۰ نفر
۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

طی دو هفته یورش نظامی هوائی، دریائی و زمینی رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون، بیش از ۶۵۰ تن از غیر نظامیان بی دفاع که فاقد هر گونه تجهیزات مناسب برای دفاع از خود هستند از جمله ۱۵۰ کودک در غزه شهید شده اند. تصاویر این کودکان از سوی رسانه های مهم بین المللی غیر قابل انتشار توصیف شده،‌ صدها خانه، مدرسه، مغازه و سایر مکانهای عمومی و غیر نظامی و تونل ویران شده‌ اند و فقط تعداد اندکی از رزمندگان فلسطنی به شهادت رسیده اند که تعدادشان بسیار کمتر از ۳۰ نظامی اسرائیلی کشته شده است. بنا به اعلام سازمان ملل بیش از ١٢٠ هزار فلسطینی در روزهای اخیر از خانه‌های خود آواره شده‌اند و این اقدامات وحشیانه مورد اعتراض بسیاری قرار گرفته است.

زیستن مردم غزه با سختیهای فراوان در شرایط محاصره های طولانی مدت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و استفاده از تونل برای تامین احتیاجات اصلی خود و حتی دارو و لوازم و وسائل پزشکی و بیمارستانی در قرن بیست و یکم را نمی توان زندگی نامید. همانگونه که دیوید وارد نماینده حزب لیبرال دموکرات مجلس عوام انگلیس گفته است اگر ما هم در چنین وضعیتی در غزه زندگی میکردیم چاره ائی جز شلیک موشک به سمت سرزمینهای اشغالی فلسطین نداشتیم! ما دلایل فراوانی برای حمایت از مردم غزه داریم. کف آن بحران زیستی و لگد مال شدن حقوق انسانی این مردم است در حالیکه آنان با مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و ظالم و رسوا کردن اهداف رژیم صهیونیستی ضربه سنگین و بیسابقه ائی به حیثیت این رژیم در دنیا وارد کرده و زمینه محاکمه سران این رژیم را فراهم کرده اند. برای اولین بار این کشتار وسیع زنان و کودکان غزه با صدمه سنگین کشتار نظامیان صهیونیست پاسخ داده شده و پروازهای بین المللی به فرودگاه تل آویو قطه شده است که خسارت اقتصادی و سیاسی بزرگی برای آن رژیم محسوب میشود.
آمار تلفات انسانی و خرابیها و تجزیه و تحلیل آن به راحتی نشان میدهد که رژیم صهیونیستی از زور بیش از حدی علیه فلسطینیان استفاده کرده و مرتکب جنایت جنگی شده و هم اکنون میطلبد وزارت امورخارجه بدون فوت وقت با همکاری سایر کشورها و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند نسبت به تشکیل یک گروه کاری و تخصصی و استخدام چند وکیل بین المللی و با اخذ کمک از صاحبان اندیشه، نخبگان و کارشناسان و متخصصین هر چه سریعتر به نمایندگی از مردم غزه پرونده ائی را علیه سران رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی کیفری تشکیل و پیگیری نماید.
ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفته است که حملات اسرائیل به نوار غزه را می‌توان "جنایت جنگی" تعبیر کرد. او گفته است: "بی‌توجهی به قواعد بشردوستانه بین‌المللی و حق حیات به شکل بهت‌آوری واضح است. این احتمال قویا وجود دارد که قوانین بین‌المللی به ترتیبی نقض شده باشد که بتوان آن را جنایت جنگی دانست." شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز در نشست اضطراری امروز خود رای داد که تحقیقات بین‌المللی درباره موارد احتمالی نقض قوانین در حملات اسرائیل به نوار غزه انجام بگیرد. این دور از یورش بی حاصل رژیم صهیونیستی در حقیقت پاشنه آشیل این رژیم است. صهیونیستها از ابتدا میدانستند که کشته شدن سه دانشجوی صهیونیست در کرانه باختری ربطی به حماس و غزه ندارد و لذا با اهدافی دیگر به غزه حمله کردند که باید در پرتو تحولات آتی منطقه و همچنین تعاملات و تحرکات منطقه ائی باید آنرا تجزیه و تحلیل کرد. بعضی از تحلیلگران معتقدند: ١- صهیونیستها برای تخلیه پتانسیل مبارزاتی و مصرف شدن انبار تسلیحاتی و روشن شدن کمیت و کیفیت این انبار و ٢- از بین بردن این امکانات و راههای مواصلاتی حماس و مردم غزه دست به این حمله زده است که با اشتباه محاسبه همراه بوده است.
رژیم صهیونیستی در ظاهر و برای اقناع افکار عمومی از طرفی خواهان قطع حملات راکتی و خلع سلاح گروه های شبه نظامی در غزه است که قطعا" مورد قبول حماس نیست و از سوی دیگر شروع و ادامه و شدت عمل حملات نظامی‌اش در این باریکه را بر اساس ماده‌ی ۵۱ منشور سازمان ملل یا «حق دفاع از خود» اعلام میکند. اما این ماده فقط به دولت‌های عضو سازمان ملل این اجازه را داده است تا هنگامی که «شورای امنیت»، اقدام لازمی را در جهت بازگرداندن صلح و امنیت در یک وضعیت جنگی انجام نداده است؛ از خود «دفاع» کنند. در حالیکه حتی رژیم صهیونیستی اجازه نداد که یک هیئت بیطرف نسبت به قتل سه دانشجوی صهیونیست و کم و کیف و دلایل چنین اقدامی تحقیق کند. فهم، منطق و عرف مبارزات روزانه و مستمر مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی چنین ایجاب میکند که عموما" افراد ربوده شده برای معاوضه با زندانیان بیگناه فلسطینی که بی دلیل سالیان طولانی عمر خود را در زندان میگذرانند خود مصیبت بزرگی برای خانواده و بی سرپرست شدن آنان است مورد استفاده قرار گیرند و نه کشته شوند!
مفهوم حقوقی این ماده اینست که که کشورهای عضو، می‌‌توانند در برابر تجاوز‌های نظامی سایر قدرت‌ها، «در لحظه» از خود دفاع کنند و منتظر تصمیم و اقدام‌های زمان‌بر شورای امنیت نمانند. در اینجا چند مبحث حقوقی وجود دارد: ١- در غزه با حاکمیت مستقل روبرو نیستیم بلکه این منطقه تحت اشغال است و اتفاقا" این وضعیت از سوی سازمان ملل هم به رسمیت شناخته شده است و بر پایه‌ مقررات لاهه و کنوانسیون‌ چهارم ژنو (۱۹۴۹) مسئولیت‌های حقوقی مشخصی را هم متوجه دولت اشغال‌گر کرده است. در این زمینه دیوان دادگستری لاهه در جولای سال ۲۰۰۴ رای داده است که استناد این رژیم به ماده‌ ۵۱ منشور، به بهانه‌ دفاع از خود و احداث دیوار حائل در کرانه‌ باختری بی‌پایه است. همچنین قطعنامه‌ ۱۸۶۰ شورای امنیت سازمان ملل که در نهم ژانویه ۲۰۰۹ به صراحت موقعیت غزه را به عنوان بخشی از «سرزمین‌های اشغال شده» که از سال ۱۹۶۷ در تصرف اسرائیل قرار گرفته است به رسمیت شناخته است. (1)
٢- این ماده از منشور، نمی‌تواند ناظر بر وضعیت حاکم میان فلسطینی‌ها و دولت اسرائیل باشد زیرا واقعیت حقوقی و همچنین عینی غزه آنست که این باریکه بدلیل آنکه کلیه زیر ساختهای سیاسی، اقتصادی و مرزهای آن (بجز قسمتی) از جمله شبکه‌ی آب‌، برق، مخابرات، فاضلاب و نیز سایر زیر ساخت‌هایش و مهمتر از همه مرزهای آبی، خاکی و هوائی اش تحت کنترل رژیم صهیونیستی است. یعنی اگر چه ارتش رژیم صهیونیستی برای کم کردن هزینه سیاسی، اقتصادی اشغال این باریکه و در اثر فشار انتفاضه فلسطینی از سال ۲۰۰۵ آنجا را ترک کرد اما کماکان این منطقه‌ در محاصره‌ و زیر نفوذ کامل صهیونیستها قرار دارد و زندگی عادی و روزمره مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار میدهد و تا روال زندگی مردم به وضعیت طبیعی و در شان حقوق انسانی مردم اصلی یک سرزمین بر نگردد و اثار اشتغال مرتفع نشود این منطقه روی آرامش به خود نخواهد گرفت و هر از چندی این موشک باران و این جنایات جنگی تکرار میشود. 

1- دارائی زاده، 1393. استدلال‌های بی‌اساس' اسرائیل برای حمله به غزه
http://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/07/140719_l44_nazeran_gaza_israel_ground_offensive.shtml#dna-comments

1- 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 146
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    30 7
    حالا به فرض که یک پرونده ای در دیوان بین المللی کیفری علیه این رژیم جنایتکار تشکیل شد. فایدش چیه؟ سازمان ملل و دادگاه بین المللی ظاهرا فقط برعلیه مردم کشورهایی که صاحب قدرت نیستند قطعنامه صادر میکنه.
    • انصاری به ساده لوحان ایرانی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      11 4
      در مطبوعات غربیها به نقض متعدد حقوق اعرابی که تابعیت اسراییلی دارن اشاره میشه. در ایستگاه اتوبوسی در تل آویو یه زن یهودی به یه زن عرب نزدیک میشه و روسریش رو از سرش میکشه و شروع به کتک زدن این خانم مسلمان میکنه بقیه مسافران هم مداخله نمیکنن و پلیس هم برخورد نمیکنه. این را در خود مطبوعات خارجی دیدم. یه سرچ ساده اینترنتی نشان میده که از این موارد کم نیست. اونوقت این بنده خدا اومده میگه اون 3 افراطی که نوجوان فلسطینی رو آتش زدن دستگیر شدن. شما هر وقت دیدی دادگاه اینها برگزار شد و حکم دادگاهشان صادر شد بیا اینجا بنویس و لینک به من بده تا ببینم احکام صادره چی بوده. بنده عادت ندارم .... ایرانی در بی بی سی رو بیام اینجا تکرار کنم که بله اینها دستگیر شدن و چنین و چنان
    • اصلاحیه انصاری IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      11 4
      با عرض معذرت. جواب بنده در پاسخ کامنتی بود که در ذیل کامنت "انصاری 5" نوشته شده. از این دوستی که بنده پاسخ را در ذیل کامنت ایشان نوشتم عذرخواهی میکنم.
  • بدیع الزمان EU ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    58 11
    با خواندن این متن، تنها با گفتن مرگ بر اسرائیل شاید آدمی کمی آرام شود......بدتر آنکه رسانه های معلوم الحال غربی میخواهند قضیه را جنگ بین دو ملت توصیف کنند و به اقدامات این رژیم منحوس مشروعبت بدند.....
  • بازداشت خبرنگار IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    4 5
    سلام خبرنگار واشینگتن پست در تهران به همراه همسرش دستگیر شد. آقا ما سال پیش موقع انتخابات از طریق ایمیل برای این آقا کامنت میفرستادیم اونهم با اسم اصلیمون و ایشان هم جواب میداد. فکر میکنین من هم دستگیر بشم؟؟؟؟؟هههههههه. ما یه مدت میریم سواحل کاسپین برای مخفی شدن. هههههه. ضمنا ایشان در کنار خبرنگاری به شغل خرید و فروش فرش هم اشتغال داشتن. خبرنگارهای ما یاد بگیرن. ههههه.
  • فرشاد A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    "با عرض معذرت کسانی را که طرفدار شعار "نه غزه نه لبنان " هستن پست تر و حقیر تر از آن میدانم که بخواهم بهشان پاسخ بدم" خبر انلاین عزیز متن فوق بریده کامنت انصاری در بالا می باشد... آیا این متن حاوی توهین نمی باشد؟ شما نظرات مارو که هیچ توهین و حاوی مطلب خلاف ادب و اخلاق هم شرع هم نیست درج نمی کنی اون وقت ....؟ واقع چرا؟ کمی برای شعور مخاطبانتان ارزش قائل شوید امیدوارم این اخرین حضور و پیام من در سایت شما نباشد.
    • تاجیک A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      8 0
      سلام به فرشاد خان. ممنون از پیامت. 1 بنده شخصا" از شما پوزش می خواهم. انتشار کامنتها به خبر آنلاین ربطی ندارد زیرا کنترل پنل صفحات وبلاگ نخبگان دست خود نویسندگان است. 2- من می توانستم این کامنت اقای انصاری را حذف کنم ولی همواره سعی می کنم با حفظ حریمها کلیه نظرات برای صحبت و گفتگو بین جوانان عزیز این مملکت برای درک یکدیگر و مفاهمه منعکس شود. این امر روزانه چند ساعت وقت میگیرد ولی من با وسواس به این کار علاقمند هستم. 3- دو کلمه توهین آمیز را هم میشد نقطه چین کنم ولی راستش را بخواهید با اصل و پایه بحث اقای انصاری موافق نیستم ولی نمی خواستم دخل و تصرفی در آن نظر بنمایم و چون به شخص مشخصی نبود لذا عینا" نظر ایشان را منعکس کردم تا فرصتی برای بحث بین افراد فراهم شود. 4- من از جهت سیاسی، عقیدتی، راهبردی و ژئوپلیتیکی با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران موافق نیستم و امیدوارم در اولین فرصت مطلبی در این زمینه بنویسم اگر چه اینگونه مقالات هم اولویت ما در سیاست خارجی نیست و هم مشکلی را حل نمیکند. متاسفانه فضای چنین بحثهائی آماده نیست و ایجاد سوء تفاهم و کج فهمی میکند زیرا اینگونه مسائل نیاز به فضائی آرام، دور از تشنج و اعتماد متقابل و دوری از برخورد حذفی و رعایت دور اندیشی و مردمداری دارد در حالیکه الان ضدیت با آن شعار بصورت خارج کردن حریف از میدان در آمده. ولی به نظر من ما باید با دلیل و برهان و بینه بگوئیم چرا آن شعار غلط است نه آنکه مثلا" کسانیکه این شعار را داده اند جیره خوار فلان هستند. 5-البته به نظر من کلیت آن شعار بحث اولویتهای مملکت بوده نه جهتگیری در سیاست خارجی زیرا عده ائی از مردم ایران در اولویت دادن به مسائل سیاست خارجی بر مسائل داخلی و توسعه ائی تردید دارند و مخالف هستند. این وظیفه دولت و مشخصا" واخ و رسانه ها است که با تبیین درست مسئله و اینکه چرا دولت باید اولویت به سیاست خاورمیانه ائی بدهد به تنویر افکار عمومی بپردازد تا حتی اگر کج اندیشی هم وجود داشته باشد و یا تحریک خارجی هم در میان باشد نتواند در افکار عمومی رخنه کند. 6- اما در مورد بحث دیگر اقای انصاری در زمینه به رسمیت شناختن رزیم صهیونیستی هم ربطی به این شعار ندارد و هم یک شهروند دولت نیست که دارای چنین اختیاراتی باشد. یعنی یک نفر ممکن است با این رژیم مخالف باشد که در میان جامعه ایرانی خیلی زیاد است ولی بازهم اولویت را به حل مشکلات داخل کشور بجای توجه به سیاست خارجی بدهد. من نمی گویم این درست است فقط طرح موضوع می کنم و با نوشتن این چند خط زمینه را می خواهم فراهم کنم که دوستان در زمینه این دو سیاست بطور مشخص برای همدیگر استدلال کنند که کدام سیاست به نظر آنها درست است؟ ولی کلا" هم خواهش میکنم دوستانی که حداقل در این صفحه نظر میدهند با توجه به علائق من برای گشودن باب مباحثه و مفاهمه سعی کنند با احترام، خویشتنداری و رعایت حریم یکدیگر نظراتشان را بگویند که بنده شرمنده حذف نظرات و یا انتقاد بجای اقا فرشاد برای توهین به دیگران با هر عقیده و مرامی نباشم. مجددا" متشکرم و خدانگهدارتان تاجیک
    • انصاری1 IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      12 6
      بنده شعار "نه غزه نه لبنان" را شعار حامیان صهیونیستها میدانم و از گفتن حقیقت درباره آنها هم ابایی ندارم و با ایشان مجالست هم نمیکنم مگر اینکه خیری شرعی در آن باشد چون شعارشان نامشروع است. در هیچ کجای شریعت هم نیامده که "گفتن حقیقت" اهانت است. در قرآن میخوانیم که خداوند درباره عده ای میفرماید:" أُوْلَـئِكَ كَالأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ " يعني عده ای را همچون چهارپایان و بلکه گمراه تر میداند. آیا خداوند اهانت کرده؟؟خیر .بیان واقعیت بوده. اهانت آنجایی هست که بنده مطلبی خلاف واقع را به کسی نسبت بدم. امام علی ,عمروعاص را فرزند نابغه خطاب کرد. علمای انساب نیک میدانند که نابغه چه کسی بوده.آیا امام توهین کرده؟خیر. اگر نسب عمروعاص نسب درستی داشت و امام این را میفرمود ,توهین بود...ادامه.....
    • انصاری2 IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      14 7
      با عرض معذرت حمایت از اسراییل به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم خلاف شرع است. بنده هم اگر یه روزی آمدم در خیابان و علنا خلاف شرع کردم و به آن هم مباهات داشتم شما مرا پست و حقیر خطاب کن. بنده کلمه ای به شما اعتراض نخواهم کرد. ضمنا خبرآنلاین و جناب تاجیک هم مخیر هستن که تمام نوشته های بنده را سانسور کنن و حتی منتشر نفرمایند. بقیه منتشر نمیکنن مشکلی نیست . سایت الف و رجا نیوز منتشر نکردن. بنده هم دیگه ننوشتم. بنده فقط نظرم را مینویسم. یه مدت که منتشر نشه رفع زحمت میکنم و دیگه مصدع نمیشم. اما بدانید که این نظر بنده در خارج از فضای مجازی طرفداران کمی هم نداره. یا حق
    • انصاری به فرشاد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      0 3
      گوش کن دوست عزیز. شما ظرف 5 دقیقه 23 مثبت به کامنتت دادی. اونهم کامنت مربوط به مقاله ای که دیگه در صفحه اول سایت نیست. بردی این کامنت رو در صدر گذاشتی. مظلوم نمایی نکن و هوچی گری هم نداشته باش. با عرض معذرت از سایر خوانندگان مجبور شدم بنده هم همین دستکاری شما را در آرا داشته باشم. به فرض که به شما توهین شده بود. شما یه نفر بودی و حق یه رای داشتی. بقیه رفقای شما هم با همین دستکاری در آرای بقیه کامنتها در خبرآنلاین میخوان ثابت کنن که خیلی طرفدار دارن. همین دیروز کامنتهای مربوط به محسن رضایی هم به همین شکل دستکاری شد. غالبا هم توسط کسانی این کار انجام شد که زمانی که رضایی در جبهه ها بود اینها یا پستونک در دهان داشتن یا دنبال دور دور کردن در خیابونهای تهرون بودن. فکر کردی با هالو طرفی ؟
    • بدیع الزمان EU ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      0 3
      سلام و درود بر جناب تاجیک....اولا جا دارد که به خاطر پاسخگو بودنتان تشکر کنم امیدوارم مسئولان حکومتی هم یاد بگیرند.من هم در ابتدا از جواب آقای انصاری متعجب شدم چون ایشان همواره مستدل با رعایت همه جوانب مطلب مینوشتند اما در ادامه متوجه شدم که زود قضاوت کردم..ایشان همان بار اول هم گفتند که باید مبانی طرفین مشخص باشه .با این جوابها الان باید مشخص بشه که مخالفان اسلام قبول دارند یا خیر؟...و اگر مثبت باشد که پاسخی که ایشان در ادامه دادند واقعا ساده و متقن هست.نامشروع بودن حامیان صهیونیست و ادبیات قرانی در مثالی مشابه .اما اگر منفی بود که دیگه این بحث محلی از اعراب ندارد.گر مخالفان جوابی دارند بگند که ما هم ملتفت بشیم.من دنبال حقیقتم.. در آخر جا دارد از آقای انصاری به خاطر روشنگریشان تشکر کرد.
    • مباحثه و یا رو کم کنی؟ IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      2 2
      جناب تاجیک با سلام مجدد. الان کامنت شما را به دقت خواندم. شما میفرمایید مباحثه و بنده هم با نظر شما موافقم. اما بنده فقط یه نفر را میشناسم که میاد و بحث میکنه اونهم این آقای حامد خان هستن. با عرض معذرت دیگران را اهل بحث ندیدم. 9 کامنت رو منفی میده اما 700 کاراکتر در مخالفت با آن نمینویسه و یا نمیتونه بنویسه. ای استاد عزیز بفرمایید چگونه بحث کنیم؟ ایشان میتوانستن بفرمایند این استدلال و یا این آمار شما به فلان دلیل غلط است و یا شما به بهمان دلیل اشتباه میکنید که میگویید آن 3 نفر توسط صهیونیستها ربوده شدن. این میشه مباحثه. بنده در کامنتهایی که در خبرآنلاین نوشته میشه کمتر کسی را دیدم که بحث کنه. عمدتا برای رو کم کردن و لیچار گفتن محترمانه مینویسن.خدا نگهدار شما
  • فرشاد A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    2 0
    تاجیک عزیز.. 1 در هر صورت این سایت خبرانلاین است و این صفحه نیز حتی اگر به وسیله سایت مدیریت نشود زیر مجموعه سایت می باشد 2من نمی گویم نظر سراسر توهین امیز و کینه توزانه ایشان حذف شود بلکه سیاست یک بام و دو هوانشدن منظور من است 3 توهین ایشان شخی نبود اما بدتر از ان به طیفی از مردم ایران بود که تعدادشان کم هم نیست 4 موافقت و مخالفت بنده یا شما با این شعار ذیل ال آزادی ابراز عقیده حتی اگر به نظر ما غیر شرعی هم بیاید قرار می گیرد تاکید می کنم به نظر شخصی چون بنده ایراد شرعی در این شعار نمی بینم 5 به نظر من ابتدامی بایست این تصویر یکسویه و ماکزیمالیستی نسبت به تحولات و مناقشه اخیر از میان برداشت 6 به رسمیت نشناختن اسرائیل یا هر کشور دیگر یعنی به رسمیت نشناختن سازمان ملل و در واقع تعارض
    • تاجیک به فرشاد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      2 0
      سلام آقا فرشاد. ممنون از پیشنهاد. 1 من تاکید میکنم که انعکاس نظرات افراد در زیر مطالب وبلاگ مربوط به دیدگاه، گرایش فکری، علائق و اهداف و مخصوصا" میزان وقتی است که نویسندگان می گذارند و چون افراد مختلف هستند لذا این مربوط به استاندارد دو گانه خبر آنلاین نمی شود. ممکن است از طریق دیگر بتوان ثابت کرد که سایت سیاست یک بام و دو هوا دارد ولی از طریق مقایسه وبلاگهای مختلف نمیشود. اگر شما دیدید که من دو گانه برخورد کردم و یک توهین را منعکس و دیگری را حذف کردم باید به من نویسنده ایراد بگیرید و نه خبرآنلاین. 2 در مورد آن شعار من گفتم به چه دلایلی مخالف هستم و نیاز به یکی دو مقاله جاندار و کار شده دارد که فعلا" در اولویت وقتی من نیست ولی بعنوان فردی که حدود چهل سال در سیاست داخلی و خارجی فعال هستم عرض میکنم آن شعار درست نبود مگر آنکه بستر و خواستگاه آن شعار تبیین شود و از پیرایه و مخصوصا" انگیزهها و آنگونه که در پیام قبل نوشتم تحریک خارجی آن منفک و جداسازی شود یعنی بطور مثال بگوئیم کشور باید سیاست نگاه به درون را دنبال کند و ویترین سیاست خارجی را کوچکتر کند. من یکی دو مقاله در این زمینه ها نوشته ام هم بازخور مشخصی نداشته و دنبال نشده و هم تا حدی بعید میدانم با توجه به موقعیت ایران بتوان چنین سیاستی را برای ایران تجویز کرد لذا شاید فقط بتوان غلظت سیاست خارجی را کم و زیاد کرد و واقعا" علاقمند هستم دوستان بیشتر از گلایه های شخصی روی این زمینه مطلب بنویسند. 3- آزادی بیان در چهارچوب قانون معنا میدهد اما در یک جامعه در کنار قانون توجه به احساسات عمومی است که نباید جریحه دار شود. ما باید توجه کنیم که اگر چسبندگی اجتماعی از بین برود هیچکس امنیت زندگی ندارد چه برسد که آزادی بیان داشته باشد. ما میتوانیم نظرات مختلف داشته باشیم و حول آنها بحث کنیم ولی چون ظرفیت افراد متفاوت است باید به جغرافیای بحث نیز دقت کنیم. 4- برای گذر همراه با موفقیت از این دوران فقط بحث و گفتگو برای ایجاد وفاق ملی کارساز است. گفتگوئی که برای درک یکدیگر و پیدا کردن زمینه های مشترک فکری و سیاسی است و نه از میدان به در کردن. 5- به رسمیت نشناختن رژیم ظالم و اشغالگر صهیونیستی هیچ اشکال حقوقی و بین المللی برای ایران بوجود نمی آورد. این حق هر کشوری است که حسب دیدگاه و سیاست خود و منافع ملی کشور به شناسائی و یا عدم آن اقدام کند. آمریکا کلیه قطعنامه های علیه این رژیم را وتو میکند. در همین آخرین قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل از میان 47 عضو تنها مخالف آمریکا بوده است. البته من نمی خواهم شما حتما" این تحلیل من را بپذیرید بلکه ملاک ما باید مصوبات مجلس، قانون و دولت باشد و البته رسانه ها هم شرایط بیان نقطه نظرات همه شهروندان را فراهم کنند. 6- من با شما موافقم و در پاسخ آقای انصاری هم مینویسم که ادبیات ما نسبت به یکدیگر نباید گزنده، غیر محترم، توهین آمیز باشد و همانطور که در پیام قبلی نوشتم نباید با پیش داوری و عصبانیت با یکدیگر گفتگو کنیم و خواهشم اینست که مانند چند دوست غیر همفکر اما علاقمند به یکدیگر بدلیل هموطنی و شهروند همطراز و مخصوصا طراز اول و فهیم که بیانگر اعتلای فرهنگی ایرانی و اسلامی ما باشد با هم به تبادل پیام در آن زمینه مخصوص بپردازیم. ببخشید و عذر می خواهم که طولانی شد. پیشاپیش عید هم مبارک باشد، خدانگهدارتان . تاجیک
  • فرشاد A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    1 0
    و در واقع تعارض با دنیا هرچند به قول شما این مقوله ای حکومتی است7 اما مطلب کوتاهی درباره کامنت ذیل کامنت شما بنام "انصاری" دارم و آن هم این نکته که من هیچ گاه موافق سانسور هیچ نظری نیستم اما آیا شما می پذیرید که من کسانی که شعار هم غزه هم لبنان می دهند را هم با ادبیات شما مورد عتاب قرار دهم؟ ... در اینکه طرفداران نظریه شما در اکثریت هستند که مسلم است اما آیا شما به دیکتاتوری اکثریت باورمند هستید؟ سپاسگزارم
  • انصاری به جناب تاجیک 1 IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت حضرتعالی. جناب تاجیک عزیز. اگر توهینی به این خواننده شده بود از ناحیه بنده بود. شما بزرگواری کردین که از ایشان عذر خواهی کردین. جسارتا عرض میکنم که من قبلا در مقالات دیگر از بعضی خوانندگان عذرخواهی و دلجویی کرده بودم اما در این مورد حاضر به عذرخواهی از ایشان نیستم چون به اشتباهم باورندارم. بنده جواب شعار پوپولیستی را با نوشته پوپولیستی جواب میدم. اصلا هم مثل خیلیها باور ندارم که شعار"نه غزه نه لبنان" به جناب موسوی و یا کروبی مرتبط بوده که بخوام از این راه یه عده رو از میدان به در کنم. اینها شعار کسانی بود که فقط میخواستن از آب گل آلود ماهی بگیرن.بنده نمیتوانم باور کنم که جناب موسوی یا کروبی در سن متجاوز از 60 چنین تغییر موضعی بدن. یه جوون 20 یا 30 ساله ممکنه..ادامه
  • انصاری به جناب تاجیک 2 IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    چنین چرخشی داشته باشه اما از کسی که 8 سال نخست وزیر امام بوده و یا 8 سال رییس مجلس بوده بنده این را باور نمیکنم. این نظر بنده هست و بنده با طرح این شعار قصد حمله به آقایان را نداشتم. مثل امثال حمید روحانی و مشابه این فرد هم فکر نمیکنم که با طرح شعار بخوام تسویه حساب جناحی با کسی داشته باشم. اما از نزدیک شاهد این بودم که جماعتی که این شعار را میدادن "مرگ بر اصل ولایت فقیه" هم میگفتن و در روز عاشورا هم حرمت شکنی زیادی کردن. در همین ماه رمضان هم عده ای را میبینم که علنا روزه خواری و حرمت شکنی میکنن. اینها همانهایی هستن که سال 88 میگفتن "نه غزه نه لبنان". اینها همانهایی هستن که با عرض معذرت اینان را اصلا .... حساب نمیکنم و برایشان نقشی در ایران قایل نیستم. کاره ای هم نیستم...ادامه.....
  • انصاری به جناب تاجیک 3 IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    0 0
    فقط به عنوان یه شهروند اظهار نظر میکنم و هر جا هم که بتوانم برای این مدل افراد دشمن تراشی خواهم کرد. در حد توان و بضاعتم حتما به اینها ضربه خواهم زد. فرمایش شما کاملا متینه که فرمودید رویکرد دولت با رویکرد شهروندان متفاوت است. اما در درازمدت وقتی تفکری در میان شهروندان جا بیفته حتما دولت را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. جناب تاجیک بنده باور ندارم که آندسته که گفتن "نه غزه نه لبنان" منظورشان این بود که اولویت را به موضوعات داخلی بدیم. لا اقل فضای سال 88 چنین چیزی را القا نمیکرد. فضا از اعتراض به نتایج انتخابات فراتر بود و با اصل استراتژیهای نظام مشکل داشتن."مرگ بر اصل ولایت فقیه" ناظر به چیز دیگری بود و از مفروعاتش شعار "نه غزه نه لبنان" بود. خدا نگهدار شما.
  • یه بام و دو هوا 1 IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام به جناب تاجیک. تصور میکنم یه عده از خوانندگان بیش از اندازه پر توقع هستن. اجازه بفرمایید از بحثهای گذشته در مقالات قبل وام بگیرم. زمانی که بحث ما راجع به کردستان داغ بود حامد خان چند اعتراض به حضرتعالی داشتن و تلویحا به بنده هم تعریض داشتن. مخلص کلام ایشان این بود که چرا وقتی انصاری گفت "در کردستان عراق عقل سلیم یافت نمیشود " سانسور نکردین و وقتی ایشان گفتن مالکی "بی عرضه" هست شما کلمه "بی عرضه" را سانسور کردین. ایشان رو این موضوع خیلی مصر بودن که باید نسبت به همه بی طرف باشید. البته شما بی طرفانه و با بزرگواری جواب دادین. بنده آن زمان نخواستم پاسخ بدم چون داشتیم رو قانون اساسی عراق بحث میکردیم و از موضوع خارج میشدم. اما چون خواننده دیگر همین اعتراض را داره اجازه بفرمایید نظرم را..ادامه
  • یه بام و دو هوا 2 IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    در این مورد عرض کنم. خوانندگان محترم مالکی هم پیمان ایران هست. تعلق خاطری که ما به مالکی داریم به بارزانی نداریم و ایضا نسبت به شخص اردوغان. ما به شکل غیر رسمی با اردوغان و ملک عبدالله در سوریه جنگ داشتیم. فقط جنگمان نیابتی بود اما در پس رفت و آمدهای دیپلماتیک قلبا هم از این فرد خوشمان نمیاد. در مورد رفتار بارزانی هم همینطور. جناب تاجیک یه دیپلمات کار کشته هستن. امیر عبداللهیان معاونت امور عربی وزارت خارجه یه دیپلمات هست و ایشان نمیتوانند مثل بنده صحبت کنن. اما اجازه بدین بنده موضوع را با زبان غیر دیپلماتیک و احمدی نژادی روشن کنم. ادبیات دیپلماتیک گاهی اوقات ما را به اشتباه می اندازد. شما توقع دارین موضع ما نسبت به هم پیمان ما با بقیه یکی باشه؟؟؟..ادامه....
    • حامد IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      0 0
      سلام. بعد از چند روز بالاخره برگشتم. خواستم فقط به این نکته اشاره کنم که که در کردستان هم ما کم همپیمان نداریم. همین مام جلال چیه پس؟ ضمنا یادم هم هست یه زمانی همین آقای بارزانی از درجه یک ترین همپیمانهای ما بود. خخخخ. تا زمانی که کم کم جای ما و ترکیه در حمایت از طالبانی و بارزانی عوض شد. این هجمه های اخیر هم بیشتر به دلیل همراهی با مالکی میدونم که داره همه رو متهم میکنه. درحالیکه شخص شماره یک عراق خودش بوده و باید مسئولیت کارهاش و وضعیت ایجاد شده رو قبول کنه. الان حتی جناحهای شیعه هم متوجه "ناکارآمدی" این آقا شدن و دارن با کاندید شدن مجددش مخالفت میکنن. قبلا هم عرض کردم که احتمال انتخاب نشدن مجددش هست. میدونن اگر این جناب همپیمان کاندید هم بشه احتمالا رای نمیاره. خدا نگهدار.
    • انصاری به حامد IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      0 0
      حامدخان.مطلب رو نمیگیری جانم. فقط دنبال جدل بیهوده میگردی. بنده بر اساس ملاک حال قضاوت میکنم. یه روزی معمر قذافی و عرفات هم رابطه خوبی با ما داشتن. قضیه ربودن امام موسی صدر رابطه ما با قذافی را به هم زد.قضیه غلتیدن عرفات به سمت صدام هم همینطور. آن روزی که دوست باشه از احترامات فائقه ما هم برخورداره. دشمنی کنه احترام خودش را از دست میده. سیاست یعنی همین. با بارزانی هر ارتباطی داشتیم که داشتیم. وقتی جفتک بندازه ما هم لگد میزنیم. ههههههه. سیاست جای خاله زنک بازی نیست که تا ابد عقد اخوت با کسی ببندیم. فهمیدن این خیلی سخته؟؟
    • حامد 2 IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام. نه برادر. خیلی سخت نیست. اتفاقا حرف من همینه که مثلا همین مام جلال که صدا و سیما و رسانه ها از شنیدن خبر بازگشتش این همه ذوق میکنن هم همپیمان ماست و فهمیدن این خیلی سخت نیست. شما هم از نبود عقل سلیم در کردستان حرف زدید. این آقای مام جلال هم در کردستانه. الان دیگه مسئولیتی در بغداد نداره. میبینید که خیلی هم سخت نیست. خخخخخ. خدا نگهدار.
  • یه بام و دو هوا 3 IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    نه دوست عزیز. شما اشتباه میکنید. بنده در همین واشنگتن پست میتونم به حزب الله لبنان بد و بیره بگم و تروریست خطابشان کنم. هیچ کس کامنت مرا حذف نمیکنه. اما اگر به صهیونیسم و هولوکاست توهین کنم به محض report abuseحذفش میکنن. بنده اینرا به کرات امتحان کردم. شما چه توقعی دارین که در یه سایت خبری نیمه رسمی ایران موضع در قبال مسعود بارزانی و مالکی یکی باشه؟؟فردی که تلویحا سخنش اینه که به همان اندازه که مخالف صهیونیسم در ایران مورد احترامه باید مخالف آن هم مورد احترام باشه. نه قربان این مدینه فاضله ای که شما ازش صحبت میکنید هیچ جای دنیا نیست و ضمنا موضع قرآن درباره یهود و نصاری و مومنین هم کاملا متفاوته. جناب تاجیک. یه روزی که ما بحثی پیرامون امیرالمومنین در وبلاگ آقای هانی زاده داشتیم یکی از..ادامه.
  • یه بام و دو هوا 4 IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    اهل تسنن آمده بودن و به بنده نوشتن که ما حرفهای خوبی داریم بزنیم. خبرآنلاین منتشر نمیکنه. به من گفت چرا فقط از منابع خودتون روایت میاری. روایتی بیار که مورد قبول ما هم باشه. خب ایشان هم همین بهانه این خواننده محترم آقای فرشاد را داشتن. ایشان توقع داشت که در یه سایت متعلق به شیعیان بیاد و در تحسین خلفای مورد احترامشان بنویسن و تلویحا ثابت کنه که حق با اینها بوده و ضمنا توقع داشت که منتشر هم کنن. ههههه. نه قربون. شما مگه همچین حقی را در سایتت برای ما قائل هستی که ما برای جنابعالی قائل باشیم؟؟ شما چون الان در اقلیت هستی از آزادی بیان دفاع میکنی. وقتی در اکثریت باشی و یا در اقلیت باشی و زورت برسه هیچ حرمتی برای آزادی بیان قائل نیستی. دنیا پر از این نابرابریهاست...ادامه.....
  • یه بام و دو هوا 5 IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    شما به اصطلاح خودتون الان در اقلیت هستین و در خیابون و در ماه رمضان به راحتی به عقیده مسلمانان توهین میکنید.روزه خواری در ملا عام تودهنی زدن به رژیم نیست. تودهنی زدن به حکم قرآن هست. واقعا اگه امثال شماها در این مملکت پا بگیرین اصلا چیزی از اسلام میماند؟ نخیر. همون کاری را خواهید کرد که پهلوی ها با اسلام کردن. با عرض معذرت بنده در همچین شرایطی ..... مثل احمدی نژاد را با تمام انتقادهایی که بهش دارم به شما ترجیح میدم.در نظر بنده ولی فقیه هر چقدر هم که اشتباه داشته باشه بر فردی که میگه اسلام مال 1400 سال پیشه مرجح است. خالد مشعل سنی را با تمام انتقادهایی که بهش دارم ,تا زمانیکه بدانم دوست دار اهل بیت هست,به یهود و نصاری ترجیح میدم. بر اساس همین موضع, با عربستان هم دشمنی دارم...ادامه.....
  • یه بام و دو هوا 6 IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    سال گذشته در یکی از بزرگراه های عربستان دیدم تابلو نصب کردن و روش نوشتن" عاشورا روز فرح و سرور". با خودم گفتم. پدر سوخته اگر کاره ای بودم بهت نشون میدادم یوم الفرح و السرور یعنی چه. ...به اون نماز و روزه تو و همه اجدادت. اردوغان رو هم به خاطر .... هایش در مورد تشیع علیه اش موضع میگیرم. بنده به خاطر یه مشت خاک و تجزیه فلان کشور علیه کسی موضع نمیگیرم. ریشه تمام موضع گیری ام برمیگرده به همین اعتقادم. شما هم اگر حرفی دارین با استناد به همون منابعی که من بهش باور دارم بفرمایید. گردن من از مو در مقابل این استدلال باریکتره. یا حق
  • انصاری به حامد 1 IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام حامد خان.برادر یا خودت هستی که به اسم فرشاد کامنت گذاشتی و یا اینکه این بنده خدا یکی از رفقات هست. بهش بگو به جای دستکاری کردن منفی بیاد جواب بده. چرا مثبت و منفی ها را در صفحه اکسپایر شده دستکاری میکنه. ههههههه.ضمنا بهش بگو آدم وقتی با یه دیپلمات وزارت خارجه صحبت میکنه یه حداقل احترامی باید قائل بشه. نوشته "تاجیک عزیز". فکر کردی داری با حسنعلی بقال حرف میزنی؟؟ یه آقایی یه جنابی. الان یکی از کامنتهای شما در مقالات پیشین را میخواندم.دیدم به جناب تاجیک نوشتی بزرگتر از ما هستین و زورتون هم زیاده.اصلا موقعیتی که ایشان دارن به یه کنار.آدم با کسی که از نظر سن و سال در حکم پدر هستن این مدلی صحبت میکنه؟ دیگه نه شما و نه این رفیق شما نیایید درس ادب به بنده بدین..ادامه..
  • انصاری به حامد 2 IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    شما فقط به کسی که موافق شما هست احترام میذارین و برای مخالفت هم احترامی قائل نیستین. بنده اگه بی احترامی به شما کردم بیا جواب بده اما ادب را در برخورد با کسی که سن پدر شما را داره رعایت کنین. اول این یکی را یاد بگیرین بعد بیایید راجع به موضوعات سیاسی کامنت بذارین. بنده هیچوقت ادعای ادب نداشتم و لحن صحبت من با افراد هم از کامنتهام مشخصه. شما که ادعای ادب دارین رعایت کنید. ایشان خیلی بزرگواری کردن که با سعه صدر جواب شماها را میدن وگرنه درست گفتن که با بچه همکلام نشین. جناب تاجیک لطفا منتشر بفرمایید برای این رای اولیها دانستن این مطلب لازمه.خدا نگهدارتان
    • تاچیک A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      0 0
      سلام به آقایان فرشاد و حامد و انصاری. این نظر لطف و محبت ایشان است ولی من وارد کل کل شما جوانان عزیز نمیشوم. البته هر کس هر جوری راحت است برای من فرق نمی کند و معتقدم از تعارف کم کن و به مبلغ افزا! عناوین مهم نیست مجالست در فضای مجازی با شما جوانان از هر چیزی ارزشمند تر است و امیدوارم بتوانم کمکی باشم برای تبادل فکری شما جوانان عزیز با هر گرایش فکری و سیاسی. چون دوست عزیز دیگری پیشنهاد کرده بود که کم بنویسم امتثال امر میکنم. عید همگی شما و کسانیکه به این صفحه سر زده و میزنند مبارک باشد و از قول بنده به خانواده های محترم هم تبریک بگوئید خدانگهدارتان
    • حامد IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام. یعنی کشته مرده این استدلال آب دوغ خیاریتون هستم. خخخخ. چطوری نتیجه گرفتید که من همون فرشاد هستم یا ایشون رفیق منه یا مثلا این آقا هم رای اولیه؟ که بعدش خطاب به من گفتید ادب رو رعایت کنید. من کامنتهای ایشون رو نخوندم، ولی خوب شاید هم و سن و سال جناب تاجیک باشن. ضمنا من همه جا سعی کردم ادب رو رعایت کنم. قبلا هم عرض کردم با اسم حامد کامنت میذارم، مگه اینکه کامنتم تایید نشه که اون وقت بینام کامنت میدم. شما هم اختیار با خودتون هست. خوب با بچه همکلام نشید. خخخخ. کسی مجبورتون نکرده. جناب تاجیک هم که کامنت دادن مشکلی ندارن. شما زیاد حرص نخورید، براتون ضرر داره. ضمنا من رو قاطی ماجراهایی که بهم ربط نداره نکنید لطفا. روزه نمازهاتون قبول. عیدتون مبارک. خدا نگهدار.
    • انصاری به حامد جون 1 IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      نه دوست عزیز. هم سن و سال جناب تاجیک نمیاد از این بچه بازیها دربیاره و هی مرتبا مثبت به خودش بده که چی؟که میخواد کامنت اعتراضش در بالای صفحه باشه. سن و سال افراد همسن جناب تاجیک ایجاب میکنه که بیان بنویسن و لوس بازی در نیارن. هههههههه. آره قربونتم. چند روز پیش دستکاری کردن منفیها رو یاد گرفتی و بلافاصله در اولین مقاله هنرتان را به نمایش گذاشتین. ههههه. لحن این بنده خدا هم مثل شماست. خیلی مودب هست و آدم را یاد ملا احمد نراقی میندازه. هههههه. خب قوانین سایت را خوانده و متوجه شده که نظرات حاوی توهین منتشر نمیشه. حالا نقض قانون پیداکرده. عزیز دل برادر منظورشون نظراتی هست که توهین به مقامات باشه نه به بنده و شمای یه لا قبا. ههههه.ادامه.....
    • انصاری به حامد جون 2 IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      پسر گلم. تا زمانیکه شما دستکاری کردن آرا رو یاد نگرفته بودی کسی نمی آمد اینجا رایها را فله ای دستکاری کنه. چه جوری شد که تا شما یاد گرفتی یهو رایها اونهم به کامنتهای ضد انصاری زد بالا؟؟هههههه. بنده خودم قورباغه رو رنگ میکنم جای فولکس واگن میفروشم عمو جان. ههههه. از این بازیها با ما نکن حامد جووووووون. هههه. عید شما هم مبارک باشه و عید همه خوانندگان و از جمله جناب فرشاد خان که طرفدار "نه غزه نه لبنان" هستن. آقای فرشاد خان آمپر ما اون شب بالا بود یه چیزی گفتیم. اما بیا بنویس. افتتاح سفارت اسراییل در تهران هم رو چشمون. ما چقدر بد بختیم که باید به همه دنیا سواری بدیم و جیک هم نزنیم. حزب الله بیچاره همیشه جور کشه و باید از همه معذرت خواهی کنه. هههههه. معذرت میخوام اقای فرشاد خان.یا حق
  • فرشاد A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    تاجیک عزیز با دیدن کامنت های دوستان ترجیح دادم در این بحث ها شرکت نکنم اما فقط می خواهم چند نکته را بویم که مستقیما به عدم ادامه بحث از سوی بنده مربوط می شود و این نکات بر می گردد به قضاوت های زودهنگام و عجولانه و یا خدای نکرده مغرضانه درباره افراد مثلا همین که شما مرا جوان ناپخته فرض گرفته اید و یا این بحث کامنت های مثبت و منفی که من اصلا نمی دانم یعنی چه؟ و از این مقولات سردر نمی اورم و اصلا نمی دانم چگونه می شود یک کامنت را به صدر برد وآیا اصلا می شود؟ و موارد دیگر این که ما یه جای پاسخ گویی به بحث اصلی به مقولاتی فرعی مثل رای مثبت و منفی بپردازیم از حوصله من و درک من خارج است. در پایان فقط امیدوارم همه ما تحمل حرف مخالف و دیدگاه متفاوت را داشته باشیم که تنها در این صورت به رشد فکری
    • انصاری IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      برادر من. شما یه نگاه به تاریخ درج کامنتتان بندازین و با تاریخ کامنتهای دیگر مقایسه کنید.شما زمانیکه این مقاله روی صفحه اول سایت نبود آمدین کامنت نوشتین و ماشا الله 139 مثبت هم دریافت کردین. یعنی تمام بازدید کنندگان سایت فقط مشتاق خواندن اعتراضیه شما بودن و به بقیه هم توجهی نداشتن؟؟ در هر صورت خدا قوت. اگه خواستی مثبتهایت را به 1000 هم میرسانم. امر بفرمایید در خدمت شما هستم. عید شما هم مبارک باشه.
    • تاجیک A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام. 1 من چنین جسارتی نکردم که شما را جوان ناپخته فرض کرده باشم. شاید منظورتان اقای انصاری حدس زده که شما جوان هستید و اقا حامد هم پاسخش را داده. منهم روی دو زمینه با شما بحث داشتم: 1 استاندارد دوگانه و 2 اون شعار و رژیم صهیونیستی که نظرم را گفتم و استدلال کردم. 2 در همان پیام هم برای اقای اصاری نوشتم که با پیش ذهنی نیاید کامنت نوشت. ایشان هم امروز با پیامی از شما خواسته که بدل نگیرید. 3 اتفاقا" این تمرین خوبی برای همه ما است که با خوشروئی و بدون برچسب زدن همدیگر را تحمل کنیم و پیامهای درست و شفاف برای یکدیگر بفرستیم. 4 منهم با شما هم عقیده ام که روی مسائل اصلی با هم گفتگو کنیم که به نقطه مثبت و روشنی در زمینه مشکلاتمان برسیم. منهم مانند شما خیلی بحث مثبت و منفی را نمیدانم ولی افراد متفاوت هستند و علائقشان فرق میکند. حتما" میدانید در غرب خیلیها به سختی معیشت خود را فراهم میکنند ولی شب تا صبح روی کامنت نویسی و همین دستکاریها و غیره کار میکنند. ولی کلا" یک سوء تفاهمی برای اقای انصاری پیش آمده بود که خوشبختانه متوجه شده است و همین الان هم دیدم اظهار علاقه کرده روی شناسائی رژیم صهیونیستی بحث را با شما ادامه دهد. اینکه من علاقه زیادی به جوانها دارم همین خلوصشان و دل پاکیشان است که تا متوجه میشوند اشتباهی مرتکب شده اند خود را اصلاح میکنند. این نعمتی است و باید قدر دانست. بازهم ممنون از پیامها و خدانگهدارتان تاجیک
  • فرشاد A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    می رسیم بنده طرز فکر امروزم با بیست سال پیشم کاملا متفاوت است در برخی زمینه ها از به گمانم از افراط نجات یافته ام در برخی دیگر از تقریط البته به نگر شخصی این را هم مدیون همین تحمل نظر مخالف یا همان تساهل و تسامح می دانم. سپاسگزارم خدا نگهدار
    • انصاری IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      0 0
      آقای فرشاد خان. اصلا این قضیه مثبت و منفی رو ول کن. این پذیرش مشروعیت اسراییل رو بچسب. شما چرا به مشروعیت این رژیم معتقدی؟فقط به صرف اینکه سازمان ملل پذیرفته؟؟ اگر مایل هستین راجع به این موضوع میتونیم بحث کنیم اون حرف و حدیثهای من را هم نادیده بگیر تشریف بیاورید و راجع به همین موضوع مشروعیت و یا عدم مشروعیت اسراییل بحث کنیم. خدا نگهدارتان
  • انصاری به بدیع الزمان IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام بدیع جان. عزیز دل. بنده تازه کامنت شما را خواندم. مثل همیشه مرا شرمنده کردی. تنها کسی که در میان کامنت نویسها هوای ما رو داره و به موقع ظاهر میشه و به ما قوت قلب میده شما هستی. پاینده باشی سالار. عید شما مبارک باشه. طاعات شما مقبول درگاه حق.اینجا کسی به شما تبریک عید رو نگفت. بس که گرد و خاک زیاد بود کامنت شما از یاد رفت برادر جان. موفق و پاینده باشی. راستی من هم مثل شما از کامنت خودم تعجب کردم. هههههه.بالاخره پیشامده و پیش میاد . بعضی وقتها هم اباطیل مینویسم. شما به بزرگی خود ببخشایید.یا حق
  • یادآوری به دوستان1 IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 2
    سلام. الان تازه رسیدم اینجا. ظاهرا دوستان مایل به ادامه بحث نبودن. بگذریم.فقط یه نکته را عرض کنم که یه طرفه صحبت نکرده باشم. نظر بنده اینه که به محض اینکه خیالمون راحت بشه که حکومت اسلامی در ایران تثبیت تضمین شده داره به سراغ نابابهایی که امروز در میان مقامات نظام هستند هم خواهیم رفت. این کار نسل بعد هست که نظام را از وجود افرادی که مانع پیشرفت در مسیر تمدن عظیم اسلامی هست پاکسازی کنه. آدمی که فقط نماز خوندن و زیارت خوندن بلد باشه به درد ساختن تمدن اسلامی نمیخوره. اگر هم میبینید که اینها را امروز باهاشون مدارا میکنیم در حقیقت پذیرش دوفاکتوی اینان است. به عبارتی بین بد و بدتر را انتخاب کردیم.در فرصت سوزی و کم کاری و بی تدبیری ید طولایی دارن اما خب همانطور که قبلا عرض کردم همین ..ادامه
  • یادآوری به دوستان2 IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 1
    بی تدبیران و تنبلان را به طاغوت ترجیح میدهم. راستی که احساس بیچارگی میکنم که تنها انتخابی را که میتوانم داشته باشم این است که بین طاغوت و بی عاری یکی را انتخاب کنم. امید است که در نسل آینده فرصت برای انتخاب بین بی عار مقدس نما و مومن پر تلاش فراهم شود. البته بعضی از دوستان اصولگرای ما خواب نما نشوند که حتما کسی مثل احمدی نژاد را مصداق مومن پر تلاش نمیدانستم چون تلاشش را در مسیر بی تدبیری و بیهودگی یافتم. البته خدمت هم کرد. اما نسبت به هزینه هایی که کرد خدمتش ناچیز بود. یه مثال عرض کنم. اگر شما یه لیوان را که ارزشش 1000 تومن است به قیمت 2000 تومن خریداری کردی حتما یه کاری انجام دادی اما کار شما در قیاس با هدر دادن پول ارزشش را از دست میده. حکایت احمدی نژاد چنین بود.یا حق
  • توهم IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام. اولا باید بگم که توهم واقعا چیز بدی هست. بنده نیازی نمیبینم خودم رو خسته کنم که مثلا من و این آقای فرشاد دو تا آدم متفاوت هستیم. بالاخره کافر همه را به کیش خود پندارد. خخخخ. هرکس هر جور راحته فکر کنه. قبلا هم هشدار دادم این نوع تفکر تکفیری که همه رو به یک بهانه طرد کنید، واقعا مضر هست و یک روزی دامنتون رو خواهد گرفت. یک روز میاید میگید شما ضد انقلابید، فردا تجزیه طلب، پس فردا بی دین، روز بعد علاف و مفت خور و ... همینطور ادامه میدید تا همون اقلیت چند درصدی باقی بمونن. بعد ناراحت هم میشید. خخخخ. مثبت و منفی ها هم از نظر من ارزش چندانی ندارن. چون با یک سری کارها به راحتی بالا و پایین میشن. یادم هست که کامنتهای جناب انصاری یک شبه همه 40 تا مثبت میگرفتن. نمونش در به اصطلاح مقالات جناب ...
  • توهم 2 IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    مسلم فراوانه. شما که خودتون این کاره اید به نظرم نمیتونید به بقیه بگید که همین کار رو نکنید. بالاخره رطب خورده منع رطب چون کند؟ مثبت و منفیهای سایت ارزونی خودتون. انقدر بالا و پایینش کنید تا همه ناراحتی هاتون برطرف بشه. خخخخ. یه مطلبی هم به جناب تاجیک عرض کنم چون امروز فرصت کردم یه سری از کامنتها رو بخونم. اینکه اون کلمه بی عرضه ما سانسور شد. هنوز هم نفهمیدم چرا، ولی به هر حال حرف جناب تاجیک رو به احترام بزرگتری که پدر و مادرم از روزی که یادم میاد بهم گوشزد کردن، قبول کردم. اون موقع فرمودید که ممکنه این حرفها برای شما مشکل حقوقی ایجاد کنه، ضمن اینکه از ادب هم به دور هست. آیا استفاده کردن از لفظ "جفتک انداختن" نمیتونه مشکل حقوقی براتون ایجاد کنه؟ ولی لفظ بی عرضه برای کسی که ارتشش از پنج ...
    • تاجیک NL ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
      0 0
      سلام و ممنون از پیام آقا حامد. به دلیل آنکه شما به نخست وزیر هیچ مملکتی حق توهین و بی عرضه گفتن ندارید. شما حق انتقاد منصفانه دارید. در منصفانه دو شرط مهم است اول از مسئولیتهائی که داشته و کوتاهی کرده انتقاد کنید و دوم صادقانه و بیطرفانه باشد که به دل خواننده بنشیند. اگر شما به نخست وزیر توهین کردید هم به وی ظلم کرده اید و هم اجازه داده اید که شهروندان آن کشور هم به مقامات شما توهین کنند. این مطلب واضح ربطی به بزرگ و کوچکی و من و شما ندارد. شما اگر دلت میخواهد میتوانی بگوئی نخست وزیرها بی عرضه هستند ولی وقتی اسم بردی دیگر نمی توانی بگوئی فلانی بی عرضه است . با اینحال من کامنت حامد 5 را دست نخورده منتشر کردم که شما خیالت راخت شود که مالکی را بی عرضه خطاب کردی ولی اگر پوزش نخواهی بوی جفا کرده ائی و تاکید میکنم میتوانی انتقاد کنی کما اینکه کرده ائی ولی همه آنها پاسخ دارد ولی دردی دوا نمی کند. البته من در میان مطالب شما بیشتر لجاجت با وی را دیدم تا انتقاد منصفانه. 2- آقای انصاری مطلب هم پیمانی را مطرح کرد و بحث دیگری است و نظر من نیست. زیرا من مسئله عراق را بسیار بزرگتر و پیچیده تر از شخص مالکی میدانم و معتقدم با ماندن و رفتن او چندان فرق نمیکند که در میان مقالاتم منعکس است. من هیچ شناخت دقیقی و کارشناسی از آقای مالکی ندارم زیرا اولویت من نیست و او را متغیر صحنه سیاست عراق نمیدانم، ثابتی است که عددی میگذارم و معادله را حل میکنم در شیب منحنی تحولات عراق تاثیر چندانی ندارد. 3- اطلاع اکراد به وی در مورد داعش نیاز به سندیت محکم دارد فقط از قول یکطرف گفته شده است ولی بازهم میگویم اکراد عراقی و مشخصا" اقای بارزانی در ماجرای داعش تا کنون برنده اصلی بوده اند ولی سیاست و راهبردشان مظنون است و یا حداقل شفاف نیست و الان به قول معروف بره کشانشان است ولی تحولات پیچیده ائی در روبرو داریم که در این چند خط نمیگنجد ولی من حرفهایم را در مقالات گوناگون در این زمینه زده ام. 4- من یادم نیست لفظ جفتک انداختن به شخص خاصی گفته شده یا نه ولی به عقیده من بار منفی اش کمتر از بی عرضه است. 4- مسئله داعش و حلقه منطقه ائی و بین المللی اش خیلی پیچیده تر از اینگونه است که یک مشت پاپتی آنها را نامیده اید، ترکیه، اکراد، سعودی، انگلیس ، فرانسه و آمریکا تعزیه گردان هستند. اوضاع داخلی عراق از جهت مدیریتی اسفبار است و...یکی از مقصرین اصلی برای این وضعیت آمریکائیها هستند. 5- لطفا" مطالب را درست بخوانید پست و حقیر به فرد خاصی گفته نشده بلکه عام بوده. من برای باز کردن بحث و عدم علاقه به حذف لغات که تا مدتها باید توضیح بدهم و مهمتر آنکه خودم با مطلبی که نوشته شده بود و لحن کلام مخالف بودم و می خواستم در جواب چیزی بنویسم و لذا کامنت را عینا" منتشر کردم که با اعتراض اقا فرشاد فقط توضیح دادم و پوزش خواستم که باعث دلگیری نشود و خود نویسنده هم پوزش خواست ولی متعجبم چرا شما مجددا" این موضوع را مطرح میکنید؟ و اصرار به دو گانگی و یا دو گانه برخورد کردن دارید؟ 6- من مشکلی برای انتشار بدون توهین مطالب و رعایت اصول آزادی عقیده ندارم ولی همانگونه که اقا فرشاد پیشنهاد کرده به نظر من روی حواشی کمتر و به محتوای مطالب مقاله پرداخته شود که کم و کسر مقالات جبران و بحثها پخته شود. برای من افراد و گرایش سیاسی و فکری و عقیدتی اشان مهم نیست و مطالبی که مینویسند لزوما" مورد تائید من نیست بلکه من برای اینکه بین خود نویسندگان کامنت بحث باز شود آنها را منعکس میکنم ولی اگر قرار باشد من خیلی بخواهم مداخله کنم از کارهای دیگر باز میمانم. ضمنا" سیستم اصلاح کامنتهای سایت خیلی کار را سخت میکند و برای من خیلی راختتر است که بجای اصلاح و یا نقطه چین کردن یک لغت آنرا حذف ویا عدم تائید کنم ولی من تا بحال ترجیح داده ام این سختی و مصرف زمان و وقت را دریغ نکنم تا نظرات بیشتری حتی با حذف یک لغت منعکس شود لذا خواهش من اینست حالا که شما دوستان وقت میگذارید روی مطالب محتوائی متمرکز بشوید تا همگی بیشتر سود ببریم. ببخشید اگر صریح و شفاف نوشتم. خدانگهدارتان تاجیک
  • توهم 3 IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    هزار نفر آدم پاپتی فرار میکنه، مشکل ایجاد میکنه؟ زیاد منطقی به نظر نمیاد. حالا این رو بذاریم کنار. آیا استفاده از لفظ "پست و حقیر" برای یک هموطن بی دور از ادب نیست؟ اقای انصاری فرمودن که مثلا مالکی همپیمان ماست، ما هم نمیتونیم تحمل کنیم که کسی به ایشون بگه بی عرضه. عزیزم این آقای فرشاد که هموطن شماست. دیگه اصلا بحث همپیمانی و چی و چی نیست. همینه که میشید اقلیت فلان درصدی دیگه. خخخخ. جناب تاجیک میدونم که این حرفها ممکنه برای شما دردسرساز شده باشه، که شاید از اینکه کامنتهای من و امثال من رو میذارید، حتی کمی پشیمون هم شده باشید. ما هم شما رو خیلی اذیت کردیم. ولی شرمنده؛ تحمل این دوگانگیها برای من سخته. چون اگه قرار باشه اینجا زیر حرف زور برم، فردا در جامعه هم یاد میگیرم که مظلوم باشم ...
  • توهم 4 IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    0 0
    راجع به این همپیمانهای آقای انصاری بگم که اولا کسی از نظر من همپیمانه که قدرشناس باشه. مثلا اینجا دیگه به حماس نمیشه گفت همپیمان ماست. چون در سوریه و مصر خیلی راحت مارو گذاشت کنار و مخالفین سوری و اخوان رو بهمون ترجیح داد. این که نمیشه شما بیای ار پول مفت ما بخوری، زیراب ما رو هم بزنی، فردا اگه کارت گیر کرد و روزهای سختت رسید، کولی بازی دربیاری و مظلوم نمایی کنی. نه عزیزم. بنده ترجیح میدم اگه پول مفت نفتم میره حلقوم یه عده، لااقل پشتمون رو خالی نکنن. دوم اینکه کسی رو به عنوان همپیمان فبول دارم که جنم و عرضه داشته باشه. نه مثل آقای مالکی از چند ماه قبل بهش هشدار بدن، روز حادثه که برسه ارتشش دشداشه پوشان فرار کنه، دوباره بیاد از ما هواپیما و تجهیزات بگیره و هیچ کاری هم از پیش نبره ...
  • توهم 5 IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 0
    و در پنجاه کیلومتری بغداد گیر کنه. بابا اصلا همه دروغ میگن، همه به این جناب مالکی خیانت کردن، همه با داعش بودن، خوب آقاجون مگه تو این همه ادعا نداری، برو موصل رو پس بگیر. اصلا تو راست میگی، تو خوبی، خوب برو موصل رو پس بگیر دیگه. اف 16 آمریکایی نداری؟ سوخوی روسی نداری؟ هامر و اسلحه آمریکایی نداری؟ کمک ایران رو نداری؟ ارتش مهدی و فلان و بهمان نداری؟ ادعا هم که زیاد داری، برو پس بگیر جانم. بذار بگم چی نداری. عرضه و جنم. همین. خیلی ساده هست. صد رحمت به سید حسن، لااقل پول نفت ما رو حیف و میل نمیکنه. این آقا رو تنها متحد واقعی ایران در منطقه میدونم. بشار اسد هم با گذشت سه سال نشون داد که کاری نمیتونه از پیش ببره. چاوز هم که خدا بیامرزدش، این آقا مادرو هم که انگار مسائل داخلیش رو حل کنه، ...
  • یه نکته IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 2
    جناب تاجیک سلام. الان داشتم کامنتهای مقاله جدید جناب موسوی در خبرآنلاین را میخواندم به یه کامنت جالب برخورد کردم که 355 مثبت هم داره. نوشته:"اتفاقا نگاه اصغر فرهادی و بیانش درسته کودکان غزه و انسانهای غزه مظلوم واقع شدن سخنی نیست اما کودکان سوریه و اوکراین و تمامی کودکانی که در محیطهای جنگی آسیب میبنند نیز هچون کودکان غزه هستن گزینشی برخورد کردن و واکنش نشان دادن انسانی نیست نه اینکه سیاسی کاری کنیم و یک بام و دو هوا برخورد کنیم". با عرض معذرت این حرفها را گنده تر از دهن کسی که در ایران بزرگ شده میدانم. اینها تقلید حرفهای اون طرفیهاست بدون اینکه خودم هم بفهمم دارم چی میگم. مضافا اینکه غربیهاش هم به این حرفها باور ندارن. این بنده خدا فقط مرغ مقلده.
  • توهم 6 IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 0
    شاهکار کرده. دیگه بگم که نوری جون هم اینطوری که بوش میاد رفتنیه. راستی بگم که اون لفظی که من راجع به این آقا به کار بردم، کمترین چیزی بود که میشد بگم، وگرنه چیزهایی زیادی مخصوصا راجع به عملکرد اخیرش میشد گفت که در شان من نبود. وگرنه این آقا خرابکاری زیاد کرده. با این روند میترسم که فقط مجمع الجزایر کومور محمودخان در لیست همپیمان هاتون بمونه. خخخخ. جناب انصاری امیدوارم اون سو تفاهمی که جناب تاجیک هم گفتن واقعا براتون حل شده باشه، وگرنه مجبور میشم از تاکتیک خودتون استفاده کنم و بگم که شما و این جناب بدیع الزمان هم که مدام از جناب عالی تعریف میکنه، یکی هستید. خخخخ. خدا نگهدار.
  • فرشاد A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    3 0
    انصاری عزیز با شما موافقم بهتر است به بحث در این باره بپردازیم تا حاشیه هایی که هیچ سودی ندارد... اما انچه فرمودید مشروعیت اسرائیل ... اولا اینکه مشروعیت اسرائیل بحث کلانی ست اما اگر منظورتان همان به رسمیت شناختن است آری من این کشور را نیز مانند تمامی کشورهایی که سازمان ملل به رسمیت شناخته می شناسم نه بیشتر ...اما مهمتر از این که اسرائیل رسمیت دارد یا نه و یا مشروعیت دارد یا خیر به نظر من جان انسان هایی است که گرفته می شود و کودکان بی گناهی که کشته می شوند من به دنبال این هستم که چرا یک گروه با ندانم کاری ها در حماس و یک طیف افراطی دست راستی در دولت اسرائیل با سیاست های غلط شان جان بسیاری از انسان ها را به مخاطره می اندازند و چرا روند صلح بی نتیجه می ماند ... شکی نیست که بازنده این جنگ
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    2 0
    اسرائیل است قطعا دیگر کسی نمی اندیشد که حماس راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرده بلکه کشته شدن کودکان و غیر نظامیان غزه مورد توجه قرار دارد یعنی جنایات اسرائیل اما آیا اسرائیل تنها بازنده این جنگ است؟ آیا کشته شدن این همه انسان براستی پیروزی است؟ چه کسی این اجازه را به اینان داده تا جان هزاران انسان را به مخاطره بیاندازند؟ باز هم می گویم من کشور اسرائیل را به رسمیت می شناسم نه جنایاتش را... اما درباره شعار نه غزه نه لبنان شما فرمودید این شعار را قبول ندارید درست اما مشکل من این است که چرا ما فکر می کنیم هر چه را که ما قبول نداریم نباید مطرح شود؟ در این زمینه من به دیالکتیک و شیوه حذف خطا معتقدم به قول کوپر نزدیک تر شدن به حقیقت مستلزم حذف خطاست نه حذف مخالفان...سپاسگزارم
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 3 IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    یک وقت حرفهایی هست که مستقیم زده میشن. مثلا مثل اون جمله که گفتم این آقا "ناکارآمد" هستش. یه وقت هست که گفته میشه فلانی جفتک بندازه، ما هم لگد میزنیم. اون فلانی هم دقیقا اسمش بالا اومده. یا مثلا گفته میشه بعضیها رو پست تر از این ... و فلان و بهمان و دقیقا هم معلومه که اون بعضیها کین. بنده فرقی در اینها نمیبینم. حتی در اون کلی گوییها خیلی مسائل منفی بیشتری میبینم. چون داره یک عده رو مخاطب قرار میده تا یک شخص. وگرنه چه فرقی داره که من بگم "اصغر" بی عرضه است با اینکه فلانی بی عرضه است؟ اینها رو میشه به بچه دوساله گفت، ولی شرمنده این جور چیزها تو کت من نمیره. ببخشید اگه داره خیلی صریح میشه. باز هم میگم که دارم مصداق میارم. فرمودید که حرفهایی که من در مورد این آقا گفتم بیشتر بر اساس لجاجت ...
    • انصاری به حامد 1 IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      جناب تاجیک تقاضا میکنم هیچ کلمه ای را سانسور نفرمایید. باید پاسخ این تعبیر "پست و حقیر "را که من استفاده کردم وایشان بارها تکرار کرده عرض کنم. نمیخواستم جواب بدم اما میبینم ایشان دست بردار نیست و چون داره میگه من به یه گروه از مردم توهین کردم پاسخش لازم هست. شعار "نه غزه نه لبنان" را من در کانتکست سال 88 مورد تحلیل قرار دادم و گویندگان این شعار را میخوام برایتان توصیف کنم. جناب تاجیک سال 88 ایران تشریف نداشتن و شاید این را ندانند. خودم با گوش خود در تجمع اینان شنیدم که میگفتن, عرض پوزش به ساحت مقدس ابا عبدالله دارم, حسین حسین شعارتوست.تجاوز افتخار توست. و در همان تجمع شعار "نه غزه نه لبنان" را میدادند. اینها که یه عده اقلیت بودن چنین آدمهای وقیح و مستهجنی بودن که مرز بین حریم..ادامه..
    • انصاری به حامد 2 IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      که مرز بین حریم مقدسات و اختلاف با رژیم را رعایت نمیکردن چون از نظر اینان حضرت ابا عبدالله احترامی نداشت. شعار "نه غزه نه لبنان" از همانهایی شنیده میشد که اون شعار جسارت آمیز را که با اسم امام حسین شروع میشد میدادند. آری اینان را پست و حقیر میدانم. شما میگی من به اینها توهین کردم؟؟حیف توهین. من چنین اشخاصی را هین میکنم. جدی هم دارم میگم. شما میگی شیعه هستی اما با نوع فکر شما میبینم که اگر کسی در حضور شما به اهل بیت توهین کنه احتمالا واکنشی نشون نمیدی. بنده سیلی میزنم تو صورت چنین اشخاصی. در آن تجمع هم زورم نمیرسید وگرنه از خجالتشون در می آمدم. این را بدان کسی که بی حرمتی به امام من کنه به شکلی که مستحقش هست باهاش برخورد میکنم. مگر اینکه زورم نرسه.دیگه هم نیا درس لیبرالیستی به من بده.
  • حامد RO ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    شرمنده. اینترنتم یک لحظه قطع شد. بقیه مطالب رو بعدا مینویسم. خدا نگهدار.
  • انصاری به فرشاد و حامد IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام به شما دو عزیز. دوستان میگرن بنده عود کرده و 500 میلیگرم آسپیرین همراه با 500 میلیگرم استامینفن نوش جان کردم.ههههه. با عرض معذرت اصلا نمیتونم پاسخ هیچیک از عزیزان رو بنویسم.تازه اومدم و برای اینکه منتظر نمانید عرض میکنم که ان شا الله اگه مشکلی پیش نیاد تا فردا ساعت 12 شب به وقت محلی سعی میکنم نظرم را بنویسم. اول هم با نظر فرشادخان شروع خواهم کرد تا بعدا ببینم میشه پاسخی هم به کاک حامد نوشت یا خیر. با عرض معذرت از این وقفه. خدا نگهدارتان.
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 4 IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    هستش. بنده بر اساس یک سری وقایعی حرف زدم که ثابت شده هستن: 1. ارتش عراق که تحت فرمان این آقا بوده با 60 هزار نیرو از 5 الی حداکثر 10 هزار نیرو با دشداشه فرار کرده. 2. خبر داشتن مالکی از وقایع دو حالت داره که قبلا هم عرض کردم. یا بهش خبر دادن، که در اون صورت کوتاهی کرده و احتمالا بقیه رو بشر حساب نکرده. یا کسی بهش خبر نداده، ولی سوالی که اینجا پیش میاد اینه که نخست وزیر یک مملکت آیا باید انتظار داشته باشه که یک عده از یک جای دیگه وضعیت مملکت خودش رو بهش خبر بدن؟ خودش داشته چیکار میکرده پس؟ 3. الان چند هفته از سقوط موصل گذشته و اینها با بهترین امکانات آمریکایی و روسی و چندین هزار نیروی ارتش و نیروهای مردمی کاری از پیش نبردن. بنده یک سوال دارم: آیا اینها واقعیت هستن یا لجاجت؟ اگه واقعیت ...
    • انصاری به حامد IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      در خبرها خواندم که شب پیش از ورود داعش به موصل یه عده از پیشمرگها وارد پادگان میشن. ازشون هم پذیرایی شده بوده. سربازه میگه صبح یه چیزی رو سرو سرم احساس کردم و به این ترتیب بیدار شدم. بالا سرم رو که نگاه کردم اسلحه پیشمرگها رو سرمون بود که ما را وادار به تخلیه پادگان کردن. وقتی دوستت از پشت بهت خنچر میزنه همین میشه که مالکی به قول شما با یه عده پاپتی نمیتونه مقابله کنه. ضمنا مالکی در اردن جاسوس نداشته که بهش خبر بده که نماینده داعش و بارزانی و نماینده سرویس اطلاعاتی ترکیه در اردن با هم ملاقات کردن و براش نقشه کشیدن. عراق به علت گرفتاریها هنوز سرویس اطلاعاتی درست نداره. از یه کشوری که 11 ساله از دیکتاتوری خلاص شده و در این 11 سال هم تروریستها امانشون رو بریدن توقع بیجایی داری برادر من.
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 5 IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    ندارن به من بگید. پنجم فرمودید اینها از یک مشت پاپتی بیشتر هستن. بله الان خیلی بیشتر هستن. ولی اون موقع که به طرف موصل اومدن یک عده پاپتی بودن. الان به لطف آقایانی مثل مالکی تانک و هامر و حتی هلیکوپتر هم گفته میشه که دارن. از قبایل عراقی دارن نیرو میگیرن و ثروتمندترین تروریستهای دنیا شدن. راستی توی پرانتز بگم که اگه فردا از این سلاحها ضد مردم سوریه یا هرجای دیگه استفاده بشه، این آقای مالکی و رفقاش به عنوان فرمانده های نظامی کل باید پاسخگو باشن و اگه لازم شد محاکمه هم بشن. ششم فرمودید که اگه پوزش نخواهی جفا کردی. جناب تاجیک بنده به هیچکس جفا نکردم تا حالا. شما میخواهید معذرت بخوام، چشم معذرت میخوام ولی انصاف هم چیز خوبیه. آقای مالکی که مطمئنم که این مطالب رو هرگز نمیبینید، بنده عذر میخوام ...
    • انصاری به حامد 1 IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      خود بزرگ بینی و تعصب کردی که شما داری ریشه جفا کردن شما هم به خودت و هم به دیگر هموطنانت در آینده خواهد بود. شک نکن. مگر اینکه خودت را اصلاح کنی.کما اینکه نسلهای قبل از شما هم همین جفا را در حق مردم کردستان کردن. وگرنه اوضاع اقتصادی و امنیتی در کردستان الان خیلی بهتر بود و شما هم از حضور وزارت اطلاعات در آنجا شکوه و شکایت نداشتی. بدان که با این سماجت و لجاجتی که داری جز شر حاصلی دیگری برایت ندارد. این کامنتهای آخر شما برای من دور از انتظار بود.فکر نکن بخاطر خودم دارم میگم. اصلا و ابدا که من و شما با هم خیلی کل کل کردیم.اما میبینم در وبلاگ یه فردی که تا امروز با همه ما در نهایت مدارا و صمیمیت برخورد کرده و سعی و اهتمام داره که نسل جوان را کنار هم جمع کنه چنین جسورانه..ادامه..
    • انصاری به حامد 2 IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      و بی محابا می تازی. اصلا فکر نمیکنی که وبلاگ یه فرد چه ایشان و چه غیر ایشان خانه مجازی آن فرد است و اختیار خانه اش را دارد. بنده و شما و بقیه دوستان در خانه ایشان مهمان مجازی ایشان بودیم. بزرگواری زیادی هم از ایشان دیدیم که حتی یک دهم آنرا در وبلاگهای دیگر مشاهده نمیکنیم. تو باید بیای برای حذف چند کلمه که ایشان تشخیص داده که نباید منتشر بشه اینگونه جسارت آمیز صحبت کنید؟ اصلا فرض کنیم تشخیص ایشان اشتباه بوده. بنده در خانه یه فرد به خودش زور بگم؟ و تمام محبتها را بخاطر اینکه فلان چیز را تشخیص داده که منتشر نشه مرتبا استنطاق کنم؟؟ تو که اینجور در یه وبلاگ زورگویی میکنی و چیزی به نام مدیر وبلاگ و مهمان وبلاگ را از هم تشخیص نمیدی فردا هم اگه به قدرت برسی پوست ملت رو میکنی.شک نکن...ادامه..
    • انصاری به حامد 3 IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      با عرض معذرت میبینم شما هم مثل آن بی حیاهایی که در یکشنبه بعد از اعلام انتخابات 88 در میدان ولیعصر جمع شده بودن و شعار "مرگ بر هاشمی" سر داده بودن صحبت میکنی. بله همون چفیه به گردنهایی که خدمات رو فراموش میکنن رو عرض میکنم. یه الف بچه که چفیه انداخته و یه عقیق دست میکنه و خیال کرده شونه به شونه باکری و همت و علم الهدی جنگیده و این حق رو داره که کسی رو که قبل انقلاب زندان و شکنجه دیده و بعد انقلاب بار مسولیت سنگین جنگ و دوران بعد جنگ بر گرده اش بوده فقط به خاطر فرزندانش هجو کنه و آبرو براش نذاره. اون جوجه طلبه ای که هنوز دهنش بو شیر میده اما توی قم عالم ربانی آیت الله جوادی آملی را در سال 88 فقط بخاطر اینکه از کاندیداتوری موسوی حمایت کرده هجو میکنه. نمیدانم چه شده..ادامه...
    • انصاری به حامد 4 IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      که با نسلی طرفیم که عده قابل توجهی از آنان براستی حیا رو خوردن و آبرو رو قی کردن. براستی احمدی نژاد درس بدی به همه داد.چه به اونهایی که مخالفش بودن و چه اونهایی که موافقش بودن. فقط نیا بگو که من هم در وبلاگهای دیگه رفتم فشار آوردم. مشکل اون وبلاگها این بود که حتی یه خط هم منتشر نمیکردن. زیباکلام منتشر نکرد و من هم برای شما یه چیزهایی علیه اش نوشتم اما دیگه نرفتم برای خودش همان اباطیل رو بنویسم. از نظر سنی و جایگاه علمی اش لا اقل اینقدر این حرمت رو براش قایلم که اگر در مجلسی ,چه وبلاگ و چه غیر وبلاگ ,هم باهاش روبرو بشم مستقیم هجوش نکنم و اگر نقدی هم دارم محترمانه بهش بگم و در صورتیکه قانع هم نشدم دیگه نیام باهاش اره بدم و تیشه بگیرم.شما دروغ میگی که مبادی آداب هستی..ادامه...
    • انصاری به حامد 5 IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      شما حرمت سنی افراد را هم نگه نمیداری. شما انتظار داری از همان احترامی برخوردار باشی که یه استاد دانشگاه و رییس جمهور و وزیر برخورداره. نه قربون همچین خبرهایی نیست و از عدالت هم بدوره. مگه همه آدمها باید به یه اندازه احترام بشن؟؟این مسلما از عدالت به دوره. آری شما یه حقوق انسانی داری که برای همه انسانها یکسانه و باید مورد احترام باشه.اما یه حقوقی هم برای انسانها قابل تعریفه که من اسمش را میگذارم فضل. هر چه فضلش بالاتر باشه احترامش بیشتره. شما این احترام از نوع دوم را به نظرم به راحتی نادیده میگیری. از یک کینه عمیقی رنج میبری و سعی در پنهان کردن آن داری. ریشه این لجاجت بی منطق و اصرار بر تحمیل نظرت ریشه در آن دارد.بماند چیزی نمیگویم.میخواستم اینها را در ایمیل برایت بنویسم..ادامه..
    • انصاری به حامد 6 IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      چون به نظرم بخشی از آن خیلی خصوصی بود اما خودت با اصرار عمومی اش کردی و چاره ای نداشتم که به شکل عمومی جواب دهم.وانگهی احساس میکنم در این نسل حاضر افراد با این خصوصیت شما کم نباشند,نمونه های اصولگرایش را هم در چند کامنت جلوتر بر شمردم, هرچند که شما براستی از حد گذرانده ای. به شکل عمومی نوشتم تا شاید به درد یه نفر غیر شما بخوره.من لا اقل اینجا اومدم و بحث تازیانه شرعی در وبلاگ جعفریان را مطرح کردم. جلوی خودش نگفتم و ضمنا هیچگاه تهدیدش هم نکردم. شما اومدی اینجا و داری علنا مدیر وبلاگ رو هم تهدید میکنی که منفی و مثبت را چنین میکنم. خب اگه زورت بیشتر بود حتما کاردیگه هم میکردی. خدا نگهدار
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 6 IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    که به شما یعنی کسی که سربازهای تحت فرمانش سه استان عراق تقدیم به یک عده تروریست کردن، گفتم بی عرضه. بنده پوزش میخوام به کسی که بعد از هشت سال میراثش برای کشورش خونریزی و برای منطقه از جمله کشور من آینده نامشخص و ناامنی هست، اینطوری صحبت کردم. اما نمیدونم اگه اون لفظ رو به کار نمیبردم از چه کلمه ای باید استفاده میکردم که شایسته عملکرد کهکشانی شما باشه. جناب تاجیک راضی شدید؟ راستی یاد یک خاطره ای از یکی از اقوام افتادم. میگفت من جبهه بودم یه روز داشتم به محل خدمتم میرفتم که دو تا سرباز جلوم رو گرفتن و ازم برگه ماموریت خواستن. من هم بهشون دادم ولی سربازه برگه رو چپه گرفته بود میخوند. فهمیدم که سواد نداشته. بهش گفتم شما کجایی هستی؟ گفت افغانی. من هم گفتم جالبه که اینجا در مملکت خودم در حین ...
    • انصاری به حامد IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      0 0
      شاید اون قوم و خویش شما برگه رو چپکی گرفته بوده و وقتی اون سرباز اون رو درست در دستش گرفته بوده اون قوم و خویش فکر کرده طرف سواد نداره و ورقه رو سرو ته گرفته. هههههه. دروغ که مالیات نداره. هههههه. افغانی و جبهه جنگ؟؟ مگه خودمون کم نیرو داشتیم که بخوایم افغانی برای جبهه اجیر کنیم؟ البته اینی که میگین درباره صدام درسته. اون نیروی خارجی استفاده میکرد چون به زور به جبهه میبرد. بسیج و سپاهیهای ما با طیب خاطر جبهه میرفتن. حق نگهدار
    • انصاری به حامد IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 0
      شما نمیخواد غصه آینده مبهم ایران را بخاطر شرایط حال منطقه بخوری. اگه اتفاقی افتاد شما رو خط مقدم نمیفرستن. آدم داریم که بره. یکیش هم خودم هستم. در زمان جنگ 8 ساله ایران هم یه عده بودن که رفتن جلو و مملت رو نجات دادن. عده زیادی در همین ایران اصلا خبر نداشتن که جنگه. جنگ که تموم شد شروع کردن سرود "ایران ای مرز پر گوهر "رو خوندن. ضمنا بخشی از نا امنی عراق هم توسط اون کسانی درست شده که نفت دزدی عراق رو همین چند روز پیش میخواستن تو بندر گلوستون تگزاس بفروشن اما حکم توقیفش در آمریکا به تقاضای دولت مرکزی صادر شد. از اول سال 93 هم 4 محموله نفتی دیگه به شکل دزدی به آمریکا فروخته بودن. وقتی گفتم اینها نفت دزدی به اسراییل فرستادن شما گفتی غلطه.کسی که بتونه نفت به آمریکا بفرسته به اسراییل هم میتونه.
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 7 IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    انجام وظیفه باید به یک خارجی پاسخگو باشم. اینجا هم من یاد همچین وضعیتی افتادم. اینطور رفتارها رو بنده توهین میدونم اون هم با یک هموطن که یک خارجی بهش ترجیح داده میشه. یعنی شما در مملکت خودت غریب هستی. حالا بنده نباید راجع به فلانی همچین حرفهایی بزنم که زمینه برای توهین به مقامات کشور خودم فراهم نشه. زرشک. مقامات کشور ما خودشون به خودشون توهین نکنن، همینطور به ملت، ما هم هواشون رو خواهیم داشت. یاد اون وزیر خارجه بنده خدایی افتادم که وسط سفر خارجی برکنار شد. هه. ششم حالا که معذرت خواهی هم کردم باید بگم که اگه اینطوری باشه از خیلیهای دیگه هم درباره این مطالب باید عذر خواهی بشه که اولیش مردم ایران هستن و خیلی مقامات خارجی دیگه. هفتم اینکه عدد 4 رو در شماره گذاری مطلبتون دوبار تکرار کردید ...
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 8 IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    که امیدوارم از بالا و پایین رفتن فشارتون نبوده باشه. فقط این رو گفتم تا معلوم بشه کامنتها رو با دقت و حتی چند باره میخونم. ولی زیر بر حرف زور نمیرم. هشتم و آخریش اینکه این آخرین کامنتی بود که در مطالب شما مینویسم جناب تاجیک. چون احساس میکنم اینجا علاوه بر اینکه باید با یک عده بحث کنم، باید به خاطر صاحب مطلب هم در مقابل یک سری محدودیتها قرار بگیرم که برای بقیه وجود نداره و برای اینها هم با شما بحث کنم. شرمنده ام واقعا. از شما خیلی ممنونم که کامنتهای من رو در این چند ماهه منتشر کردید. قرار بود بر خلاف بعضیها در اینجا انصاف داشته باشم، پس باید بگم که شما از معدود افرادی بودید که حاضر شدید یک سری از مطالب رو منتشر کنید و از این وقت و حوصله ای که به خرج دادید خیلی ممنونم. ولی این وضع تا ...
  • حامد به جناب تاجیک و بقیه 9 IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
    0 0
    وضعیت مطلوب فاصله داره و انصاف و بیطرفی هم باید چاشنی کار بشه. جناب انصاری و بقیه نمیدونم یک نفر هستید یا دو نفر یا سه نفر، ولی به هرحال موفق باشید. خیلی مطالب در اینجا یاد گرفتم. مهمترینش این بود که از اول به وقتی که میذارم و کسانی که این وقت رو براشون میذارم، بیشتر فکر کنم. به هر حال درسته که دیگه چیزی نمینویسم، ولی اگه لازم بشه و ببینم بی انصافی میشه با تاکتیکهای تعزیری که حاصل تلاشم بوده، مداخله میکنم. هه. پس حواستون جمع باشه ها. خدا نگهدار. موفق و کامیاب باشید.
  • انصاری به فرشاد 1 IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    سلام بر شما دوست عزیز. پیش از آغاز به نوشتن یکبار دیگر از شما پوزش میخواهم. الان که کامنتها را میخواندم متوجه شدم فرد دیگری آتش بیار معرکه بوده و مرا هم درمورد شما به اشتباه انداختن. متاسفانه فضای مجازی علیرغم خوبیهایی که داره این مشکل رو هم داره که مباحثه به شکل مکتوب است و شما بدون اینکه طرف مقابل را ببینی و یا بشناسی باید باهاش ارتباط برقرار کنی و کلامت را انتقال دهی این است که پیش قضاوتها در این محیط مجازی به مراتب بیشتر از یک محیط حقیقی هست که شما غیر از کلمات ابزار دیگری هم برای ارتباط متقابل داری که این ارتباط را کمتر دچار پیش فرض میکنه. علی ایحال بار دیگر پوزش بنده را پذیرا باشید. مطالب مختلفی را در 2 کامنت گذشته خود مطرح فرمودین که هر یک نیاز به بحث طولانی داره.....ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 2 IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    در حدی که مقدور باشه به اجمال مینویسم. آیا منظور از به رسمیت شناختن یه کشور توسط سازمان ملل به عضویت پذیرفتن آن است؟در مورد به رسمیت شناختن یه کشور توسط سازمان ملل اگه بخوام نظر درست بدم نیاز دارم که منشور حقوقی سازمان ملل را به شکل کامل مطالعه کنم تا ببینم شروط به رسمیت شناختن یه کشوردر منشور این سازمان چیست. اما یه چیزی به نظرم میرسه و آن این است که آیا اگر اکثریتی بگویند که عدد 2 فرد است این جعل حق میکند؟ یعنی واقعیات تابع نظر اکثریت هستن و آنچه را اکثریت گفتن درست حتما درست است؟؟فرض میکنم که اغلب کشورها اسراییل را کشوری بدانند که به حق تاسیس شده آیا به صرف اینکه اغلب این را میگویند ما هم باید بپذیریم؟ با عرض معذرت هر چه تاریخ مربوط به فلسطین را مطالعه میکنم..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 3 IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    کمتر حرف حساب میبینم و بیشتر جعل حق با حربه زور را شاهد هستم. یه مختصری عرض میکنم.اگر لازم بود بعدا بسطش میدم هر چند که میدانم شما اینها را میدانید. از سال 1917 یعنی اعلامیه بالفور بعد جنگ جهانی اول شروع میکنم. به مذاکرات وایزمن با بالفور و لوید جورج و کنفرانس بزرگان صهیون در بازل که خیلی قبل آن بوده کار ندارم.در نامه بالفور به لرد روچیلد رییس انجن یهودیهای انگلیس صحبت از تشکیل یک مسکن ملی برای یهودیها بوده. عین عبارت انگلیسی در نامه بالفور national home for the jewish peopleهست. اصلا صحبت از تاسیس دولت یهود نکرده بودند. توافق اینها با بعضی اعراب منطقه هم دقیقا بر سر این بود و نه بر سر تشکیل حکومت. میبینم که هاگانا در دهه 20 میلادی متعاقب سومین مهاجرت یهودیان اوکراینی و روسی..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 4 IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    به فلسطین تشکیل میشه تا از منافع این یهودیان که به امر کشاورزی در آنجا مشغول میشن حفاظت کنه. تشکیل میلیشیای مخفی هاگانا به چه منظور بوده؟ از سال 1920, ببخشید تاریخها را ممکنه یه کم پس و پیش بگم چون به حافظه باید رجوع کنم,نخستین شورش اعراب بر ضد مهاجرتها شروع میشه و همین باعث میشه انگلیس یه وقفه ای در مهاجرتها قرار بده. واقعیت اینه که انگلیس بخاطر غلبه ای که بر عثمانیها در جنگ جهانی اول داره خودش را قیم فلسطین میدانست ,british mandate of palestine,و میبرید و میدوخت. بالفور با اجازه چه کسی فلسطین را به لرد روچیلد هدیه کرد؟فقط به صرف اینکه بر عثمانیها غلبه کرده بود؟شورشهایی که به شکل جسته و گریخته از 1920 شروع شد نشون میداد که مردم منطقه به این مهاجرتها راضی نیست. یکی از درگیریهایی که در..ادامه
  • انصاری به فرشاد 5 IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    این سالها اتفاق می افته درگیری یهود و عرب در سال 1929 بر سر دیوار دعا,wailing wall, در اورشلیم بود.قضیه اش مفصله. حتما میدانید. اگه اشتباه نکنم یه عده یهودی هم کشته میشن. متعاقب آن در واکنش به این موضوع در سال 1931 جناح دست راستی میلیشیای مخفی تشکیل میده تا آنجایی که توجیهی مثل همین قضیه دیوار دعا ندارن به زور و ترور و ارعاب متوسل بشن. القصه درگیریها در سالهای پیش از تاسیس اسراییل چنان بالا گرفت که خود انگلیسیها کمیسیونی به نام کمیسیون پیل را برای بررسی موضوع تشکیل میدن.پیشنهادهای کمیسیون ظاهرا مورد قبول دولت انگلیس قرار نمیگیره و متعاقب آن انگلیس این پرونده درگیریها رو در سال 1947 به سازمان ملل که تازه تاسیس شده بوده واگذار میکنه. در قطعنامه 181 این سازمان اومده که یک دولت عربی و..ادامه....
