در 13 فصل سپری شده از لیگ برتر ، 833 نفر نام خود را در بین گلزنان ثبت کرده اند که از این میان فقط 21 نفر بیش از 50 گل به ثمر رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در آستانه آغاز فصل چهاردهم لیگ برتر، خبرآنلاین 10 گلزن برتر تاریخ این لیگ را زیر ذره بین برده است:
1. رضا عنایتی (128 گل): مهاجم 38 ساله مشهدی که برای آخرین سال فوتبالش به شهر خود برگشته است، 55 گل برای استقلال، 31 گل برای صبای قم، 28 گل برای ابومسلم، 10 گل برای مس کرمان و 4 گل نیز برای سپاهان زده است. عنایتی از اولین فصل لیگ برتر در این مسابقات حاضر بوده است و البته 3 فصل را نیز به دلیل حضور در امارات غایب بوده است.
2. آرش برهانی (111 گل): به جز فصل 80 و یک نیم فصل حضور در امارات، در سایر ادوار لیگ برتر حضور داشته و 76 گل برای استقلال و 35 گل برای پاس تهران زده است. او فصل گذشته کمترین گل را در دوران حضورش در لیگ برتر زد، اما امسال در بازی های پیش فصل آماده نشان داده است، اما همچنان بعید است در این فصل بتواند رکورد عنایتی را بشکند.
3. مهدی رجب زاده (94 گل): او نیز از قدیمی های لیگ برتر است که به جز یک و نیم فصل، در همه ادوار حاضر بوده و امیدوار است سومین صد گله لیگ برتر لقب بگیرد. رجب زاده اکنون 36 ساله است و شاید در آخرین فرصت برای سه رقمی کردن گل هایش. او 71 گل برای ذوب آهن، 13 گل برای سپاسی و 10 گل برای مس زده است.
4. فریدون فضلی (85 گل): تا قبل از بازگشت عنایتی، برترین گلزن لیگ برتر بود اما اکنون خداحافظی کرده است و فرصتی برای افزایش آمار گل ندارد. فضلی 31 گل برای صبا، 30 گل برای استقلال اهواز، 22 گل برای ابومسلم، و 2 گل برای تراکتورسازی زده است.
5. کریم انصاری فرد (77 گل): جوان ترین گلزن در لیست برترین گلزنان لیگ برتر 55 گل برای سایپا، 14 گل برای تراکتورسازی و 8 گل برای پرسپولیس زده است و در صورت تداوم حضور در این مسابقات می تواند در دو یا سه فصل آینده رکورد عنایتی را هم بشکند.
6. عماد رضا (70 گل): مهاجم عراقی سابق تیم های سپاهان، فولاد و شاهین بوشهر برترین گلزن خارجی لیگ برتر است که 59 گلش را برای سپاهان زده و برترین گلزن تاریخ این تیم محسوب می شود.
7. سیاوش اکبرپور (68 گل): او هم از قدیمی های لیگ برتر است که 42 گل برای استقلال، 12 گل برای سپاسی، 9 گل برای استیل آذین و 5 گل برای تراکتورسازی زده است.
8. جلال رافخایی (67 گل): برترین گلزن ملوان در تاریخ لیگ برتر و آقای گل دو فصل قبل لیگ برتر است که 63 گلش را با پیراهن ملوان و 4 گل نیز برای ذوب آهن زده است.
9. محسن بیاتی نیا (61 گل): مهاجم کهنه کار لیگ برتر که برای تیم های پیکان، صبا، پاس، مس و ذوب آهن گلزنی کرده است، بعید است شانسی برای افزایش گل هایش داشته باشد.
10. ابراهیم توره و محمد غلامی (60 گل): دو مهاجم سابق سپاهان با 60 گل دهمین گلزنان برتر تاریخ لیگ برتر هستند. توره برای سپاهان، پیکان و پرسپولیس گل زده است و غلامی نیز برای ملوان، پاس، استیل آذین، داماش و سپاهان. غلامی در این فصل برای راه آهن بازی می کند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =