۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

تسنیم نوشت:

بر اساس توافقاتی که در گذشته میان آمریکا و روسیه انجام شده بود، قرار است تا پایان سال جاری ۳۰ فروند بالگرد روسی به افغانستان ارسال شود که تاکنون ۳ فروند آن به این کشور تحویل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس توافقاتی که در گذشته مابین روسیه و آمریکا صورت پذیرفته بود، قرار است تعدادی بال‌گرد روسی به ارتش کشور افغانستان تحویل داده شود.

این توافق در سال 2011 میان شرکت روسی روس آبارون اکسپورت و آمریکا به ثبت رسید که از سال 2012 به اجرا درآمد.
بال‌گردهای روسی با در نظر گرفتن تجربه جنگ افغانستان و شرایط جغرافیایی این کشور طراحی و آماده شده است و از نوع Mi-17V-5 هستند.
روسیه متعهد شده تا 30 فروند بال‌گرد نظامی پیشرفته را تا پایان سال جاری به افغانستان ارسال کند که پیش‌تر تعداد 3 فروند بالگرد نظامی را به این کشور تحویل داد است.

خلبان‌های افغانستان به دلیل نداشتن تجربه کافی برای پرواز با بال‌گردهای آمریکایی و نامناسب بودن شرایط آنها برای استفاده در جغرافیای این کشور، از دولت خواسته بودند تا بال‌گردهای روسی را جایگزین بال‌گردهای آمریکایی نمایند.

بنا به گفته خلبان‌های افغان: بال‌گردهای روسی در مناطق کوهستانی و ارتفاعات عملکرد بهتری دارند و شرایط ایده‌الی را برای استفاده در خاک افغانستان دارا می‌باشند، همینطور نسبت به بال‌گردهای آمریکایی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و کار با آنها نیز راحت‌تر است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =