ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای خواستار حمایت و حراست جهان اسلام از مقاومت فلسطین شد که در سنگر اول دفاع از جهان اسلام علیه تروریسم دولتی و نژادپرستی رژیم اشغالگر قدس مشغول نبردی نابرابر است.

وزارت امورخارجه در این بیانیه آورده است: روز قدس، یادگار جاودانه امام خمینی (ره) برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است. این ابتکار، فرصتی برای نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و اعلام برائت از اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت‌های جبهه استکبار جهانی از اقدامات ددمنشانه آن‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است: کشتار وحشیانه کودکان و زنان بی پناه فلسطینی از آغاز ماه مبارک رمضان مهر تأئیدی است بر سبعیت و خوی وحشی‌گری رژیمی که از هر ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کرده و راهبرد آن‌ها در شرایط جدید منطقه‌ای چند پاره نمودن سرزمین‌های اسلامی و ضربه زدن به محور مقاومت است.

دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه این بیانیه آورده است: فلسطینیان مظلوم در شرایطی ماه مبارک رمضان را سپری می‌کنند که شاهد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در حملات بی رحمانه به نوار غزه و شهادت و مجروح کردن صدها انسان بی دفاع می‌باشند و باز جای سؤال همیشگی درباره سکوت مجامع جهانی و رسانه‌های مدعی حقوق بشر باقی است که نه تنها واکنش مؤثری در قبال این جنایات از خود نشان نداده‌اند بلکه هم صدا با محافل صهیونیسم جهانی این اقدامات رژیم اشغالگر قدس را نوعی حق طبیعی برای اشغالگران دانسته‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است: رژیم صهیونیستی بی وقفه مشغول یهودی‌سازی قدس شریف و تغییر هویت اسلامی بیت‌المقدس است و هر روز شاهد یورش‌های وحشیانه این رژیم به قبله اول مسلمانان هستیم. در شرایطی که دشمن صهیونیستی تمام تمرکز خود را بر نابودی حقوق اساسی مردم فلسطین گذاشته، تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها، مقاومت خواهد بود. از این رو روز جهانی قدس فرصتی است برای مسلمانان جهان تا برای حمایت از حقوق ملت فلسطین در صحنه حضور داشته باشند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه آمده است : دولت و ملت ایران نیز همچون همیشه بر حمایت همه جانبه از حقوق ملت فلسطین تأکید داشته و آزادسازی تمام سرزمین‌های اشغالی بویژه قدس شریف، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین مادری، آزاد شدن همه فلسطینیان در بند رژیم صهیونیستی و برگزاری یک انتخابات شفاف و آزاد بدون هرگونه دخالت خارجی و با حضور همه فلسطینیان را برای تعیین سرنوشت‌شان تنها راه حل عادلانه برای رسیدن به صلحی واقعی دانسته و سایر طرح‌های به اصطلاح صلح را فریبی برای نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان قلمداد می‌کنند.

در این بیانیه همچنین خاطر نشان شده است: نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در طول سال‌های گذشته تلاش داشتند تا حرکت عظیم مردم فلسطین را به یک حرکت قومی تقلیل دهند و در طی سه سال اخیر نیز با راه‌اندازی جنگ در سوریه و درگیری‌هایی که اکنون در عراق شاهد آن هستیم، مسأله فلسطین را از اولویت جهان اسلام خارج سازند ولی به لطف الهی این امر محقق نشده و این بار نیز اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها تمام توجهات دنیای اسلام را معطوف فلسطین کرده است.

دستگاه دیپلماسی کشورمان در بیانیه خود افزود: پیام روشن مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی در خاورمیانه این است که وحدت و همدلی مردم و رهبران فلسطین و یکپارچگی دولت‌های اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین تنها راه نجات بخش امت اسلامی بوده و بر جهان اسلام و همه ملت‌های آزادی‌خواه است تا از مقاومت فلسطین که در سنگر اول دفاع از جهان اسلام علیه تروریسم دولتی و نژادپرستی رژیم اشغالگر قدس مشغول نبردی نابرابر است، بیش از پیش حمایت و حراست نمایند.

وزارت امور خارجه در این بیانیه از آحاد ملت شریف ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان دعوت کرده است تا با شرکت گسترده خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در سراسر جهان، یک بار دیگر مراتب انزجار خود را از اشغالگران فلسطین و قدس شریف و از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در هویت‌سازی جعلی برای قدس شریف و مسجد الاقصی اعلام نمایند.

فردا سوم مرداد ماه ۱۳۹۳ روز قدس است.

امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای زنده ماندن موضوع اشغال فلسطین و بازگرداندن آن به آغوش جهان اسلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =