ایسنا نوشت:

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل ازیک منبع در بخش صادرات دفاعی این کشور گزارش داد که مسکو تامین هلی‌کوپتر نظامی و جنگنده برای ارتش عراق را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سعدون الدلیمی، سرپرست وزارت دفاع عراق روز پنج شنبه به مسکو سفر کرده تا در مذاکرات خود با مقامات این کشور بتواند تجهیزات نظامی کافی برای مقابله با اقدامات تروریست‌ها در کشورش را به دست بیاورد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از یک منبع در بخش صادرات دفاعی روسیه گفت: تعدادی از قراردادهایی که روسیه با عراق بسته وارد فاز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد که تحویل هلی کوپترهای جنگی MI-35 و همچنین جنگنده‌های سوخوی 25 که به پوشش هوایی نزدیک برای نیروهای زمینی می‌پردازند به ارتش عراق آغاز شده است.

همچنین گزارش شده که عراق قراردادهایی برای دریافت هلی‌کوپترهای MI-28 و موشک‌های زمین به هوای Pantsir-S1 از روسیه امضا کرده است.

روسیه وعراق در سال 2012 قراردادهایی به ارزش 2 / 4 میلیارد دلاربرای دریافت 36 هلی کوپتر MI-28 و 48 سیستم Pantsir-S1 امضا کرده بودند که به دلیل وجود شایبه فساد اجرایی شدن این قراردادها با مشکل مواجه شده بود.

سرپرست وزارت دفاع عراق روز پنج شنبه در دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: همکاری عراق با روسیه تاریخچه بسیار طولانی داشته و امروز ما نیازمند آن هستیم تا این همکاری را تقویت کنیم و آن را توسعه دهیم.

شویگو نیز گفت: همکاری فنی نظامی میان عراق و روسیه با موفقیت در حال پیشرفت است و ما در جنگ علیه تروریسم کنار شما هستیم.

یک منبع خبری در صنایع دفاع روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفت: ممکن است با توجه به افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین واشنگتن بغداد را برای لغو این سفارش‌ها تحت فشار قرار دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =