تسنیم نوشت:

وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه یکی از نمایندگان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت گفت که اگر دنبال تخفیف پهنای باند از زیرساخت هستید، باید پهنای باندتان را ۲۰ درصد ارزان‌تر به مرد م بفروشید.

محمود واعظی در جلسه دیدار با مدیران بخش خصوصی و اپراتورهای فعال در حوزه ICT اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در حال گذر به نسل‌های جدید مخابراتی بوده و برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به روند این گذر سرعت بخشد.

وی گفت: باید مشخص کنیم که تا پایان سال ۹۳ در حوزه ICT شاهد چه تحولاتی خواهیم بود.

او با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز پاسخگویی مشتریان در شرکت‌ها گفت: این موضوع در ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاثیرگذار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به دنبال سوددهی تمامی فعالان بخش خصوصی در حوزه ICT هستیم تصریح کرد: مطابق با تغییراتی که در مسیر ارائه خدمات به مردم اتفاق می‌افتد کمیسیون تنظیم مقررات تصمیم‌گیری کرده تا مسیر ارائه سرویس خوب و با کیفیت به مردم هموار شود.

واعظی با تاکید بر اینکه حاصل تعامل بین بخش خصوصی و اپراتورهای حوزه ICT منافع مردم را در بردارد، گفت: بخش خصوصی از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برخوردار است که با توجه به روند توسعه کشور این ظرفیت می‌تواند چند برابر شده و زمینه‌های بالفعل شدن آن نیز بیشتر فراهم گردد.

او سرویس‌دهی مناسب، پرهیز از ایجاد انحصار و تلاش برای ایجاد رقابت سالم را از مدیران بخش خصوصی و اپراتورهای فعال در حوزه ICT خواستار شد و گفت: از بخش خصوصی می‌خواهیم که با ایجاد تفاهم، همدلی و تشکیل کنسرسیوم‌های کارآمد برای ارائه سرویس به مردم تلاش خود را افزایش دهند.

در راستای محتوای این جلسه، سایت مخابرات نیز نوشت: وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسش نماینده‎ی شرکت‎های PAP درباره اجرای مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، گفت: شرکت‎های PAP در صورت اعمال تخفیف ۲۰ درصدی به کاربران از تخفیف پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: بر همین اساس لیست شرکت‎هایی که طبق بررسی‎های رگولاتوری، تخفیف ۲۰ درصدی را به کاربران نهایی یعنی مردم ارائه کرده‌اند به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه می‌شود تا براساس این موارد، تخفیف مربوط به پهنای باند برای این شرکت‎ها اعمال شود.

واعظی درباره استفاده از امکانات کابل‎های مسی از سوی اپراتورها نیز عنوان کرد: مالکیت کابل مسی به شرکت مخابرات تعلق دارد اما استفاده از آن باید مدیریت شود و ما در حال مطالعه و بررسی وضعیت کشورهای مشابه خودمان در این حوزه هستیم تا براساس تجربه‌های جهانی در مورد مدیریت بهینه آن و استفاده سایر شرکت‎های بهره‌بردار به تصمیم‌گیری درستی برسیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =