پیشنهاد روحانی به اردوغان برای همکاری ایران و ترکیه برای کمک به مردم غزه

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، امروز در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، بر ضرورت تلاش فوری و همکاری جدی کشورهای اسلامی برای کمک موثر به مردم غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و رفع حصر غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رییس جمهوری در این مکالمه تلفنی یادآور شد: اگر قاهره زمینه همکاری و کالارسانی را فراهم کند، تهران و آنکارا می توانند برای جمع آوری و ارسال کمک های انسان دوستانه منطقه و جهان اسلام جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه برنامه ریزی نمایند.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به معضل تروریسم در عراق و سوریه ، تلاش برای تامین امنیت کشورهای منطقه را ضروری دانست و تلاش پیگیر همه کشورهای منطقه را ضامن ایجاد و دوام امنیت دانست.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این تماس تلفنی ، مراتب تبریک خود و دولت و ملت ترکیه را به مناسبت عید سعید فطر به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد و از برگزاری اجلاس وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در هفته آینده برگزار می شود ، استقبال کرد.
نخست وزیر ترکیه همچنین بر ادامه همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه تاکید کرد.
همچنین طرفین ابراز امیدواری کردند با پیگیری توافقات اجلاس مشترک ایران و ترکیه در آنکارا، پیوند همکاری دو کشور به طور پیوسته و پایدار ارتقا یابد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    30 18
    اقای روحانی اظهارات ضد صهیونیستی اردوغان رو نباید جدی گرفت. این ها ژست سیاسی است. دولت اردوغان کمک به تروریست ها و داعشیان خونخوار در عراق و سوریه رو به عنوان دفاع از اسلام به مردم خودش معرفی کرده و این ژست ها برای این است که دولت مدعی حمایت از اسلام در مورد اسرائیل و غزه مورد بازخواست قرار نگیره. وگرنه دولت ترکیه به جای این همه هیاهوی بیهوده میتونست سفیر اسرائیل رو به نشانه اعتراض از ترکیه اخراج کنه.
    • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      6 16
      از توهم بیا بیرون دوست عزیز ملت ایران به اندازه کافی دشمن داره نیاز به دشمن تراشی امثال شما نیست. ملت و دولت ترکیه و ایران هیچ مشکلی با هم ندارند و به کوری چشم دشمنان به عنوان دو کشور قدرتمند اسلامی آینده جهان اسلام رو رقم خواهد زد ان شاء ا..
    • ناصر A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
      7 1
      داعش را ترکیه محکوم کرده و حتی داعشی ها 40 نفر از کارمندان سفارت ترکیه را به اسارت گرفته بودند / ترکیه در مورد سوریه اختلاف نظر دارد / در این برهه زمان از اتحاد صحبت کن نه اختلاف / مشکل ما مسلمانان دامن زدن به اختلافات است باید هوشیار باشیم
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    26 6
    تمام مشکلات منطق ناشی از همکاری عربستان و ترکیه با آمریکاست.این اردوغان کاملا همسوی با منافع صهیونیستا کار میکنه.