فارس نوشت:

اخیرا مطرح شده بر اثر حملات متعدد اینترنتی، پهنای باند مشترکان اینترنت ناخواسته مصرف و زود تمام می‌شود. متولی دولتی زیرساخت اینترنت کشور می‌گوید: مرکز عملیات امنیت حملات را کاملاً شناسایی و در مبدأ متوقف می‌کند.

اخیرا شرکت‌های اینترنتی از پدیده‌ای به نام «حجم خوری» در اشتراک‌های اینترنت سخن گفته‌اند که در اثر حملات اینترنتی در شبکه، ترافیک کاربران ناخواسته مصرف می‌شود.

این اتفاق گلایه کاربران را از اتمام زودهنگام حجم اینترنت در پی داشته است.

به گفته شرکت‌های اینترنتی «حمله‌ها از نوع داخلی و خارجی هستند و اینکه یک دستگاه در شبکه قربانی شود و کامپیوتر آلوده شروع به مصرف ترافیک در شبکه کند، فراوان رخ می‌دهد.»

آن‌ها می‌گویند: «شرکت زیرساخت باید در مبادی اینترنت جلوی حملات اینترنتی را بگیرد و این کاری است که اکنون نیز انجام می‌دهد، اما مقابله با تمام حمله‌ها کار سختی است.»

برخی نیز نظر دیگری دارند و معتقدند «هیچ کنترلی روی حملات اینترنتی که در هر لحظه از شبانه‌روز در شبکه زیرساخت وجود ندارد، نیست. کشف این ماجرا کار سختی است باید تشخیص دهیم که چه IP ‌ای حمله می‌کند و IPحمله‌کننده به زیرساخت گزارش شود تا سپس زیرساخت آدرس را ببندد. این در حالی است که ربات‌های این کار در دنیا وجود دارد و می‌توان در بدو ورود این حملات را رصد و IP های آن‌ها را مسدود کرد تا شبکه اینترنت تمیزی تحویل داخل شود.»

در پیگیری این موضوع، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: مرکز SOC زیرساخت برای مدیریت این حملات راه‌اندازی شده و این حملات کاملا شناسایی و در مبدا متوقف می‌شوند.

محمود خسروی ادامه داد: این مرکز مراحل آزمایشی را طی می‌کند و به‌زودی افتتاح می‌شود.

SOC مرکز عملیات‌ امنیت Security Operations Center است که برای پیشگیری از ورود ویروس به شبکه و جلوگیری از حمله ایجاد شده است. SOC به صورت فعال عمل می‌کند و در جا به حملات پاسخ می‌دهد.

وی یادآور شد: علاوه بر این به بسیاری از سازمان‌ها نیز ضعف‌های شبکه‌هایشان را اعلام می‌کنیم. این ضعف‌ها باعث می‌شود سازمان در برابر حملات سپر دفاعی نداشته باشد. بسیاری از سازمان‌ها نیز آمادگی خود را برای انعقاد قرارداد با زیرساخت‌ها به منظور حفاظت از آن‌ها اعلام کرده‌اند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورنا A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    49 0
    صبانت 40 گیگ حجم خریدم... ظرف مدت 2 ماه بدون کوچکترین دانلود تموم شده دزدی مگه شاخو دم داره... هر جا هم میریم توهین هم بمون میکنن خبر آنلاین خواهشا چاپ کن و پیگیر این مسئله باش اه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    37 0
    توجه مردم و خبرانلاین رو به خبر اینکه همین شرکت ارتباطات زیر ساخت سیستمی رو فعال کرده که شب ها ترافیک به سمت خارج از ایران با اختلال مواجهه جلب میکنم .. به عنوان مثال من با پهنای باند 2 مگ در طول روز مشکلی ندارم . اما وقتی به لحظات شب میرسیم فقط ترافیکم به سمت هاست های خارج از ایران میشه گفت قطع میشه . سایت های خارجی رو با سرعت 5 کیلو بایت باز میکنه برام جا داره به این شرکت بابت این اختلال پراکنی هاشون خسته نباشید بگم / متاسفم برای شرکتی که یکی از دغدغه هاش مشکل آفرینی برای مردمه
    • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      21 0
      تایید میشه، من هم شب ها با چنین مشکلی مواجه هستم.
    • محسن A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      15 1
      تایید میشه برای حل این مشکل مجبوریم فایل ها رو به سرور ایران منتقل کنیم تا بدون افت سرعت دانلود شوند
  • بی نام RU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    20 0
    دوست ندارید مردم به اینترنت وصل باشن باشه... دیگه چرا بهونه میارین و همه چیزو به عامل بیگانه ربط میدین
    • ابراهام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
      9 0
      چی چی رو باشه؟تا موقعی که اینجوری از حقوق اولیه خودمون اینجوری میگذریم حقمونه که از این بدتراش به سرمون بیارن،اتفاقا وظیفشونه که خدمات درست به مردم بدن اگه نمیتونن برن کنار و نون حرام واسه زن و بچشون نبرن.
    • بعله A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      2 6
      اقای ابرهام اینقدر حلال وحرام نکن.چرا دوست دارید هر چیز کوچکی را سانسور کنید؟اگر انقدر که درجزئی ترین مسائل وارد حریم خصوصی مردم می شوید از بیت المال مردم مراقبت می کردید اختلاس 3000میلیارد تومانی یا رانت خواری 9000میلیارد تومانی اتفاق نمی افتاد.چرا راجع به این مسائل بسیار مهم اینقدر حساسیت به خرج نمی دهید که در این مسائل جزئی؟
  • کیان A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    16 0
    از رایتل طرح یک ماهه با حجم 1 گیگ خرید کردم...بعد از دوروز بدون هیچگونه استفاده ...پیام امد حجمتان تموم شده....مجددا خرید کنید.....
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    19 0
    اینا مهم نیست دوستان.مهم اینکه ما باید بهشت بریم.حتی با کم فروشی
  • ایران زمین A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    4 0
    خب چرا دروغ؟ چرا یه چیزی مینویسید که واقعا چرته؟ اقا شرکت های اینترنتی گاهی حجم کم میکنن اونم بدون مصرف سودداره براشون چون دوباره بایدبخری زیرساختم سود میکنه این عامل مخرب داحلی و حارجی یه چیز الکی ترافیک مصرف شده باید وجودداشته باشه گزارش مصرف بگیرید میبینید گاهی برای حجم های یک گیگه دو گیگ کم میکنه چرا؟چون تو را بی سواد میدونن و فکر میکنن مردم ما از شیوع اینترنت در ایران بی خبرن و میشه ازشون پول در اورد بدترین شرکتهاشم خیلی وقتها جزو سه تای اول تو رده بندین
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    به ۱۹۵ دات آی آر و از هر آی اس پی که سرویس می‌گیرید اگه مشکلی داشت شکایت کنید بعد حداکثر دو روز زنگ ممیزنن از هیچی بهتره
  • هادی IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    4 0
    همیشه بهانه های نامشخص میارن مثل ویروس یا هک شدن. اینهمه کاریری که مشکل یکسانی دارند یعنی همه هک شدند. این مشکل جدیدا" عمومی شده و تمام سرویس دهنده ها احتمالا" با نرم افزار یا سیستم خاصی کاری کردند که فکر کنید دانلود توسط کامپیوتر صورت میگیرد و بصورت مجازی حجم را مصرف شده نشان دهند. میبایستی کمپینی را شروع کرد.
  • منوچهر IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 0
    مخابرات آذربایجانغربی به ازای 1 گیگ حدود 200 مگابایت اضافی میخوره من بارها تست کردم بدون باز کردن صفحه مثلا 4 گیگ دانلود داشتم فردا کمی بیش از 5 گیگ مصرف نشون داد در این دو سالی که من از اینترنت مخابرات استفاده میکنم هر روز همینه و مشخصه بصورت نرم افزاری طراحی شده است . اول کار خوش رنگ تبلیغ میکنند بعد از همون روز اول استفاده ، سرعتی که باید بسته به پهنای باند داشنه باشی رو نداره ، بعد از مدتی وعده هایی رو که میدن یکطرفه بر میدارن و ... هر کی هم زنگ بزنه یا کامنت بزاره و معترض بشه ، فقط و فقط یک جواب تحویل میدن بنا به دستور حوزه نظارتی ... . حالا اگه من اشتباه میگم شما تست کنید . نه اینکه اینترنت ما خیلی نوبره که از خارج بهش طمع کنن ؟
  • رضا A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    3 0
    جلل خالق اگر کسی بخاد پهنای باند بدزد که از دیتا سنتر میدزده چطور از کاربرها کم میشه؟من اینترنت مخابرات دارم خدا گواهه ازترس نه دانلود میکنم نه اپلود اپدیت هم که اصلا . گمر اپدیتها چقد حجم میبره اصلا؟ یک روز درمیان 3 گیگ باید اینترنتم رو شارژ کنم و جحم بخرم زنگم میزنی پشتیبانی میگه هک کردن و دروغی بیش نیست مگر کلاشی و کلاهبرداری و مال مردم خوری شاخ و دم داره ؟ اخه اینترنت 128 مخابرات خوزستانی که من دارم مگه چقد سرعت داره که یک و نیم روز تازه در روز 3/4 ساعتم بیشتر استفاده نمیکنم 3 گیگ مصرف بشه؟ اینترنت پرسرعت مخصوصا adsl همه کشورها رایگانه برای مردم وای فای . وایمکس کمی پول دریافت میکنن و گوشی همراه چون اینها دکل دارن و هذینه میبره اینا ازخداشونه که مردم از استفاده اینترنت منصرف بشن