ایرنا نوشت:

مشاور دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: فلسطین و آزادی قدس شریف، اساسی ترین مسئله در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈعبدالحسین معزیˈ روز جمعه در جمع نمازگزاران و راهپیمایان روز قدس در مصلی امام خمینی (ره) رشت افزود: فلسطین و قدس شریف، اساسی ترین مسئله در سیاست خارجی ماست و نظام جمهوری اسلامی از مقاومت مردم فلسطین پشتیبانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) با اعلام روز جهانی قدس ، مقاومت مردم فلسطین را بومی سازی کرد.

مشاور دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: امام راحل با اعلام روز جهانی قدس، دو هدف بومی سازی مقاومت مردم فلسطین و افزایش آگاهی و اطلاعات جهانی نسبت به مسئله فلسطین و بیت المقدس را دنبال می کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) می خواست که مردم فلسطین، رژیم غاصب و اشغالگر قدس را برای همیشه از روی زمین محو کنند و به ظلم و تعدی این رژیم پایان دهند.

مشاور دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستگاه های تبلیغات جهان در آن زمان نیز تحت سیطره صهیونیست ها قرار داشت و مردم دنیا از ظلم، تعدی، تجاوز و آدمکشی در سرزمین های فلسطین بی اطلاع بودند.

حجت الاسلام معزی گفت: با اعلام روز جهانی قدس مسئله مسجدالاقصی جهانی شد و امروز نه تنها کشورهای اسلامی بلکه کشورهای اروپایی هم تجاوزات اسرائیل را محکوم می کنند.

وی یادآور شد: انگلیس با ایجاد اسرائیل می خواست دامنه سیاست های استعماری خود را گسترش دهد و آمریکا نیز این سرزمین را نقطه اساسی می داند و برای حمایت از این رژیم غاصب، کلاهک های هسته ای در اختیار اسرائیل قرار داده است.

مشاور دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی را برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان دانست و اظهار داشت: امام (ره) فرمودند روز قدس، روز جهان اسلام و روز حیات اسلام است و مقام معظم رهبری هم همواره بر حمایت از فسطین تاکید کرده اند.

حجت الاسلام معزی افزود: کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان وظیفه دارند که از فلسطین حمایت کنند و مردم فلسطین نیز وظیفه دارند که مقاومت کنند تا پیروزی نصیب آنان شود.

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر میهن اسلامی، با حضور پرشور مردم مؤمن و روزه دار در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شد.

در شهر رشت نیز مردم همیشه در صحنه با حضور در راهپیمایی روز قدس، آزادی قدس شریف را فریاد زدند و با حضور در مصلی امام خمینی (ره) نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را اقامه کردند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =