تسنیم نوشت:

نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق ضمن محکوم کردن جنایت تخریب مرقد یونس پیامبر(ع) در موصل از گروه های سیاسی عراقی خواست که اختلافات را کنار بگذارند و علیه داعش متحد شوند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الغد پرس، نیکلای ملادینف نماینده بان کی مون در امور عراق تخریب مرقد یونس پیامبر(ع) و ویرانی دیگر آثار باستانی در استان نینوا را محکوم کرد.
وی افزود: ظلم و ستم برنامه ریزی شده علیه اقلیت ها در عراق، ویرانی میراث فرهنگی و نابودی آثار تاریخی عراق که از قداست خاصی نزد مسلمانان و مسیحیان برخوردار است نشانه نادیده گرفتن ارزش های انسانی از سوی داعش است.
نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق بیان کرد: این اقدامات باید از سوی جامعه جهانی، رهبران سیاسی، شخصیت های دینی و غیرنظامی در عراق محکوم شود.
وی اعلام کرد: این اقدام اخیر(تخریب مرقد یونس پیامبر) نشانه و گواه دیگری از عرم گروه های تروریستی برای ویرانی میراث و هویت مشترک عراقی است.جنایات وحشتناک داعش به ویژه سوزاندن و نابودی کلیساها و مساجد و دیگر مراکز موصل باید عاملی برای کنار گذاشتن اختلافات سیاسی گروه های سیاسی عراقی باشد.
یادآور می شود که گروهک داعش به ویران کردن مرقدهای مقدس و دینی در مناطق تحت تسلط خود در عراق و سوریه ادامه می دهد و در آخرین جنایت مقام شیخ صالح را در کرکوک و شیث پیامبر را در موصل منفجر کرده است.تروریست های این گروهک تاکنون مقام علی اصغر(ع)، دانیال نبی(ع) در منطقه حضیره الساده در غرب موصل، مرقد یحیی ابو القاسم در منطقه الشفاء موصل، یونس پیامبر(ع)، عبدالله بن عاصم بن عمر بن الخطاب، مقام حضرت عباس(ع) در روستای الکبه،دو حسینیه در روستای شریخان را در عراق منفجر کرده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    سازمان ملل تو لطفا ببند.