۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

تسنیم نوشت:

نخست وزیر پاکستان تصمیم گرفته که برای کنترل اوضاع امنیتی پایتخت این کشور، از اول ماه آگوست اسلام‌آباد را برای ۳ ماه در اختیار ارتش قرار دهد.
به گزارش بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «داون نیوز»، «چوهدری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان گفت: نواز شریف نخست وزیر پاکستان تصمیم گرفته که برای کنترل اوضاع امنیتی پایتخت این کشور، از آغاز ماه آگوست، اسلام‌آباد را برای 3 ماه در اختیار ارتش قرار دهد.
به گفته نثار علی خان، دولت پاکستان این تصمیم را بر اساس ماده 245 قانون اساسی این کشور گرفته است.
وی در مورد تظاهرات احزاب اپوزیسیون پاکستان نیز در روز استقلال این کشور گفت: در مورد درخواست تظاهرات حامیان «عمران خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» به دولت اسلام‌آباد درخواستی نرسیده است بنابراین پس از ارائه درخواست و برگشت شریف از عربستان این موضوع بررسی خواهد شد.
از سوی دیگر، حزب «مردم پاکستان » بزرگترین حزب اپوزیسیون این کشور با تصمیم دولت مبنی بر کنترل اوضاع امنیتی اسلام‌آباد مخالفت کرده است.
«خورشید شاه» رهبر حزب مردم در پارلمان پاکستان گفت: درخواست دولت از ارتش برای کنترل اوضاع امنیتی اسلام‌آباد، بیانگر عدم موفقیت نوازشریف و تیمش است.
وی تصریح کرد: دولتی که یک شهر را نمی‌تواند کنترل کند، چگونه پاکستان را مدیریت می‌کند بنابراین دولت نوازشریف به تعهدات خود عمل نکرده و عمران خان نیز حق برگزاری تظاهرات علیه دولت پاکستان را دارد.
در عین حال، «فرحت الله بابر» سخنگوی حزب مردم پاکستان نیز ضمن انتقاد از عملکرد دولت شریف گفت: مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند بویژه که بجای دادگاه عالی، ارتش پاکستان فعال شده است.
وی تاکید کرد: امروز اسلام‌آباد در اختیار ارتش قرار گرفته است و انتظار می‌رود که دولت کنونی کراچی و لاهور و در نهایت تمام پاکستان را به ارتش بسپارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =