نسیم آنلاین نوشت:

مدیرعامل ایران خودرو گفت: ایران خودرو به ترتیب با تولید پژو" ۳۰۱ "و "۲۰۰۸ "با پژو و "کلیو۴"و "کپچر" با رنو همکاری مشترک خواهد داشت

به نقل از "ایکو پرس" هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در مجمع عمومی سالانه این شرکت با اشاره به اینکه پژو قرار است با ایران خودرو،شرکت مشترکی به صورت 50-50 تشکیل دهد، گفت: بر اساس این توافق شرکت پژو ملزم به ارایه پلاتفرم برای تولید محصول مشترک شده و علاوه برآن نسبت به صادرات محصولات در منطقه نیز از طریق ایران خودرو اقدام خواهد کرد.

او با بیان اینکه ایجاد مرکز تحقیق و توسعه مشترک با شرکت پژو سیتروئن در این قرارداد پیش بینی شده، از تولید دو محصول جدید پژو 301 و 2008 در فاز اول همکاری مشترک خبر داد و گفت: قرارداد با پژو بر اساس تولید محصولات پژو و محصول مشترک با استفاده از توان قطعه سازان ایرانی و نه به صورت سی.کی.دی خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو از توافق برای تولید محصول با شرکت رنو نیز خبر داد و گفت: در مرحله اول همکاری با شرکت رنو، دو محصول «کلیو 4» و «کپچر» در نیمه دوم امسال به بازار عرضه می شود. یکی از این دو محصول در کلاس خودروی کوچک بوده و در هر 100 کیلومتر 5 لیتر سوخت مصرف می کنند.

یکه زارع همچنین با اشاره به راهبرد ایران خودرو در تولید مبنی بر عرضه 10 تا 15 محصول جدید تا سه سال آینده گفت: از این تعداد سه محصول با برند ایران خودرو طراحی و تولید خواهد شد.

او از مذاکره با خودروسازان برتر چینی خبر داد و گفت: قبلا مذاکراتی با دو شرکت چینی انجام شده که هم اکنون نیز با درنظر گرفتن مسایل کیفی مقرر شده محصولات جدید از این دو شرکت به بازار ایران عرضه شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: براساس راهبرد ایران خودرو حداکثر 10 درصد از تولیدات ایران خودرو به محصولات چینی اختصاص خواهد یافت که دو محصول سدان و cross overبه زودی وارد بازار ایران خواهند شد که آغاز تولید آن با موتور تی.یو.5 پژو و با ساخت داخل بالا خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه از برنامه های تحول و بهبود در کیفیت محصولات خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تمامی محصولات تولید ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب قرار دارند، ولی ما خود را متعهد می دانیم که کیفیت از دید مشتری نیز به سطح خیلی خوب ارتقا یابد.

یکه زارع ضمن اشاره به تعریف 100 پروژه بهبود کیفیت در سال 93 گفت: با اجرای این پروژه ها 80 درصد رضایت مشتریان در بخش کیفیت محصول برآورده خواهد شد.

او مشتریان را ذی‌نفعان اصلی ایران خودرو دانست و گفت: رضایت مشتریان با زحمات کارکنان و حمایت سهام‌داران حاصل می شود.

یکه زارع از خروج محصولات قدیمی ایران خودرو از مدار تولید خبر داد و گفت: وانت پیکان با جایگزینی محصول جدید تا پایان امسال از چرخه تولید خارج خواهد شد. همچنین خط تولید پژو 405 نیز در سال 95 متوقف خواهد شد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    26 1
    لابد پژوی 301 با قیمت 100 میلیون میخواد جایگزین405 بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    12 1
    پژو تا سال نود و پنج۰۰۰۰ بدبخت مردم ایران
  • محسن A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 8
    پژوی 2008 خیلی خوشگله
  • شوالیه تیفوسی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    11 0
    خوب شد متوقفش کردن چون دیگه حسرت خریدنشو که 20 ساله تو جونم افتاده بود رو نخواهم داشت. واسه سلامت روح و روان من بود که متوقفش کردن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    10 1
    آهان پس ما مشتریان ذی نفعان اصلی ایران خودرو هستیم عجب نمیدونستم
  • محمد رضا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    9 4
    2008 و کپچر شاسی بلندن. ولی کلیو4 به نظرم خوشکل ترینه. این جمله هم خیلی زیبا بود: «تمامی محصولات تولید ایران خودرو در رده کیفی خیلی خوب قرار دارند»...
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    12 0
    برای خودروسازها و فرار از تعهد کیفیت همیشه بهترین راه حل ، خط زدن صورت مسئله بوده است
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    عملا اینا دارن واردات انجام میدن فقط کیفیت رو از بین میبرن ، لزوم وجود این شرکتهای واسطه چیه مطمنم با این بلبشو رنو و پژو از خداشون خودشون اینجا مارخونه بزنن
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    5 5
    باباپرونده پیکانوببندیدباعث خجالت وا....
  • ناشناس A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 1
    ایران خودرو چون به تعهدش عمل نمی کند و مردم را فریب می دهد موفق نمی شود .چون مراهم فریب داده و خودروی که خرداد 93 می خواسته به من بده الن مرداد 93 است هنوز هم معلوم نیست کی تحویل می دهد ...
  • ahd A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    10 1
    بازم یه بهانه جدید برای افزایش قیمت خودرو به بهانه آپشن و کوفت و زهرمار نمیخوایم.. خبر بچاپ
  • پویا A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    8 0
    ایا ما که پول پراید هم واسمون شده رویا میتونیم اینارو با قیمت عادلانه بخریم یا اینام قیمتشون فضاییه؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    6 1
    چراغاشو بزرگ میکنن دیگه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    12 0
    او مشتریان را ذی‌نفعان اصلی ایران خودرو دانست و گفت: رضایت مشتریان با زحمات کارکنان و حمایت سهام‌داران حاصل می شود.بيا منو يه فصل بزن ولي به شعورم توهين نكن عزيز فرقون ساز
  • بی نام A1 ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    1 5
    تولید وانت پیکان متوقف میشه بگو خوب، به جاش چی تولید میشه؟ اگه گفتی: وانت روا کجا؟ سایت تبریز، اون وقت این وانت روا موتورش چیه؟ آفرین: پیکان و همچنان چرخه تولید پیکان در ایران خودرو تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت. ........... ۱۰۰ سال دیگه، اخبار ۲۰:۳۰ مجری با یک لحن مکش مرگ ما و لبخند ژکوند: رونمایی از جدیدترین محصول ویران خودرو با نام هواپیکان: بدنه هواپیما، موتور پیکان تقویت شده با فلافل اضافه
  • بی نام A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    این وانت بار جدید کی میاد بازار
  • reza RO ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    0 2
    پژو 301 کی میاد ؟