۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶

تسنیم نوشت:

یک منبع آمریکایی از ارائه پیشنهاد طرح آتش‌بس دو مرحله‌ای از سوی وزیر خارجه آمریکا برای پایان درگیری میان حماس و اسرائیل در نوار غزه خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ یک منبع آمریکایی به نیویورک تایمز گفت که جان کری، وزیر خارجه آمریکای امروز (جمعه) طرح یک آتش‌بس دو مرحله‌ای در نوار غزه را پیشنهاد داده است. این آتش‌بس به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که آغاز آن روز یکشنبه خواهد بود.
به گفته منبع حاضر در نیویورک تایمز پس از انکه آتش‌بس میان طرفین برقرار شد مقامات فلسطینی و اسرائیلی و همچنین هیئت‌های بین‌المللی مذاکره درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی در نوار غزه را آغاز خواهند کرد. این منبع اعلام کرد که بیشترین اختلاف بر سر تمایل اسرائیل برای ادامه حضور نظامی در غزه طی آتش بس است.
پیش از این یک مقام ارشد آمریکایی درباره بحران غزه و طرح آتش بس مصر گفته بود که اختلافات برای دستیابی به آتش بس در غزه همچنان باقی است و جان کری وزیر خارجه آمریکا برای مدتی نامحدود در منطقه باقی نمی‌ماند.
کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از جنبش مقاومت اسلامی حماس خواسته‌اند بدون هیچ پیش شرطی طرح پیشنهادی مصر برای آتش بس در غزه را بپذیرد.
این در حالی است که رهبران جنبش حماس اعلام کرده‌اند که فقط در صورت رفع کامل محاصره غزه حاضر به قبول آتش بس با رژیم صهیونیستی خواهند شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    0 3
    س اخه تاکی میخوان کشورهای عرب خیانتکاربا صهیونیست ها همکاری کنن از عراق درس نمیگیرن که صدام چی شد وبعدش چطور به حرج ومرج کشیده شد تاکی ÷اچه خوار امریکا وسراییل غاصب میمونن لعنت به همه اعراب خاین خدا ازشون نگذره کاش غزه همسایه ایران بود تا به اسراییل نشون میدادیماللهم عجل لولیک الفرج درود به رهبر