تسنیم نوشت:

استاندار فراری نینوا که در ژوئن گذشته موصل را تقدیم گروهک تروریستی داعش کرد ضمن تایید حضور خود در نشست حمایت از تروریسم عراق در امان، از مخالفت خود با آزاد سازی موصل به دست ارتش عراق خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المسله، آثیل النجیفی استاندار سابق نینوا که این استان را در دهم ژوئن گذشته تقدیم گروهک داعش کرد به مشارکت خود در نشست حمایت از تروریسم عراق در امان پایتخت اردن افتخار کرد و این نشست را گامی مهم در آرامش اوضاع در داخل عراق به شکل مستقیم یا غیر مستقیم توصیف کرد!
وی با اشاره به مشارکت خود در نشست حمایت از تروریسم عراق در تاریخ 16/7/2014 اخبار مربوط به منع کردن وی از ورود به سالن نشست را تکذیب کرد و افزود: من دعوت شده بودم و با شرکت کنندگان در این نشست در خارج از سالن نیز رایزنی هایی داشتم.ما با حضور ارتش عراق در نینوا مخالف هستیم و خواستار تشکیل نیروهای محلی برای بازپس گیری آن از لوث داعش هستیم.
المسله در ادامه گزارش داد: با وجود ادعاهای النجیفی وی هیچ اقدامی برای آزادی موصل انجام نداده است و خود به آغوش مسعود بارزانی پناه برد.هماهنگی قوی میان وی با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان، گروه موسوم به نقشبندیه وابسته به عزت الدوری از مظنونان دستگاه امنیتی عراق و معاون دیکتاتور معدوم در تسلیم موصل به داعش وجود داشت.
اما ساکنان موصل که به شدت از النجیفی متنفر هستند به طوری که "سروار سان" یکی از شهروندان موصلی در صفحه مجازی خود خطاب به النجیفی نوشته است: تاریخ نام تو را در زمره اولین کسی که موصل را به خطرناکترین گروه نظامی و تروریستی دنیا تقدیم کرد ثبت کرده است و ساکنان موصل تو را جنایتکار جنگی می دانند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =