ایرنا نوشت:

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» با نشر یک خبر مدعی شد که به علت روزه خواری فردی مسیحی را در کرمانشاه مجازات اروپایی قرون وسطایی کرده و دهانش را سوزانده اند که با توجه به واکنش دادگستری کرمانشاه می توان گفت دیلی میل سهمیه دروغ اول آوریل خود رادر جولای استفاده کرده است.
پایگاه خبری مصری «بوابه نیوز» پنجشنبه گذشته به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که یک قاضی ایرانی علیه فردی مسیحی حکم داده دهانش را با سیگار در ملا عام بسوزانند، زیرا او قبل از اذان مغرب در ملاء عام روزه خواری کرده است.

این خبر سبب واکنش رییس کل دادگستری استان کرمانشاه شد و او امروز شنبه این ادعای نشریه انگلیسی را تکذیب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین «علی مظفری» گفت: چنین اتفاقی به هیچ عنوان در کرمانشاه و هیچ نقطه دیگر از ایران اسلامی رخ نداده و چنین خبرهایی توسط روزنامه های انگلیسی با هدف ضربه زدن به اسلام تهیه و منتشر می شود و چیز تازه ای نیست.

او با بیان این که در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اگر چه قانون برای رعایت موازین شرعی از جمله حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای اقلیت های مذهبی وجود دارد اما به واسطه رافت اسلامی با افراد غیر مسلمان برخورد نمی شود.

او گفت: هر چند قانون این اجازه را می دهد که با افراد غیر مسلمان روزه خوار نیز برخورد شود اما چنین قانونی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اعمال نمی شود.

مظفری، در خصوص اجرای حکم شلاق برای 50 روزه خوار در ملاء عام نیز در کرمانشاه گفت: صحت این خبر نیز خدشه دارد و در تعداد به عمد بزرگ نمایی صورت گرفته است.

او گفت: چند روز پیش پنج روزه خوار که به صورت جسورانه و بدون توجه به گوشزدهای ماموران در سطح خیابان های کرمانشاه اقدام به روزه خواری کرده بودند به دادسرا معرفی شدند و به علت عمدی که این افراد در شکستن حرمت شرع و قانون داشتند حکم شلاق در ملاء عام برای آنها اجرا شد.

مظفری گفت: حکم شلاق این تعداد روزه خوار در چهار راه نوبهار، میدان آزادی، میدان فردوسی و چهار راه مطهری شهرک آبادانی و مسکن اجرا شده است.

به گفته وی پرونده این افراد در مراجع قضایی وجود دارد و انتشار هر خبری غیر از این به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    78 5
    اگردرملاعام شلاق نمیزدید چی میشد شاید غیرعمدبوده شایدمریض بوده شاید عذرموجه داشته درهیچ جای شرع حکمی وجودنداردبه خاطرخوردن روزه درملا عام شلاق بزنند