خانه ملت نوشت:

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، گفت: حدود 8 هزار میلیارد تومان از نقدینگی خودرو سازان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته که باید شرکت های خودرو سازی به این موضوع رسیدگی کنند.

بهروز نعمتی درباره قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت،گفت:فرمول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت بسیار ناقص است به دلیل اینکه تمامی موضوعات اقتصادی در آن لحاظ نشده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان از حدود 50 درصد از ظرفیت تولیدی خود استفاده نمی کند بنابراین نباید انتظار داشته باشند که مردم هزینه های سربار این عدم استفاده را پرداخت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه 18 درصد از قیمت تمام شده خودرو ناشی از هزینه های بالای تامین مالی خودروسازان است، ادامه داد: خودروسازان هزینه های تامین نقدینگی مورد نیاز خود را در قیمت تمام شده هر خودرو محاسبه می کنند و آن را از مردم می گیرند که این قابل قبول نیست.

نعمتی گفت: باید پذیرفت کیفیت خودروهای تولید قابل قبول نیست بنابراین خودرو سازان باید تلاش کنند بطور عملی کیفیت خودرو را ارتقاء دهند.

او ادامه داد: حدود 8 هزار میلیارد تومان از نقدینگی خودرو سازان در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته که باید شرکت های خودرو سازی به این موضوع رسیدگی کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ضرورت دارد قیمت خودرو تولیدی کاهش یابد، یادآور شد: با توجه به دلایل مذکور و دیگر موضوعاتی که در تحقیق و تفحص مجلس از صنعت خودرو منتشر شده است باید در قیمت خودرو بازنگری جدی شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =