دعوت مراجع و علما از مردم برای حماسه آفرینی در روز جهانی قدس

علما، شخصیت ها و نهادهای مهم حوزوی در بیانیه هایی جداگانه مردم را به حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواندند.

خبرگزاری رسا نوشت:

آیت‌الله مکارم شیرازی: شرکت در راهپیمایی روز قدس بر همه لازم است

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بیگناهان را محکوم کرد و از مردم خواست تا در راهپیمایی روز جهانی قدس علیه صهیونیست ها تظاهرات کنند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به ویژه امسال نقاب از چهره وحشیانه خود برداشته و در غزه صدها نفر را شهید و هزاران نفر را مجروح کرده است .

این مرجع تقلید اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی و حامیانش از هر زمانی رسواتر شده اند و مسلمانان باید از این فرصت استفاده کنند و دست به دست هم دهند و اگر برخی دولت های اسلامی کوتاهی می کنند، ملت های مسلمان به خروش آیند و بتوانند انشاء الله رژیم صهیونیستی را درتمام دنیا منفور و حامیانشان را رسوا کنند.

وی افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس بر همه لازم است و جزء ذخایر یوم المعاد خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی: شرکت در راهپیمایی روز قدس سبب وحدت امت اسلامی می‌شود

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی نیز بر ضرورت حضور پر شور مردم در راهپیمانی روز جهانی قدس تأکید کرد و گفت: همه باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که امام خمینی(ره) معین کرده‌اند، جمع شوند و علیه اسرائیل بخروشند و شعار دهند.

وی با بیان این‌که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان است، ابراز کرد: مسلمانان مدتی بر بیت‌المقدس نماز خوانده و این مکان مقدس محل عروج پیامبر(ص) بوده از این رو برای مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که مسلمانان باید با چنگ و دندان این حق را از استکبار جهانی بازستانند، ابراز کرد: یکی از راه‌های باز پس گیری این حق وحدت و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

آیت‌الله نوری همدانی: هیچگاه مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم

 آیت الله حسین نوری همدانی نیز در آستانه روز جهانی قدس با صدور پیامی از عموم مردم به منظور اعلام حمایت از مظلومان فلسطین و غزه و ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

این مرجع تقلید در این پیام تأکید کرده است: پیام ما به مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و غزه این است که شما تنها نیستید و همه دل های مسلمانان و آزادیخواهان با شماست و از شما حمایت خواهند کرد و مقاومت و ایستادگی شما را اجر خواهند نهاد و به شهدا و جانبازان راه مقاومت درود خواهند فرستاد و بشارت می دهیم که قدس شریف به آغوش ملت مسلمان بازخواهد گشت.

وی در ادامه پیام می‌افزاید؛ به صهیونیست ها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگین شان کاری جز تخریب و کشتار و جنایت نداشته اند می گوییم که دوران عمر نکبت بار شما رو به پایان است و به تعبیر امام امت این غده سرطانی ریشه کن خواهد شد.

حضرت‌ آیت‌الله نوری همدانی در پایان ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، بر کلیه مسلمانان و آزادیخواهان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران لازم است که با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهای کوبنده و پرشور تنفر خود را از این رژیم و جنایات مستکبران و صهیونیست ها اعلان داشته و حمایت خود را از همه مظلومان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند و بدانند که نفس های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

آیت‌الله جوادی آملی: شرکت در راهپیمایی وظیفه دینی همگان است

حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز با منحوس و ستمکار دانستن رژیم صهیونیستی شرکت و حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه دینی همگان دانست.

وی با محکومیت ظلم آشکار اسرائیلی ها و حمایت استکبار و ابرقدرت ها از آنها خاطرنشان کرد: آن چه بیش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطین می گذرد ظلم آشکار اسرائیلی ها با حمایت استکبار و ابرقدرت ها است، گروهی که خوی ستم همانند خون در پیکر منحوس آن ها جاری است هماره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقیم دیگران را بستن است، رهنمود قرآن حکیم "لاتزال تطّلعُ علی خائنة منهم " ناظر به شیوه مشئوم صهیونیست ها است.

حضرت‌ آیت‌الله جوادی آملی روز قدس را حضور حماسی امت اسلامی جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک دانست و گفت: حضور حماسی امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان سنّت حسنه ای از امام خمینی (قدس سره) جهت آزاد سازی قدس از الحاد و شرک و رهایی قدسیان فلسطینی از ظلم و آوارگی است لازم است همگان در این وظیفه مهم دینی شرکت نموده تا ضیافت الهی یعنی روزه ماه مبارک رمضان را با این وحدت میدانی ایرانی بدرقه نموده و به استقبال عید بزرگ فطر که جامعه جهانی اسلام در صحابت نورانی حضرت ختمی نبوت (ص) به آن مفتخر است شتافت.

آیت‌الله علوی گرگانی: روز قدس،‌ روز غرش علیه استکبار و صهیونیزم است

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی از مردم برای حضور پرشور و دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

متن پیام این استاد برجسته حوزه علمیه قم به این شرح است:

امت بزرگ اسلام، آزادگان جهان، ای آنان که قلبشان برای آزادی ، عدالت و امنیت می تپد، هنگام فریاد فرارسیده، روز قدس روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی است.

اینجانب از تمامی مسلمانان جهان و دل‌سوختگان عالم درخواست می کنم که در روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و بهترین و زیباترین یادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، بالخصوص امسال که رژیم سفاک و جنایتکار اسراییل غاصب، مردم مظلوم و شریف غزه را مورد شدیدترین حملات قرار داده که یادآور نسل کشی صبرا و شتیلا است با حضور خود در راهپیمایی ا

ین روز، انزجار خود را از این همه ظلم و ستم و تجاوز استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی نشان داده و از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنند. خداوند توفیق عنایت فرماید.

دعوت جامعه مدرسین برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی از عموم مردم خواست در روز قدس تکلیف دینی و انقلابی خود را در راستای حمایت از قدس شریف و آرمان فلسطین به بهترین شکل ممکن عملی کنند.

بخشی از متن پیام به شرح ذیل است؛

راهپیمایی روزقدس امسال اهمیت فراوان‌تری دارد. تکلیف امروز همه مسلمانان، حراست از آرمان قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین است. از این رو شرکت در راهپیمایی امسال با مشت‌های کوبنده، می‌تواند عزم مسلمانان در نابودی اسرائیل و آزادی قدس شریف را به نمایش گذارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن پاسداشت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به فرموده امام راحل(ره) به روز قدس نامگذاری شده است، همگان را به شرکت پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌نماید.

تأکید رییس قوه قضاییه بر اهمیت راهپیمایی روز قدس

سران قوا نیز در سخنان و پیام هایی جداگانه ضمن محکومیت جنایات وحشیانه صهیونیست ها، تاکید کردند که مردم با حضور گسترده خود حمایت خود را از مظلومان فلسطین و آرمان قدس شریف اعلام کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براینکه وحدت جهان اسلام و پشتیبانی از فلسطین ساکنین غزه را به مقاومت دلگرم می‌کند تصریح کرد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان دهنده استیصال این رژیم در برابر مقاومت و پایداری مردم فلسطین است، زیرا اگر غیر از این بود این رژیم به حمله های ددمنشانه که منجر به تکه تکه شدن کودکان بی‌گناه می شود، روی نمی‌آورد.

وی از ملت ایران برای حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی روز قدس امسال دعوت کرد و افزود: در این روزها که غزه تحت حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و فریاد یاللمسلمین آنان بلند است ، اهمیت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس دوچندان شده است.

رییس جمهور: ملت ایران همواره پشت سر ملت‌های مظلوم است

رییس جمهوری در پیامی با اشاره به فجایع رژیم غاصب صهیونیستی را در روزهای اخیر نسبت به مردم مسلمان و روزه‌دار فلسطین و غزه گفت: مردم روزه‌دار و بی‌دفاع فلسطین و غزه سال‌هاست که در محاصره صهیونیست‌ها هستند و امروز هم با زبان روزه و در حالی که در محاصره هستند، با این رژیم غاصب و سفاک از خود دفاع می‌کنند و در برابر آن تسلیم نشده و همچنان به راه خود ادامه می‌دهند و در نهایت مردم مظلوم فلسطین در این میدان نبرد 65 ساله پیروز خواهند شد.

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران همواره پشت سر ملت‌های مظلوم بویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه بوده و خواهد بود و امیدواریم به زودی شاهد پیروزی این مردم در برابر متجاوزین و غاصبین باشیم.

رییس مجلس: حمایت جدی از مردم غزه ضروری است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه بر ضرورت حمایت جدی به مردم غزه در مقابل حملات همه جانبه و بی رحمانه رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

دعوت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای راهپیمایی روز قدس

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مناسبت روز جهانی قدس اطلاعیه ای صادر کرد و از عموم مردم خواست بار دیگر با حضور در صحنه خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی و منطقه ای این رژیم نشان دهند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =