رونمایی از پوستر جشنواره عروسکی/ برومند: خانه استیجاری تئاتر عروسکی دائمی شود

مرضیه برومند، حمید جبلی، حسین طاهری و ... شامگاه روز گذشته ۵ امرداد در خانه تئاتر عروسکی، از پوستر شانزدهمین جشنواره عروسکی رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در مراسم رونمایی پوستر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از خانه تئاتر عروسکی نیز بازدیدی به عمل آمد.

در این مراسم برومند آرزو کرد که با تاسیس این مکان از این به بعد شاهد آثار خوبی در حوزه تئاتر عروسکی باشیم. او گفت: «امیدوارم از میان کارهای این دوره جشنواره، چندین نمایش قابل دفاع وجود داشته باشد که به واسطه آن بتوانیم پیگیری برای اجرای عمومی آنها را ادامه دهیم.»

کارگردان شهر موش‌ها افزود: «این ساختمان با کمک شهردار منطقه یک در اختیار اهالی تئاتر عروسکی قرار گرفته است، این‌جا به دلیل استیجاری بودن یک مکان موقتی است، اما امیدواریم به زودی خانه دائمی برای اهالی تئاتر عروسکی ایجاد کنیم. »
دبیر جشنواره عروسکی ادامه داد:‌ «اینجا خانه‌ی ستاد جشنواره‌ی تئاتر عروسکی نیست، بلکه خانه‌ی همه‌ی بچه‌های عروسکی است؛ اما متأسفانه موقتی است و ما فقط یک سال این مکان را در اختیار داریم، ولی تلاش می‌کنیم محلی دائمی برای بچه‌های عروسکی اختصاص دهیم، خانه‌ای که قشنگ باشد و دوستش داشته باشیم و برای دورهمی و تمرین، در آن گردهم بیاییم و شما هر زمان دل‌تان گرفت، به این خانه بیایید. »
برومند همچنین گفت که متوجه مشکلات بچه‌های تئاتر عروسکی‌ست هر چند اعتقاد دارد که آنها می‌توانند با تلاش بیشتر کارهای خوبی تولید کنند و همه مسئله فقط پول نیست.

او با اشاره به وقایع غزه، از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کرد و گفت که وقتی پای کشتار کودکان و ایجاد فضای ناامن برای آن‌ها به میان می‌آید، مراتب انزجار خود را از این مسأله اعلام می‌کنیم. 

برومند در سخنانش از منیژه حکمت هم بابت این که دفتر کارش را در اختیار جشنواره تئاتر عروسکی گذاشته است تشکر کرد. 

حسین طاهری هم درباره انتخاب دبیر برای جشنواره عروسکی گفت: «در هنگام انتخاب دبیر برای جشنواره تئاتر عروسکی به دنبال شخصی بودیم که بتواند روح تازه‌ای به جشنواره بدمد.»

او ادامه داد: « بدون شک امروز نقطه عطفی برای تئاتر عروسکی خواهد بود. امیدوارم با همراهی تمام اهالی این عرصه شاهد روزهای خوب و روشنی برای این هنر باشیم.»

مهندس مرتضی کاظمی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم که در این مراسم حضور داشت به بودجه تئاتر اشاره کرد و گفت:‌ «تئاتر کشور همواره با مشکلات بسیاری روبرو بوده است. در این میان تلاش ما نیز برای بهبود این وضعیت در مواردی موفقیت‌آمیز بود اما متاسفانه نهادینه نشد.»

مجتبی یزدانی، شهردار منطقه یک نیز با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری در منطقه یک مثل تاسیس موزه سینما، موزه موسیقی، موزه پروفسور حسابی، موزه استاد انتظامی و ... گفت که پیگیری‌های لازم برای تبدیل شدن ساختمانی در جماران به تماشاخانه تئاتر عروسکی انجام خواهد شد.

در پایان این مراسم مرضیه برومند و مجتبی یزدانی از پوستر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی که مرضیه سرمشقی طراحی کرده بود، رونمایی کردند. رسول نجفیان نیز در انتهای برنامه اشعاری را در حمایت از کودکان غزه دکلمه کرد.

منیژه حکمت، هنگامه مفید، فاطمه معتمدآریا، سوسن مقصودلو، آزاده انصاری، عادل بزدوده، حسن دادشکر، فریبا رییسی، یوسف صدیق، مریم سعادت، آزاده پورمختار، هما جدی‌کار، ایرج محمدی، هادی حجازی‌فر، رضا شاهبداغی از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. 

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =