خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی باعث گسترش بیماری هپاتیت و مشکلات کبدی شده است، گفت: این موارد باعث شده تا اغلب این بیماران نتیجه رضایت‌بخشی در روند درمان خود نداشته باشند.

عابد فتاحی با یادآوری 6 مرداد روز جهانی هپاتیت، نسبت به شیوع این بیماری هشدار داد و گفت: شیوع برخی بیماری‌های واگیردار موضوعی بود که در جلسات کمیسیون بهداشت با حضور وزیر بهداشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا جایی که در این جلسه اعلام شد امروزه بیماری‌هایی به شکل غیرطبیعی مردم را درگیر کرده که یکی از آنها بیماری‌هایی مانند هپاتیت است که به شدت شیوع یافته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی باعث گسترش بیماری هپاتیت و مشکلات کبدی شده است، ادامه داد: متاسفانه اغلب این بیماران به درمان جواب نمی‌دهند و حتی اگر پیوند کبد هم داشته باشند نتیجه‌بخش نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، به تاثیرگذاری نقش سموم در میوه‌ و سبزیجات اشاره کرد و گفت: متاسفانه این عامل نیز نقش برجسته‌ای بر شیوع بیماری‌های مختلف از جمله بیماری هپاتیت دارد که در جلسه یادشده قرار شد نظارت گسترده‌‌ای از سوی سازمان غذا ودارو در این زمینه صورت گیرد.

ا با انتقاد از اینکه از گذشته تاکنون وزارت جهاد کشاورزی نسبت به میزان سموم میوه‌جات و سبزیجات بی تفاوت بوده‌اند، یادآور شد: به طور حتم باید با بررسی مشخص شود که کودهای شیمیایی تا چه اندازه سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضروت بالا بردن سطح آگاهی عمومی نسبت به خطرات ناشی از ابتلا به بیماری هپاتیت، گفت: اطلاع‌رسانی در این بخش نیز مورد غفلت واقع شده درحالی که انجام تبلیغات و نشان دادن خطرات این بیماری می تواند تا حدودی در کنترل آن اثربخش واقع شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    15 0
    الكل باعث هپاتيت ميشه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    20 4
    خارح کشور خیلیا با اینکه مشروب آزاده یا نمی نوشند یا به مقدار کم ولی اینجا بدلیل ممنوع بودن بعضیا به نوشیدنش تمایل پیدا و حتا زیاده روی هم میکنن و البته از نظر بررسی کیفیت هم که معلومه هیچ نظارتی نیس
  • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    12 0
    مشروبات الکلی؟
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    25 0
    پس لطف کنن رو به مصرف موار مخدر بیارن اینطوری یه راس میرن سینه قبرستون و هزینه دوا دکتر هم ندارن...الکل هر جقدر هم که بد باشه مثل مواد مخدر کشنده و ویرانگر نیست و همه جای دنیا داره مصرف میشه ولی یه سیاستی هست که داره جوونا رو سوق میده سمت مواد فقط کافی واسه تهیه جفتشون اقدام کنید میبینید که مواد مخدر ارزانتر و در دسترس هست به نسبت الکل چرا؟؟؟
  • 7 A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    8 0
    امان از دست محدوديت