تسنیم نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اظهار نظر خاتمی درباره انتخابات آتی مجلس، فرار به جلوست، گفت: خاتمی از عاملان فتنه۸۸ است و باید ابتدا محاکمه شود.

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظرمحمد خاتمی درباره انتخابات مجلس دهم گفت: یکی از بحث‌های مهمی که در رابطه با خاتمی مطرح است این است که پرونده ایشان در ماجرای فتنه 88 باز است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این نوع موضع گیری‌ها و اظهارات چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد هدف اول خاتمی که نقش اساسی در فتنه داشته است، آزمایش افکار عمومی و ارزیابی بازخورد این اظهارات در جامعه است و قصد دارد موقعیت و پایگاه و جایگاه اجتماعی خود را بعد از رسوایی‌ها و لطمات معنوی، حیثیتی و مادی که فتنه 1388 به ملت ما وارد کرده است، ارزیابی کند؛ اینکه آیا حافظه تاریخی ملت ضعیف شده است یا نه.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره اینکه خاتمی با ارائه این گونه اظهارات، به دنبال مطرح کردن خود در جامعه است، گفت: هدف دیگر آنها رویکرد عمیق‌تری دارد که برخواسته از گعده‌ها و محافل اصلاح طلبان است؛ خیزی که اصلاح طلبان به زعم خود برای تسخیر مجلس دهم برداشته‌اند و تصمیم گیری درون محفلی آنها این است که گام به گام حرکت کنند.

آلیا در همین زمینه ادامه داد: اصلاح طلبان در گام اول مباحثی مانند آشتی ملی، گذشت، درکنار هم و صمیمی بودن را مطرح می‌کنند و با متهم کردن دیگران به آشتی ناپذیری، ناسازگاری یا افراطی‌گری، سعی می‌کنند مسئله آشتی ملی یا گذشت را مطرح کنند.
او با اشاره به اینکه ملت ما در اینگونه موارد هوشیار است و نسبت به این موضع‌گیری‌ها دقت کافی دارد، گفت: برای مردم ما قابل قبول نیست که عده‌ای به حیثیت بین‌المللی و آرامش عمومی مردم خدشه وارد کرده و در نظم عمومی جامعه اختلال ایجاد کنند، بعد از گذشت چند ماه بگویند حالا از این موضوعات گذشت کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه گذشت ملزوماتی دارد، گفت: فتنه‌گران حاضر نشدند به مردم بگویند ما اشتباه کردیم و به خاطر لطمه‌ای که به مردم وارد کردند، از آنها عذرخواهی کنند؛ حاضر نشدند به مردم جواب دهند که شعار "نه غزه نه لبنان" در کجای ادبیات حماسی و انقلاب ملت ایران جا دارد با این وجود هدف دوم آنها با توی دهنی مردم مواجه خواهد شد.

آلیا یارگیری را هدف سوم این گونه موضع‌گیری‌ها دانست و گفت: اخیراً آقای خاتمی متوجه شده است که تعداد زیادی از اصلاح طلبان معتدل و افراطی به این جمع بندی رسیده‌اند که مواضع وی در سال 88 و بعد از آن، نمی‌تواند در بین اصلاح طلبان نقش مؤثری داشته باشد؛ لذا خود به خود اصلاح طلبان خاتمی را کنار گذاشته‌اند و به دنبال فرد دیگری هستند که در میان اصلاح طلبان بتواند نقش رهبری و مدیریت را ایفا کند.
او ادامه داد: آقای خاتمی در گیروداری که اصلاح طلبان به دنبال پر کردن خلأ رهبری اصلاح طلبان هستند، خودش را مجدد مطرح می‌کند و می‌خواهد بگوید برای انسجام اصلاح طلبان ظرفیت دارد بنابراین پیام اظهار نظر خاتمی در مورد انتخابات مجلس دهم به اصلاح طلبان این است که به آنها اعلام کند، ظرفیت انسجام بخشی به اصلاح طلبان را دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه خاتمی با هر کدام از این 3 هدف درباره انتخابات مجلس دهم موضع‌گیری کرده باشد، بی نتیجه و بی حاصل است، گفت: زیرا هم اصلاح طلبان از وی عبور کرده‌اند و هم جامعه حضور فردی که به آن ضربه زده است را نمی‌تواند قبول کند.

آلیا در پایان با بیان اینکه اظهار نظر خاتمی درباره انتخابات آتی مجلس، فرار به جلوست، گفت: خاتمی از عاملان فتنه88 است و باید ابتدا محاکمه شود؛ وی به جای اظهار نظر درباره انتخابات آتی مجلس، بهتر است درباره نپذیرفتن رای مردم در سال 88 و برپا کردن فتنه88 پاسخگوی رفتارش باشد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نت IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    درود بر خاتمی
  • آرمین A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    اصلاح طلبان کارنامه ی سیاهی دارند و نزد بسیاری از مردم منفور شده اند.
    • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      80 5
      در 8 سال دوره خاتمی دلار به 800 تومان کاهش و تورم هم به تک رقمی 9 درصد رسید و مردم در رفاه بودند و آزادی سیاسی و اجتماعی بود و با همه دنیا هم رابطه داشتیم....این فسادها و اختلاسها که در 8 سال اصولگرایان و حامیان اصولگرایان و امثال شماها بود وجود نداشت.....
  • ایمان A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    سید دوست داریم
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    286 9
    خاتمى رهبر اصلاحات است
  • الناز A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    295 7
    پرونده های مالی و تخلفات دولت احمدی نژاد چی خانم آلیا؟
  • محمد A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    225 9
    درود بر ملت ایران که در ۲۴ خرداد سال ۹۲ پاسخ محکمی به بعضیها داد
  • انسانم آرزوست A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    خاتمی یک شخص نیست، یک گفتمان است یک روش است، یک روش را با ممنوع کردن نمی توان از بین برد.
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    درود بر خاتمی سید پاک خدا
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    سيد عزيز در قلب ميليونها ايرانى جا داره اينو بدونيد
  • علی A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    درود بر الیا
  • دلواپس IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    خاتمي از ماست،براي ملت ماست و هميشه در ذهن و دل ملت باقي است...
  • بی نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    خاتمی محبوب است ونیازی به مطرح کردن خود ندارد
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    میشه اشاره کنید ایشون با نظر چند نفر از اهالی تهران شده اند نماینده تهران؟
  • محمد A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    سید محمد خاتمی مرد ایمان . صداقت . تقوا . محبت ملت به این سید بزرگوار عز تی است که خدا به ایشان عنایت کرده است . دشمن خاتمی با ملت ایران معا ندت دارد .
  • امیرحسین A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    60 6
    خاتمی یعنی عشق.نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد
  • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    55 4
    خاتمي دوست داريم
  • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    66 5
    24 خرداد دندون بعضی ها درد گرفت...
  • ali A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    21 35
    خود به خود اصلاح طلبان خاتمی را کنار گذاشته‌اند و به دنبال فرد دیگری هستند که در میان اصلاح طلبان بتواند نقش رهبری و مدیریت را ایفا کند. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد RO ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    74 9
    جرایم خاتمی:1رساندن تورم 48به ارث رسیده ازجناح ر است سابق در طول دولت8ساله خودبه حدود10.2بالابردن رشداقتصادی کشوربه حدود8 . 3 بالابردن عزت ایران وایرانی . 4 بالابردن قدرت خرید مردم . 5نداشتن هیچگونه پرونده فساد مالی و اختلاس توسط خود واطرافیان . 6محبوبیت بیش از حد در قلوب پاک مردم . 7 داشتن صداقت و پاکی. و...
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    74 6
    این گفته های خانم آلیا نشان می ده اگر خاتمی در میان مردم جایی نداشت خانم آلیا اینطور بصحبت نمیکرد.
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    36 53
    اگرمی خواهیدمحبوبیت خاتمی رابسنجید نظر سنجی فرمایید
  • میثم A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    11 3
    خانم آلیا با اینکه شما نماینده مردم تهران هستید چند نفر از مردم تهران شما را می شناسند در ایران که جای خود دارد.آن چند درصدی هم که شما را می شناسند یک دوره که در مجلس انتخاب نشوید فراموش می شوید که بعد از آن هم هراز گاهی مجبورید اظهار نظر های بفرمایید که جلب توجه کنید.مانند حضور زنان در ورزشگاها.آقای خاتمی چه در مسئولیتی باشند چه نباشد بخاطر نوع ادبیات مودبانه سیاسی و شیوه زندگی و سابقه پاک مالی که در دوران زندگی خود داشتند که شما ها با تمامی تلاشی که کردید سر سوزنی انحراف پیدا نکردید .همیشه محبوب می مانند.به جای اینکه دست به تخریب نافرجام ایشان بزنید سعی کنید مانند ایشان رفتار کنید تا همیشه در یادها و قلبها بمانید چه در قدرت چه بدون قدرت.همانگونه که سید محمدخاتمی ماند مردی برای تمامی فصول
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    1 5
    خانم الیا کاش به جای حرفهای صد من یه غاز مانند اقای خاتمی به فکر وظایف اصلیتون ومشکلات تهرانیها بودید.
  • بی نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    5 3
    خانم الیا این 8سال کجا بودید که مملکت به تاراج رفت افسوس. پاک ترین دولت تاریخ دولت آقای خاتمی بود