شانا نوشت:

صددرصد جایگاه های عرضه بنزین شهر تبریز تا دو هفته آینده تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار می گیرد و پس از آن شهرهای اهواز، مشهد، اصفهان و شیراز بترتیب دیگر اولویتهای توزیع بنزین یورو ٤ است.


معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: هم اکنون بیش از ٧٠ درصد از بنزین توزیعی شهر تبریز یورو ٤ است.

شاهرخ خسروانی با بیان اینکه میزان نیاز به بنزین در تبریز حدود ٩٠٠ هزار لیتر در روز است، گفت: در حال حاضر حدود ٦٠٠ هزار لیتر از این نیاز روزانه از سوی شرکت پالایش نفت تبریز در قالب بنزین یورو ٤ تامین و عرضه می شود.

او با اشاره به اینکه هم اکنون کلانشهرهای کرج، تهران و اراک تحت پوشش کامل بنزین یورو ٤ قرار دارد، گفت: اولویتهای بعدی شرکت ملی پالایش و پخش در تامین بنزین یورو ٤، شهرهای اهواز، مشهد، اصفهان و شیراز است.

خسروانی با بیان اینکه برای تامین بنزین با کیفیت در اهواز برنامه ریزی شده تا از بنزین یورو ٤ وارداتی استفاده شود، گفت: پس از تکمیل طرح توسعه شرکت پالایش نفت آبادان تا آبان ماه امسال، بنزین باکیفیت یورو ٤ شهر اهواز نیز از این پالایشگاه تامین خواهد شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره توزیع بنزین یورو ٤ در اصفهان و شیراز نیز گفت: این شهرها پس از بهره برداری از واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه اصفهان تا آبان امسال تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار خواهند گرفت.

خسروانی گفت: تلاش وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش بر این است که بر اساس مصوبه هیئت دولت در بازه زمانی مشخص شده، ٨ کلانشهر کشور تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار گیرد.

توزیع بنزین با استاندارد یورو ٤ در تبریز از یکم تیرماه بمنظور حفاظت و صیانت از محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا، در جایگاه های عرضه سوخت این کلانشهر آغاز شد.

هم اکنون حجم عرضه بنزین یورو ٤ در کشور با احتساب بنزین وارداتی به ٢٨ میلیون لیتر در روز رسیده که ٤٠ درصد بنزین توزیعی کشور را شامل می شود.

حجم بنزین توزیع شده در کشور هم اکنون ٧١ میلیون لیتر است و ٢٨ میلیون لیتر از این میزان یورو ٤ است.

هم اکنون ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاه امام خمینی(ره) شارند و روزانه ٢ میلیون لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می شود؛ بر این اساس حجم بنزین وارداتی به ١٠ میلیون لیتر رسیده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =