در زمینه تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در تهران است. پیشنهاد میشود سه موضوع از هم اکنون در دستور کار اجلاس مذکور قرار گرفته و سه کمیسیون سیاسی، انساندوستانه و بازسازی به منظور بررسی این سه موضوع تشکیل گردد: 1- اقدام حقوقی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی، 2- کمک موثر و سریع انساندوستانه به مردم غزه و مخصوصا" تعهد مصر به بازگشائی سریع مرز رفح و ازادسازی ارسال مواد و کلاهای مورد نیاز مردم غزه و 3- تخصیص بودجه و جمع آوری اعانه و کمک کشورهای عضو برای آغاز و فراهم کردن تمهیدات لازم مطالعاتی و اجرائی به منظور شروع سریع بازسازی محلهای مسکونی، مشاغل و اموال عمومی مانند مدارس و مکانهای مذهبی و ارسال مصالح ساختمانی و مخصوصا" سیمان از طریق مرز رفح با همکاری دولت مصر.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    22 7
    نفرین بر دولت کودک کش اسرائیل
    • انصاری IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      1 0
      همه میدانیم که این کامنتهای اسپم که منتشر شده متعلق به چه کسی هست. و جالبه که نویسنده محترم منتشر کردنش. به اسپمر پیشنهاد میکنم که به جای بچه بازی به کاری بپردازه که به درد دنیا و آخرتش بخوره.
  • انصاری IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    146 0
    سلام با اجازه نویسنده محترم. کمپین جمع آوری امضا برای معرفی نتانیاهو به دادگاه بین المللی جرایم جنگی علیه مردم غزه توسط یک نروژی راه اندازی شده. دوستانی که مایل هستن متوانند با داشتن یک ایمیل طومار این کمپین را امضا کنند. شزمنده به دلیل محدودیتهای تایپ انگلیسی نمیتوانم لینک کامل را بنویسم. وارد سایت که بشوید خودتان لینک امضای طومار را پیدا میکنید.www.avaaz.org خدا نگهدار