محمد قوچانی می‌گوید، به لحاظ سیاسی این درست نیست که نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات از اقلیت مجلس باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزنامه‌نگار درباره انتخاب نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات و اتفاقی که اخیرا در مجلس افتاده است می‌گوید: «از نظر سیاسی این که کمیسیون فرهنگی دو نفر اقلیت مجلس را به عنوان نامزد احراز این پست انتخاب کرده، درست نیست. جبهه پایداری جزو اقلیت مجلس است و مجلس این حق را دارد که در صحن علنی در مورد موضوعات و افراد مختلف رای‌گیری کند نه در کمیسیون فرهنگی که به محلی برای فعالیت‌های جبهه پایداری تبدیل شده است.»

او می‌افزاید:‌ «در مجموع عملکرد آقای مطهری به عنوان نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات بسیار خوب بوده است. ما از مجلس انتظار داریم بیش از قوای دیگر طرفدار آزادی مطبوعات باشد نه انسداد آنها.»

سردبیر «مهرنامه» ادامه می‌دهد: «متاسفانه افرادی که الان معرفی شده‌اند با سابقه کار مطبوعاتی ندارند یا در کار مطبوعاتی‌شان طرفدار بستن نشریات هستند. مثلا در نشریه ۹ دی ما همیشه بولتن‌سازی برای مطبوعات بوده‌ایم و حضور این افراد کمکی به مطبوعات نمی‌کند.»

قوچانی همچنین می‌گوید: «از نظر فرهنگی هم باید کسانی انتخاب شوند که درک درست‌تری از فضای رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشند. یکی از افرادی که از این نظر بسیار خوب است و هم روزنامه‌نگاران و هم جامعه مطبوعاتی به او علاقه دارند آقای مطهری‌ست و نمایندگان مجلس باید به تجربه و جایگاه ایشان در این زمینه توجه کنند.» 

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mehr A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    7 9
    کسی چون محمدقوچانی نمره وان ازعلی مطهری تمجید کند جایگاه مطهری را نشان میدهد. خشم حمیدروحانی ها از همین جاست.
  • رعنا A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    13 1
    حرفى مستدل وبا منطق، درود بر شما.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    9 3
    خدا ما رو إز شر افراطيون نجات بده