تسنیم نوشت:

مقامات دفاعی آمریکا از اقدام اخیر دولت اوباما در اعزام مخفیانه مشاوران بیشتر به عراق خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره آمریکا در خبری با استناد به اظهارات مقامات دفاعی این کشور نوشت که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در طول سه هفته گذشته، 62 مشاور نظامی دیگر خود را به صورت مخفیانه به عراق اعزام کرده است.بر این اساس، تعداد کل مشاوران نظامی آمریکایی که در شرایط فعلی در عراق به سر می برند، 242 نفر هستند ولی این تعداد همچنان از 300 مشاوری که اوباما ماه گذشته وعده اعزام آنها را به عراق داد، کمتر است.
این در حالیست که دولت واشنگتن خبر اعزام این تعداد مشاور مازاد خود به عراق را علنی نکرده است؛ آخرین اطلاعاتی که دولت آمریکا درباره اعزام مشاوران به عراق منتشر کرد، به تاریخ اولین جولای جاری و زمانی باز می گردد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، اعلام کرد که 180 مشاور به عراق اعزام شده اند.
هیل نوشت که ارزیابی های اولیه مشاوران آمریکایی اعزام شده به عراق، هفته گذشته به مقامات پنتاگون ارائه شد و این ارزیابی ها اساس پیشنهاد به اوباما برای ارائه کمک های بیشتر نظامی آمریکا به عراق خواهند بود.
مقامات پنتاگون در تاریخ 15 جولای جاری از احتمال صدور مجوز اعزام مشاوران بیشتر به عراق قبل از تصمیم گیری درباره افزایش کمک های نظامی به این کشور خبر دادند و در عین حال گفتند که تعداد کارمندانی که در مراکز عملیات های مشترک عراق در حال همکاری هستند، افزایش داشته است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات دفاعی آمریکا، حدود 20 نفر از مشاوران آمریکایی که جدیدا به عراق اعزام شده اند، اعضای یک واحد فرماندهی و نظارتی هستند که در روز 14 جولای تشکیل شده است؛ این واحد برای مدیریت 200 نیروی آمریکایی تشکیل شده است که این نیروها دستور داشتند در تاریخ 30 ژوئن سال جاری امنیت دیپلماتیک، پرسنلی و فرودگاه بین المللی بغداد را تقویت کنند.
هیل نوشته است که مدت زمان کوتاهی بعد از تشکیل این واحد بود که پنتاگون حدود 40 پرسنل دیگر را به ماموریت امنیتی خود در عراق اضافه کرد؛ روی هم رفته، در حال حاضر 707 نیروی آمریکایی در عراق مستقر شده اند که این تعداد در روز اول جولای، 650 نفر گزارش شد.
رئیس جمهور آمریکا تاکنون مبلغی معادل 775 میلیون دلار برای تامین بودجه عراق درخواست کرده است که 475 میلیون دلار آن مختص نیروهای امنیتی و مشاوران مازادی می شود که به عراق اعزام شده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =