واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس در گزارشی به قلم دافنه روسو، به بررسی شخصیت رئیس جدید رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته است:
روون ریولین در حالی روز پنجشنبه ریاست اسرائیل را به عهده گرفت که جنگ تمام عیار در باریکه غزه همچنان ادامه دارد. جانشین شیمون پرز یکی از چهره های سرشناس راستگراست که ضمن حمایت آشکار از نظریه اسرائیل بزرگ، از مدافعان سرسخت دولت قانون است.
دهمین رئیس اسرائیل وکیل 74 ساله ای است که حرفه سیاسی خود را در سال 1988 و با حضور در کنست - پارلمان اسرائیل - از حزب لیکود آغاز کرد. او بین سالهای 2003 تا 2006 و همچنین بین سالهای 2009 تا 2013 ریاست پارلمان را به عهده گرفت. از دیدگاه ایدئولوژیکی، او به راستگراترین جناح لیکود تعلق دارد.
ریولین هیچگاه مخالفت خود را با تشکیل کشور (مستقل) فلسطینی مخفی نکرده است. یکی از سرمقاله نویس های روزنامه هاآرتص نوشت: ریولین رئیس اسرائیل نخواهد شد؛ او رئیس اسرائیل بزرگ خواهد شد. او از سمت ریاست اسرائیل برای پیشبرد شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن - که مورد ستایش اوست - بهره خواهد گرفت. 
او با حمایت آشکار از الحاق بخش اشغالی کرانه باختری (به اسرائیل)، اظهار داشته است: من ترجیح می دهم فلسطینی ها را به عنوان شهروند اسرائیل بپذیرم تا این که اسرائیل را (به دو نیم) تقسیم کنم. 
در گذشته نیز، با عقب نشینی یکجانبه اسرائیل از باریکه غزه در سال 2005 و تخلیه شهرکهای یهودی نشین - که مقامات اسرائیل آنها را غیر قانونی دانسته و با استفاده از نظامیان تخلیه کردند - به شدت مخالفت کرد.
اما ریولین هیچگاه مانند دیگر طرفداران پر و پا قرص شهرک سازی در کرانه باختری، آشکارا به اقلیت اعراب اسرائیل، که 20 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند، حمله نکرده است.
از این منظر بود که این افسر پیشین دستگاه اطلاعات ارتش، به اعراب اسرائیل نزدیک شد. اقدامی که وجهه سیاسی او را تشکیل داد. فلسطینی های اسرائیل از نسل 160 هزار فلسطینیِ اند که پس از تشکیل دولت اسرائیل در سال 1948، در بخش اشغالی باقی ماندند.
ریولین در نخستین اقدام نمادین خود پس انتخاب به عنوان رئیس اسرائیل، دیدار از شهر عرب نشین ام الفهم، در الجلیل - واقع در شمال اسرائیل - را ترتیب داد. شماری از نمایندگان عرب کنست نیز در این دیدار او را همراهی کردند.
او همچنین با درخواست جناح راست افراطی برای برکناری حنین زعبی - از حزب ملی گرا و عرب  بلاد - مخالفت کرد. زعیبی در سال 2010، با سوار شدن بر   کشتی آزادی برای غزه موجی از انتقادها را علیه خود در کنست به راه انداخت.
به نظر می رسد که ریولین با برخورداری از دو چهره متفاوت - شامل چهره یک مدافع شهرک سازی در کرانه باختری و طرفدار نظریه اسرائیل بزرگ ، در کنار چهره یک مدافع دموکراسی پارلمانی - امیدوار است به عنوان رئیس دولت، به ایفای نقش حَکَمیت بپردازد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    3 7
    به نظر می رسد که فلسطینی ها در مقابله با اسرائیل باید همان کاری را انجام دهند که در داستان ها شنیدیم یک کشور بزرگ وقتی وارد جنگ با یک کشور کوچک شد آنقدر به اون کشور کوچک اسیر داد که اسرا چند برابر جمعیت کشور کوچک شده بودند و کشور بزرگ پیروز شد حال فلسطینیان این طرح که همه در یک کشور زندگی کنند را قبول کنند و با توجه سرعت بالای زاد و ولد فلسطینی ها بعد از مدتی اکثریت با آنها خواهد شد و حکومت را تصاحب خواهند کردنمونه آن آمریکا است که رئیس جمهور آن یک سیاه پوست شد
    • امیر علی EU ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      6 2
      اصلا خودت هم فهمیدی چی گفتی.. خوبه نظریه پرداز نشدی