۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۱

پوریا عالمی در شرق نوشت:

دیلینگ صدای زنگ اس‌ام‌اس آمد، دیدم خبرگزاری فارس خبر داده: «شکاف طبقاتی در ایران بهتر از آمریکا، روسیه و ترکیه است.» خیالم راحت شد.

ما سال‌هاست می‌گوییم این شکاف منجر به شکفتن ما در جهان می‌شود، منتها کسی قبول نمی‌کرد. الان می‌بینیم که حتی فارس هم به نقل از گزارش سازمال‌ملل قبول کرده و بعید نیست فردا هم یک گزارش منتشر کنند که مردم جهان به دولت‌هایشان فشار می‌آورند که شکافشان را شبیه شکاف طبقاتی در ایران کنند. به‌هرحال خیلی از کسانی که از ایران مهاجرت کردند مساله اصلی‌شان شکاف طبقاتی بود و الان مشخص شد که از شکاف بهتر به شکاف بدتر نقل‌مکان کرده‌اند. به نظر ما دولت باید مهاجران را جذب کند.

همچنین سازمان گردشگری باید با تبلیغات گسترده جهانی تصویر بهتری از شکاف ایرانی به جهانیان معرفی کند و با تعریف گردشگری شکافی یا شکافتوریسم افق تازه‌ای ترسیم کند. البته این مساله شکاف در ایران فقط در طبقات نیست، در زیرزمین هم هست. درواقع ما شکاف را بومی کردیم. مثلا تونل صدر، که توسط دانشمندان جوان ایرانی وسط تونل شکاف ایجاد می‌شود و یکیش می‌رود کردستان یکیش می‌رود نیایش.

[...]همچنین یکی دیگر از دلایل وجود بی‌آرتی و مترو است. چون تمهیداتی اندیشیده شده که مردم چنان فشرده کنار هم باشند که انواع شکاف‌های موجود در جهان پر شود، شکاف طبقاتی که چیزی نیست.همچنین دولت اعلام کرده حاضر است به آن کشورها کمک کند. از طرفی هفته پیش شهرداری تهران چون دید تفکیک ایران بهتر از آمریکا و روسیه است، گفت باید در شهرداری بین خانم‌ها و آقایان تفکیک ایجاد شود و سوا‌سوا کار کنند. دانشمندان شهرداری معتقد هستند این امر منجر به بهبود وضعیت ما در جهان خواهد شد.

البته بابک زنجانی علاوه بر شکافی که در اقتصاد ایجاد کرد، توانست یک‌نفری بزرگ‌ترین شکاف خاورمیانه را در شهرک غرب تهران به وجود بیاورد، که دستش درد نکند. متاسفانه مشخص نیست کاشف شکاف در ایران چه‌کسی است اما چیزی که مشخص است این است که جریان انحرافی که از شکاف‌انگیزترین جریان‌های معاصر است، می‌تواند بنیان خیلی چیزها را در جامعه بشکافد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حيدر IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    27 1
    طنز تلخي بود...
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    قبلا" شکاف بود و الان دره میان فقیر و غنی ایجاد می کنند .