۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۸

ایرنا نوشت:

اتحادیه اروپا روز دوشنبه با مسدود ساختن دارایی ها و اعمال ممنوعیت های مسافرتی علیه گروهی از شخصیت های تجاری و نهادهای نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که از بحران اوکراین سود برده اند، موافقت کرد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه ازبروکسل، یک مقام اتحادیه اروپا که خواست نامش برده نشود اظهارکرد: سفیران 28 کشور عضو این اتحادیه ˈ افراد یا نهادهای حامی اقدامات تصمیم گیرنده روس در اوکراین را که از این حمایت خود سود برده اند، هدف قرار دادند. ˈ

به گفته مقام مزبور، این سفیران همچنین موافقت کردند ˈ نهادهای بیشتری را که مسئول اقدام علیه یکپارچگی ارضی اوکراین ˈ بودند هدف قرار دهند.

وی افزود: تجارت وسرمایه گذاری با کریمه که در ماه مارس به روسیه منضم شده است بیش از پیش محدود خواهد شد.

مقامات اتحادیه اروپا از ذکر نام افراد ذینفع خودداری کرده ولی گفتند اسامی آنها روز چهارشنبه در مجله رسمی اتحادیه اروپا انتشار خواهد یافت .

دیپلمات های اتحادیه اروپا به طور جداگانه گفتند بر سر یک اسم توافق حاصل شده و در مورد سه نفر دیگر موضوع مورد بحث قرار دارد و در عین حال سه نهاد دیگر ممکن است روز چهارشنبه در لیست تحریم ها قرار گیرند.

پیش ازاین، اتحادیه اروپا اعضای محفل سیاسی داخلی پوتین ازجمله ˈ دمیتری روگوزین ˈ معاون نخست وزیر را هدف قرار داده بود ولی این نخستین بار است که شخصیت های تجاری نزدیک به رئیس جمهوری تحریم می شوند.

این سفیران که به طورمنظم تشکیل جلسه می دهند قراراست روز سه شنبه برای تصویب ˈ مرحله سوم ˈ تحریم ها که چهار حوزه کلیدی؛ دسترسی به بازارهای سرمایه، کالاهای دارای کاربرد دوگانه نظامی وغیرنظامی وفن آوری های حساس ازجمله بخش انرژی را شامل می شود ؛ گردهم آیند .

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =