افشین پیروانی دوباره به پرسپولیس برگشت. این، سومین پست پیروانی در جمع سرخپوشان است.

کاوه علي اسماعيلي/ او در برهه از زمان بازيکن اين تيم بود، بعد مربي شد و سپس عنوان سرمربي گري را به خود اختصاص داد. در دور جديد هم مربي تيم خواهد بود. پيرواني به محض اتمام فصل گذشته، با چند اسپانسر به توافق رسيده بود تا به نوعي مديريت پرسپوليس را به دست آورد ولي اين اتفاق رخ نداد و در نهايت تيمي که حميد استيلي به وزارت ورزش پيشنهاد داده بود، وارد هيات مديره باشگاه پرسپوليس شد. اما افشين پيرواني در فصل هشتم، به عنوان کمک افشين قطبي، با پرسپوليس عقد قرارداد کرد. اين دو افشين اما نتوانستند موفقيت هاي فصل هفتم قطبي با استيلي را تکرار کنند و پرسپوليس در فصل هشتم فقط نام يک مدعي را يدک مي کشيد. در هفته چهاردهم ليگ هشتم، وقتي پرسپوليس در هواي مه آلود و با اشتباهات سعيد مظفري زاده در اعلام پنالتي، با صباي قم به تساوي 2-2 رسيد، قطبي از ايران رفت تا افشين پيرواني سرمربي تيم شود. تماشاگران پرسپوليس اما هرگز روي خوشي به پيرواني نشان ندادند و همواره نسبت به حضور اين مربي روي نيمکت تيم محبوب شان به عنوان نفر اول، حساسيت نشان مي دادند تا جايي که باشگاه پس از 12 بازي مجبور به استخدام نلو وينگادا شد. پيرواني در مورد شرايط آن روزها، يک خاطره جالب دارد که همواره آن را تعريف مي کند: وضعيت سکوها بر عليه من به گونه اي بود که گاهي اوقات، قبل از آن که قرآن خوانده شود، پيش از آن که من ترکيب را در رختکن به بازيکنان بگويم، عليه ام شعار مي دادند.

حالا بد نيست عملکرد پرسپوليس با سرمربي گري افشين پيرواني را ببينيد:

 

هفته

بازي

ورزشگاه

توضيحات

1

شانزدهم

پيکان 2- پرسپوليس 2

رجايي قزوين

نيکبخت در اين بازي دوبار پنالتي پرسپوليس را به بدن محمد محمدي گلر پيکان کوبيد.

2

هفدهم

پرسپوليس يک - استقلال اهواز صفر

آزادي تهران

نبي الله باقري ها در دقيقه 83، پرسپوليس را از شکست فراري داد.

3

هجدهم

راه آهن يک - پرسپوليس 2

آزادي تهران

گل زيباي ابراهيم توره در اين بازي، هرگز از خاطر اهالي فوتبال نمي رود. پرسپوليس در 5 دقيقه پاياني هم در زمين بازي زير فشار بود و هم از روي سکوها آن هم با وجودي که برنده بازي بود.

4

نوزدهم

پرسپوليس يک - سايپا يک

آزادي تهران

درخشش کريم باقري، مانع از شکست پرسپوليس شد. گلزني توره در اين بازي نيز ادامه داشت.

5

بيستم

پاس همدان صفر - پرسپوليس 3

قدس همدان

توره اين بار دو گل زد تا تيم بحران زده پاس، حرفي براي گفتن نداشته باشد.

6

بيست و يکم

پرسپوليس صفر- ملوان 2

آزادي تهران

آتش اختلافات بين هواداران و پيرواني شعله ور شد تا تمرکز تيم، بر روي شعارهاي سکو باشد تا کسب پيروزي.

7

بيست و دوم

ذوب آهن 3- پرسپوليس يک

فولادشهر اصفهان

ذوب آهن با اينکه دو اخراجي در اين بازي داشت ولي به راحتي آب خوردن سرخپوشان را شکست داد. براي اولين بار، شعار عليه کادرفني پرسپوليس به شهرستان ها هم کشيد. توره اين بار پنالتي گل زد.

8

بيست و سوم

پرسپوليس يک - فولاد صفر

آزادي تهران

گل ضربه پنالتي مازيار زارع گل نمي شد، زير فشار آن اعتراضات در روز بازي، پرسپوليس نمي توانست برنده باشد.

9

بيست و چهارم

مس يک - پرسپوليس يک

باهنر کرمان

ميدانداري علي کريمي براي پرسپوليس خوش يمن بود و با اينکه پيرواني در کرمان هم از شعارها بي نصيب نبود ولي سرخپوشان امتياز گرفتند.

10

بيست و پنجم

پرسپوليس يک - پيام صفر

آزادي تهران

ايوان پترويچ در دقيقه 2+90 از روي نقطه پنالتي براي پرسپوليس گل زد ولي بعد از برد سرخپوشان هم شعارها عليه کادرفني ادامه يافت و جو واقعا مسموم بود. در اين بازي هم رحمان رضايي اخراج شد هم نيکبخت.

11

بيست و ششم

پگاه يک - پرسپوليس 2

سردار جنگل رشت

پگاه رشت نيز بسيار بحران زده بود و اين يک خوش شانسي براي پرسپوليسي ها بود که با چنين تيمي بازي کنند. سرخپوشان با گل هاي ابراهيم توره و کريم باقري برنده بودند.

 

با اين حساب، افشين پيرواني در دوران سرمربي گري اش در ليگ برتر، 11 بازي روي نيمکت نشست که حاصل آن 6 برد 3 تساوي و 2 باخت بود. او در جام حذفي مقابل تيم صنايع طلايي سمنان هم روي نيمکت سرخپوشان نشست که در آن بازي نيز پرسپوليس برنده از زمين خارج شد تا 12 بازي، 7 برد،  3 تساوي و 2 باخت، حاصل کار افشين پيرواني به عنوان سرمربي در پرسپوليس باشد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =