ایسنا نوشت:

محسن رضایی درباره دلیل پوشیدن لباس سپاه در روز گذشته گفت: یک کلام خواستم بگویم برگردیم به ارزش‌های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری­‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت پس از حضور در راهپیمایی روز قدس با لباس سپاه، دل‌نوشته‌ای با عنوان «چرا لباس سپاه پوشیدم؟» به شرح زیر نوشت:

«چرا لباس سپاه پوشیدم؟

بازگشت به ارزش‌های انقلاب

کجا رفت آن صمیمیت ها، آن برادری‌ها، آن اعتمادها؟

کجا رفت آن شهادت‌طلبی، آن مجاهدات بدون ادعا؟

کجا رفت آن دست محرومان را گرفتن؟

کجا رفت اجابت فریادهای "یا للمسلمین"؟

کجا رفت آن شعارهای حمایت از مستضعفین و پابرهنه‌ها؟

از حقیر سوال شد که چرا لباس پاسداریِ بدون درجه سال‌های اول انقلاب را در راه پیمایی روز قدس پوشیدی؟

یک کلام خواستم بگویم: برگردیم به ارزش‌های انقلاب، برگردیم به صفا و صداقتِ روزهای آزادی خرمشهر، برگردیم به برادری­‌ها، برگردیم به فضای رفع محرومیت، برگردیم به سلامت اقتصادی روزهای اول انقلاب، برگردیم به وحدتِ روزهای بعد از شهادت شهید بهشتی. به راستی در کشور چه چیز کم داریم؟

رهبری و نظامی داریم که همچون نخ تسبیح، همه ما را گرد یکدیگر جمع می‌کند. ملتی داریم که پانصد میلیون جمعیت را در کل منطقه می­‌تواند اداره کند. معادن و منابعی داریم که قادر است یک میلیارد جمعیت را رفع نیاز کند، دین و مذهبی داریم که می تواند قلوبِ سخت ترین دشمنانِ بشر را تسخیر کند. البته نمی‌گویم خدای ناکرده تمام ارزش‌های انقلاب از دست رفته که، اگر چنین بود محاصره اقتصادی نمی‌شدیم، غرب و اسرائیل با ما خصومت نمی ورزیدند، بلکه می‌خواهم بگویم که تنها راه جهشِ این انقلاب و رفع مشکلاتِ ناشی از فساد و تبعیض و فقر در کشور، فقط و فقط بازگشت صادقانه و گسترده به ارزش‌های انقلاب اسلامی است که باید از مسئولان و جناح‌های سیاسی کشور آغاز شود. ارزش‌های انقلاب، تنها ساده‌زیستی و استکبار ستیزی نیست، برادری، شهادت‌طلبی، صداقت و صمیمیت و نیز حفظ بیت‌المال و ... همه و همه جزء لاینفک ارزش‌های انقلابند. همه ارزش‌­های انقلاب را باید با هم ببینیم.

آری، لباس سپاه پوشیدم که هم از رزمندگان و مظلومین سوریه، فلسطین و عراق حمایت کنم و هم بگویم تنها راه نجات منطقه، این است که ما در داخل کشور، عمیقا به ارزش های انقلاب اسلامی برگردیم.

موج ناامنی که از سوریه و عراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است اگر مهار نشود در ماه های آینده وارد لبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آنصورت به ایران هم کشیده خواهد شد.

می بینید که در مذاکرات 1+5 در مقابل تواضع و فروتنی ایران، چگونه زیاده خواهی می کنند. آری، ما باید قوی تر شویم، ولی تنها راه آن، بازگشت کامل به ارزش های انقلاب است. جامعه ما نیاز به آزاد سازی یک انرژی بزرگ معنوی دارد که تنها، با بازگشت به ارزش های انقلاب، این مهم، شدنی است.»

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    24 9
    چمله "موج ناامنی که از سوریه و عراق شروع شده و امروز به فلسطین رسیده است اگر مهار نشود در ماه های آینده وارد لبنان و خلیج فارس شده و احتمالا در آنصورت به ایران هم کشیده خواهد شد." بسیار تامل برانگیز است
  • احمدی A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    16 7
    منظورتان از اینگونه خبرها چست که محسن رضایی چرا لباس سیاه یا لباس سپاهی پوشیده ایاباپوشیدن یک لباس فردی بناست دنیا زیروروشود؟
  • امیر A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    22 13
    احتمالا لباس تمیز دیگه ای نداشته چرا به مسائل شخصی دیگران دخالت میکنید ؟ حتما باید بیاد بگه لباسامو داده بودم اطوشوئی
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    27 8
    والا از اين برادرى و برابرى چيزى نصيب ما نشده
  • یوسف A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    8 15
    برادر محسن دقیقا انگشت گذاشتید روی حلقه مفقوده انقلاب و نظام ما انزمان اگر کسی میخواست صفا و صداقت خودش را نشان بدهد صاف میرفت وسط میدان جنگ و هر کاری که از دستش بر میامد انجام میداد خودتان شاهدید که مسئولیتها و ریاستها را باید بزور به ان ادمها میدادید اما انهایی که در ان صحنه های سخت و مشقت بار عافیت طلبانه در کنج خانه های خود خزیده بودند و حتی به حرف نیز صدایی از انان شنیده نمیشد اکنون هر روز به نحوی وارد دعواهای خود ساخته میشوند و هرگز اجازه نمیدهند که جو متشنج در بخشی از جامعه ارام بگیرد ایکاش همه ان قدیمی ها متوجه حساسیت موضوع بوده و اب به اسیاب این ادمها نریزند و انقلاب را با سابقونش حفظ کنند و رویشهای انقلاب را به صلاح و رستگاری رهنمون شوند
  • میترا A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    13 26
    حاج آقا ان شاءالله سال ۹۶ به شما رای می دیم دیگه
  • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    3 8
    این امرروزی نگری های جامعه و فراموش کردن سنت ها و ارزش های کشور متاسفانه ریشه ی معنویت ملت و اسلام را دارد میخشکاند و جنگ نرم تحقق پیدا کرده است
  • علیرضا A1 ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    51 7
    چقدر شعار؟ اگه شما خسته نشدید به خدا ما خیلی خسته ایم
  • عادل A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    7 26
    با سلام . یاد باد آن روزگاران یاد باد. یادبا محله هایی که محبت در انها موج میزد.همه از حال همدیگر خبر داشتیم .رفاه نبود ولی وفا وصفاوعشق به همدیگر بود .احترام حرف اول وآخر رامیزد. همه صادق بودیم ونان صداقت خود را خدا درسفره هایمان میگذاشت .عشق امام خمینی کبیر سراسر وجودمان را گرفته بود وحرف او حرف همه ملت بود .پس چه شد که به این روز افتادیم.آری فراموشی ارزشها وگم کردن راه انقلاب پس تنها راه نجات بازگشت به گذشته است.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    59 4
    برادر رضایی برای بازگشت به اون دوران لطفا از خودتون شروع کنید برگردید به همان منزل اون زمانتون
  • kmkm IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    12 3
    اری میشود به آن زمان بازگشت به شرط آنکه آنچه از حرام وارد زندگی وشکم ما شده خالی گردد آنگاه بایک یارب رحمت الهی بر سرما فوران میکند
  • سلمان IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    8 10
    برادر حاج محسن ما زمان به شما عشق میورزدیم. اما الان هم شما همان محسن رضایی هستید که بچه بسیج و سپاهی خودرا به دستور شما به آب و آتش می انداخت هستید. مانند مستاجر بودن و یا داشتن یک پیکان ۴۸ و... . والان نیز بدانیم شماو همان برادر محسن هستید ما هم با جان دل همان رزمنده هشت سال دفاع مقدس خواهیم بود. البته این موارد به عنوان مثال عرض کردم.
  • جبهه وحدت افرینان ایران مقتدر IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 5
    این مرام وخصلت. عمارهای انقلاب است که همیشه برای دفاع ازدستاوردها..وارزشها.وارمان های نظام درمیدان استوارایستاده اند.بنده هم باحاج محسن کاملاموافقم مازمانی بایدلباس رزم راازتن بیرون کنیم که قدس شریف ازاد.واسراییل غاصب. محو.وظلمی نباشد..ومظلومی فریادنکشد..