کیهان نوشت:

رئيس کميسيون فرهنگي مجلس درباره موضوع انتخاب نماينده مجلس در هيئت نظارت بر مطبوعات گفت: اگر قرار است استفساريه‌اي طرح شود، بايد اين حق انتخاب از تمام کميسيون‌هاي تخصصي سلب شود تا هر کسي که در صحن علني با تخصص و بدون تخصص کانديدا شد و با لابي‌گري راي بيشتري آورد، ناظر شود.
حجت‌الاسلام احمد سالک رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به توضيحات علي مطهري در خصوص انتخاب کانديداهاي ناظران در هيئت نظارت بر مطبوعات در کميسيون فرهنگي گفت: هيئت رئيسه مجلس طبق قانون که انتخاب ناظران در هيئت نظارت بر مطبوعات برعهده کميسيون تخصصي مربوطه که فرهنگي است، ابلاغ کرد که اعلام نظر کند و بنده براساس بند يک ماده 218 آيين‌نامه عمل کردم.
وي ادامه داد: براي اينکه اينگونه حرف‌هاي امثال آقاي مطهري که در مجلس مي‌زند پيش نيايد، زمان يک هفته‌اي تعيين کرديم تا هر کس که قصد دارد براي ناظران در مطبوعات و صداوسيما کانديدا شود کتبا به کميسيون اعلام کند و طبق قانون اين اختيار به کميسيون داده شده تا افراد صاحب شرايط را به صحن مجلس معرفي کنند.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ما حق و حقوق کليه نمايندگان در صحن علني و کانديداها را رعايت کرديم، تاکيد کرد: بنده به مر آيين‌نامه عمل کردم و پاي آن نيز محکم ايستاده‌ام.
سالک تصريح کرد: جوسازي‌هاي در داخل صحن علني و مصاحبه‌هاي 2-3 روز آقاي مطهري را به خداوند متعال واگذار مي‌کنم که اين طور قضاوت مي‌کند؛ البته جواب آقاي مطهري را در کميسيون خواهم داد و اگر بنا باشد در رسانه‌ها نيز عنوان شود، اين کار را انجام خواهم داد.
وي با بيان اينکه از کانديداها به کميسيون دعوت کرديم تا در چند پارامتر مهم مانند تخصص، سوابق، نوع نگاه خود به مطبوعات و صداوسيما و ديگر موارد اعلام نظر کند و هر کدام از کانديداها 5 تا 10 دقيقه صحبت کردند و اعضاي کميسيون نيز اين صحبت‌ها را شنيدند.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به کانديداها براي نظارت بر اين دو شورا گفت: آقايان شجاعي، مطهري، کيايي‌نژاد، پژمان‌فر و جعفرپور از اعضاي کميسيون و ميرمحمدي، رسايي، نبويان، هروي و برخي ديگر نيز خارج از کميسيون کانديدا شده بودند و هر کدام مواضع خود را اعلام کردند.
سالک در خصوص اظهارات مطهري مبني بر اينکه روزه رئيس کميسيون فرهنگي درست نيست، گفت: انشاءالله روزه آقاي مطهري هميشه قبول باشد اما ما با آقاي مطهري معامله نکرديم بلکه با خداي خود معامله مي‌کنيم؛ بنده که نمي‌توانم به نماينده‌اي دستور بدهم که به حسن و يا حسين راي بدهد و تا به حال چنين کاري نکردم و نخواهم کرد و اعضاي کميسيون نظر خود را دادند.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اعضاي کميسيون امسال به آقاي مطهري راي ندادند کما اينکه سال گذشته به وي راي داده بودند و سروصدايي نبود اما نمي‌دانم که چطور شده امسال در کميسيون راي نياورده هيئت رئيسه با برخي از اعضاي اقليت مجلس جوسازي کردند که چرا مطهري راي نياورده است.
سالک ادامه داد: تعويق انتخابات جاي سوال دارد و بنده از رئيس مجلس مي‌پرسم چرا انتخابات را برگزار نکرد و اينکه گفت بند يک ماده 218 ابهام دارد، ابتدا بايد انتخابات را برگزار مي‌کرد و سپس اين بند را از ماده 218 به هيئت رئيسه مي‌برد تا اگر ابهامي داشت آن را به کميسيون آيين‌نامه ارجاع دهند و در آنجا بررسي شود و معنا نداشت جلوي انتخابات و زماني که کميسيون طبق مر قانون کشيده ناديده بگيرند و اين کار، کار خوبي نبود.
وي تاکيد کرد: اگر انتخاب عضو ناظر بر هيئت مطبوعات را عقب بياندازند، کميسيون فرهنگي به هيچ وجه از راي خود نخواهد گذشت و محکم بر نظر و راي خود خواهد ايستاد و اين جوسازي‌ها نيز توهين به کميسيون است.
وي تصريح کرد: آقاي مطهري در کميسيون راي نياورد و ديگر جاي جوسازي نيست و بار ديگر که بخواهند راي‌گيري کنند همين موارد را اعلام خواهم کرد.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات سخنگوي هيئت رئيسه مبني بر ارائه استفساريه در خصوص انتخاب ناظران در هيئت نظارت بر مطبوعات گفت: اين‌ حرف‌ها خلاف قانون است و آقاي نعمتي خلاف ماده 218 آيين‌نامه عمل کرده چرا که طبق اين ماده درباره ناظران بايد کميسيون‌هاي تخصصي نظر بدهند و حرفي از صحن علني در اين ماده نيامده است.
سالک افزود: کميسيون تخصصي به اين نظر رسيده که آقايان رسايي و نبويان را به صحن مجلس معرفي کند و اين موضوع به معناي تضييع حق ديگر نمايندگان نيست و بلکه اختياري است که مجلس به کميسيون‌هاي تخصصي داده است و آقاي نعمتي با طرح استفساريه قصد دارد اين اختيار را از کميسيون تخصصي سلب کند.
وي ادامه داد: اگر قرار است استفساريه‌اي طرح شود، بايد اين حق انتخاب از تمام کميسيون‌هاي تخصصي سلب شود تا هر کسي که در صحن علني با تخصص و بدون تخصص کانديدا شد و با لابي‌گري راي بيشتري آورد، ناظر شود.
رئيس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: ما مشکلي با طرح استفساريه نداريم اما قبل از طرح استفساريه در صحن بايد ماده 218 آيين‌نامه لغو و پس از آن استفساريه مطرح شود.
در همين حال علي مطهري توضيحاتي در مورد انتخاب کانديداي عضو ناظر بر مطبوعات ارائه کرده و گفته است که اقدام کميسيون فرهنگي خلاف قانون نبود؛ بلکه خلاف اخلاق است. مطهري معتقد است معرفي رسايي و نبويان که هر دو جزو جبهه پايداري هستند، کاري غيراخلاقي است.
1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدیع الزمان EU ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    36 1
    از مخاطبان عزیز خواهش میکنم یک قلم رفتار طیف پایداری مقایسه کننند؟... موضع آننها در برابر ثروت افسانه ای وزیران و اطرافیان احممی نژاد مثلا محصولی : بچه حزب اللهی باید پولدار باشه تا اهداف گروه را محقق کنه ..این افراد بعد از جنگ بنا به تکلیف وارد عرصه اقتصاد شدند و خدا به آنها التفات ویژه داشت و... نقل از رجانیور موضع همین گروه در برابر ثروت وزیران آقای روحانی: دوباره کاخ نشین ها آمدند آیا اینها درد مردم را میدانند؟؟.... ایضا همان منبع قضاوت با وجدان های بیدار........
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      2 5
      بدیع زمان لطفا دروغ نگو دست پیشو گرفتی پس نیوفتی ماه رمضونه ها اینقدر مغرضانه و بی دلیل.خبرانلاین مگه تو قوانین شما ننوشته نظراتی که تهمت و..داره گذاشته نمیشه.آقای سالک ناراحت نشو اینا اینجورین رای نمیارن میزنن زیرش.حالا اگه نظرمو گذاشت
  • پیراسته فر IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    4 1
    حاج آقا چقدر اهل گذشت هستند وصبوری اقای مطهری را" بخدا واگذارمیکند" ولی دلش آرام نمیگیرد"،درکمسیون جوابش را خواهد" داد وبازم هم راضی نمی شود"رسانه ای"هم میکند. سالک: آقاي مطهري را به خداوند متعال واگذار مي‌کنم که اين طور قضاوت مي‌کند؛ البته جواب آقاي مطهري را در کميسيون خواهم داد و اگر بنا باشد در رسانه‌ها نيز عنوان شود، اين کار را انجام خواهم داد. اما این پایان ماجرا نیست"ازرهبری هم خرج می کند" سالک:اینها باولایت مشکل دارند. توضیح :مطلب اخیردراین خبرنیامده ولی درمصاحبه ایشان باتسنیم وجوددارد