  • انصاری به فرشاد 6 IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    و یک دولت یهودی در فلسطین تشکیل بشه و اورشلیم هم رژیم حقوقی بین المللی خودش را داشته باشه و به هیچ یک از این دو دولت عرب و یهود متعلق نباشه.مناطق یهودی نشین و عرب نشین داخل خاک فلسطین را هم مشخص میکنه. دولتهای عربی در همان سال 1947 هم این قطعنامه رو قبول نکردن. اسراییل در سال 1948 یا 1949 حتی 50 درصد اضافه بر آن میزانی که در قطعنامه 181 بهش تعلق گرفته بود فقط از طریق جنگ و اشغال بدست آورد. سیر تاریخی حوادث را که میبینم متوجه میشم که از قبل از تاسیسش فقط با تهدید و ارعاب به اشغال سرزمینهای بیشترمبادرت کرده. در سال 1967 هم همینطور. اورشلیم طبق قطعنامه 181 منطقه بین المللی بوده. اسراییل الان ادعای حاکمیت بر آن را دارد. اجازه بدین به همین یه خرده اشاره کنم و اگر لازم بود به بقیه هم..ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 7 IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    اشاره خواهم کرد. با عرض معذرت تا جاییکه من میدان اسراییل حتی به توافق اسلو هم که با یاسر عرفات امضا کرده متعهد نبوده. شنیدم که حماس با این توافق اسلو مشکلی نداشته.البته لازم میدانم در این رابطه بیشتر تحقیق کنم. شما چند تا قطعنامه را که بر ضد تجاوزگریهای اسراییل توسط سازمان ملل صادر شده واسراییل هم بهش پابند بوده بر شمرید.تا جاییکه بنده میدانم از همان ابتدای تاسیس سازمان ملل در سال 1947 اسراییل مرتبا نقض پیمان کرده. هر چند که اصلا تاسیس اسراییل را هم نقض اعلامیه بالفور میدانم و کلاه گذاشتن سر اعراب. یه سوال میپرسم. حتما میدانید بعد جنگ جهانی اول جامعه ملل 19221938,در تاریخش یه کم شک دارم,که مقدمه تشکیل سازمان ملل بود تاسیس شد. همین جامعه ملل قیمومت انگلیس بر فلسطین را به تصویب رساند..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 8 IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    چه مبنای حقوقی برای تصویب این وجود داشته؟؟فقط بخاطر اینکه انگلیس پیروز میدان نبرد بوده؟دوست عزیز فرشاد خان. من زور را منشا جعل حق نمیدانم.شما میفرمایید مذاکرات صلح اسراییل و فلسطینیها متوقف نشود. معذرت میخوام در همین دور آخر مذاکرات عباس با نتانیاهو دیدیم یکی از شروط ساده عباس رو هم نپذیرفتن و آن این بود که موقع مذاکره شهرک سازی در زمینهای اشغالی را متوقف کن. اصلا فرض کنید که تاسیس اسراییل برحقه اما چه حقی داره که در مناطق اشغالی بعد سال 1948 شهرک سازی کنه؟ آشتی عباس با تشکیلات حماس اسراییل رو بهم ریخته بود و این یکی از دلایل حمله به غزه بود. مگه حماس فلسطینی نیست؟خواسته حماس چی بوده مگه؟اگه اسراییل همین توافقات قبلیش با اینها را بهش متعهد بود ایا اینها دست به اسلحه میبردن؟ گمان نمیکنم.ادامه
  • انصاری به فرشاد 9 IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    تاریخ را که میخوانیم میبینیم که حداقل 90 درصد خاک اسراییل با تهدید و زور و سرکوب بدست آمده. این روندی هست که مشخصا از سال 1920 شروع شده و تا همین امروز هم ادامه داشته. هرچند که در مقاطعی این پروسه کند هم بوده. شهرک سازی در مناطق اشغالی یعنی پیشروی آرام آرام. در مورد آن سوالی که نمیدانم شما پرسیده بودین یا فرد دیگری. به نظر من حماس که اسرای زیادی در اسراییل داره از فرصت اسیر کردن هر اسراییلی برای آزادی اسرای خودش استفاده میکنه. تجربه نشون داده که اسراییل در تبادل اسرا خیلی دست و دل بازه و به ازای یه اسراییلی حاضره دهها فلسطینی را آزاد کنه. اگر ربودن آن 3 اسراییلی کار حماس بوده برای من هضم نمیشه که حماس اینها را بکشه و از این فرصت برای آزادی اسرای فلسطینی استفاده نکنه..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 10 IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    اینکه پرسیده شده از کجا با این قاطعیت میگی عرض میکنم هیچ کجای نوشته من نبود که من با ضرس قاطع میگم. بنده تلویحا نوشته بودم بد معامله ای نیست که شما 3 تا خودی رو بکشی تا برای دهها نفر خودی شهرک سازی کنی و ضمنا بهانه برای حمله به غزه هم دستت بیاد تا انتقام اشتی حماس و تشکیلات ابو مازن رو بگیری. البته جناب تاجیک بحث تخلیه مهماتی حماس را هم به عنوان یه بهانه برای حمله به غزه مطرح کردن. این هم میتواند یه فرضیه ممکن باشد.ضمنا سوال من این است که اسراییل از کجا با این قاطعیت میگه که این ربودن و قتل این 3 نفر کار حماس بوده؟؟چرا اجازه تحقیق موضوع رو نداد. عقلای آمریکایی هم در مورد استدلال نتانیاهو درباره این ادعا قانع نشدن. اصلا فرض بفرمایید من با قاطعیت نظرم را راجع به آن ربودن گفتم...ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 11 IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 1
    اگر کسی بپرسه شما به چه دلیل اینقدر مطمئنی. عرض میکنم به همان دلیل که اسراییل خیلی مطمئنه که کار ربودن کار حماس بوده. اسراییل که حتی نتونسته کسی مثل برژینسکی که از حامیان اسراییله رو قانع کنه که کار کار حماس بوده. چه نیازی هست که من طرف مقابلم را برای اثبات فرضیه ام قانع کنم؟؟ دوست عزیز سوالات دیگر شما مثل "نه غزه نه لبنان" و بقیه را در فرصت دیگر راجع بهش نظر میدم. هر چند که نظر شخصی من است. اما ممنون از شما که با طرح آن سوالات فرصت بحثش را فراهم کردین. الان یه کمی خسته شدم و نمیتونم بیشتر بنویسم. شرمنده. فعلا خدا نگهدارتان.
  • فرشاد1 A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    انصاری عزیز من در کامنت قبلی ام چهار مقوله را عنوان کردم نخست رسمیت اسرائیل از دید بین المللی دوم روند صلح سوم بازنده جنگ و چهارم شعار نه غزه نه لبنان... شما به مورد اول به طور کامل پرداختید اما در مورد دوم نکاتی را فراموش کرده و به موضوع سوم نپرداختید درمورد چهارم هم که فرمودید بعدا پاسخ خواهید داد. عرض می کنم: بنده آنچه شما درباره تاریخ منازعات دو کشور بیان داشتید را تلویحا می پذیرم چون جزوی از تاریخ است اما ایا شما این هفتاد سال گذشته را هم جزوی از تاریخ نمی دانید چه بخواهیم چه نخواهیم پس از فروپاشی عثمانی کشوری به نام اسرائیل به وجود آمده حال اینکه این کشور مرتکب جنایت می شود به قوائد بین المللی پایبند نیست و از دید ما به قراردادهای بین المللی پایبند نیست بحث دیگری است واقعیت تابع نظر
  • فرشاد 2 A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    واقعیت تابع نظر اکثریت نیست بلکه ریشه در خواست ها و ترجیحات ما دارد بلکه هر یک از ما جزء ی از حقیقت هستیم منتها عدم پذیرش نظر اکثریت به دیکتاتوری خواهد انجامید همانطور که امروز هم راست های افراطی در اسرائیل و هم شاخه عزالدین قسام به خودرایی رسیده اند ... اما آنچه من درباره روند صلح نوشتیم باز می گردد به همین موضوع ...و اما بحث بازنده جنگ چه اسرائیل را مقر بدانیم و چه برای حماس حق راکت پراکنی قائل شویم و یا بالعکس یکی از بازندگان این جنگو ابته این مناقشه تاریخی مردم بی دفاعی هستند که سال هاست اسیر خوف و هراس اند و ازحقوق طبیعی شان محروم مانده اند اساس حرف من اینست که چند نسل باید از بین برود تا اسرائیل نابود شود یا فلسطین رها شده و آزاد آنطور که عده ای آرمان گرایانه تصور می کنند شکل بگیرد ؟
  • انصاری با فرشاد 12 IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    سلام دوست عزیز. قبلا عرض کرده بودم که بقیه را بعدا مینویسم. متاسفانه یه کمی کار داشتم و ضمنا تا عصر هم کامنتی از شما ندیدم.احساس کردم مایل به ادامه بحث نیستین. اینه که ادامه ندادم. بگذریم. در مورد 70 سال گذشته فرمودین. راستش در این 70 سال گذشته هم من درگیریهای ممتد که ادامه همان درگیریهای قبل هست را همیشه دیدم. اشغال سرزمینهای جدید در جنگ 6 روزه سال 1967 هم در همین 70 سال گذشته بود و جنگ سال 1973 و قبلا از اینها هم به نظرم سال 1956 هم یه درگیری دیگه با اعراب بود.جالبه که همین کرانه باختری و غزه و شرق اورشلیم در همین سال 1967 اشغال شده و اصلا به اسراییل 1948 تعلق نداشته. غزه تا جاییکه میدانم در کنترل مصر بوده و کرانه باختری در اختیار اردن. ...ادامه...
  • انصاری به فرشاد 13 IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    و جالب اینه که اسراییل از زمینهای اشغالی مصر و اردن خاصه خرجی کرده و اینها را برای اسکان یه عده از فلسطینیان واگذار کرده. غزه و یا کرانه باختری در سال 1948 اصلا به اسراییل تعلق نداشته که بخواد منتی برای پس دادن آنها بذاره. اجازه بدین وارد جزییات این 70 سال نشم و یه مورد را به عنوان نمونه که به زمان ما نزدیکتر است عرض کنم و آنهم انتخابات پارلمان فلسطین در سال 2006 است. نظر سنجیهای پیش از انتخابات سال 2006 نشان میداد که فتح برنده انتخابات است. اما نتیجه چیز دیگر از آب در آمد. پیش از شمارش آرا و اعلام نتایج صندوقهای رای رییس تیمی که از طرف پارلمان اروپا بعنوان ناظر انتخابات به فلسطین آمده بود اعلام کرد انتخاباتی که برگزار شده خیلی دموکراتیک و با رعایت استانداردهای خوب بوده....ادامه....
  • انصاری به فرشاد 14 IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    پس این انتخابات از نظر اتحادیه اروپا یک انتخابات سالم و دموکراتیک بود. شاید آنها هم به نظر سنجیهای پیش از انتخابات دلخوش کرده بودن و فکر میکردن فتح بنده هست وگرنه شاید محتاتانه تر اظهار نظر میکردن و مثل همیشه یکی به میخ و یکی به نعل میزدن تا بعدا ببینند به نفهشان هست که بگویند انتخابات دموکراتیک بوده یا خیر. با اینحال بعد از شمارش آرا معلوم شد حدود 60 درصد کرسیهای مجلس به حماس رسیده و چیزی حدود 30 درصد دست فتح هست. یه نکته جالب هم بگم. رای گیری در اورشلیم شرقی دو ساعت تمدید شد و درجاهای دیگه اصلا تمدید نشده بود. شاید فهمیده بودن هوا پسه و با تمدید ساعت رای گیری میخواستن آرای بیشتر به نفع فتح به صندوق ریخته بشه. اسراییل هم باهاشون همکاری کرده بود تا ساعت رای گیری تمدید بشه......ادامه.....
    • انصاری IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
      0 1
      با عرض معذرت محتاطانه را به اشتباه محتاتانه تایپ کردم.لطفا منتشر بفرمایید. ممنون
  • انصاری به فرشاد 15 IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    چون کنترل بخش شرقی بیت المقدس در اختیار اسراییل بود و باید نظر او را نیز برای تمدید ساعت رای گیری جلب میکردن. خلاصه بعد اعلام نتایج صحبت از تروریست بودن حماس شد. 3 ماه بعد انتخابات فلسطین اسراییل ربودن گیلعاد شالیت رو بهانه قرار داد و به غزه یورش برد و کلی از مقامات حماس رو دستگیر کرد. رویکرد اروپا و آمریکا را هم در قبال کسانی که اکثریت آرای فلسطینیان را دیدیم. خب مگه نمیگفتن این انتخابات دموکراتیک بوده دیگه حرفشون چی بود. اینها میگن حماس تروریسته و حال آنکه همین تروریستها 60درصد آرای فلسطینیان را داشتن. من از این سیاستهای دوگانه غرب در قبال خاور میانه سر در نمیارم فرشادخان. وقتی من از همون روز اول منتخب مردم در فلسطین رو بگم تروریست خب وضعیت معلومه. ...ادامه....
  • انصاری به فرشاد 16 IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    یه مورد رو که یادم رفته بود بگم این بود که موقع تبلیغات انتخابات 2006 اسراییل ستادهای انتخاباتی حماس را در اورشلیم شرقی تعطیل کرد. زمان رای گیری هم که دو ساعت تمدید شد. اینها همه به نفع فتح بود وگرنه آرای حماس احتمالا بیشتر میشد. خب اینجا رای اکثریت به حماس بود اما اسراییل این نظر رو محترم ندانست و ایضا اروپا و آمریکا. در 8 سال گذشته تحریمهای سنگین را به غزه تحمیل کردن تا مردم نظرشان تغییر کنه. حتی خالد مشعل میگه اخیرا انتقال پول از طریق بانکهای خارجی به غزه هم دشوار شده و یا بعضا امکانپذیر نیست. عذر میخوام اینه دموکراسی ای که آمریکا و بقیه ازش حرف میزنن؟یعنی منتخب مردم رو رد کنی و اگر نتیجه نگرفتی بهشون حمله کنی و باز هم اگه نتیجه نگرفتی 8 سال در تحریمهای سنگین قرارشون بدین؟..ادامه...
  • انصاری به فرشاد17 IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    بقیه نظر را بعدا براتون مینویسم. با عرض معذرت کاری پیش آمده. خدا نگهدار
  • انصاری به فرشاد 18 IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    با سلام مجدد. خب اینه که عرض میکنم دیگه مال زمانهای دور مثل سال 1917 یا 1948 نیست. این دیگه مال همین آخریهاست. خب ممکنه بگن چون حماس یه دولت یهودی را به رسمیت نمیشناسه این مشکل پیش آمده. بنده هم عرضم اینه که اکثریت فلسطینیان ساکن کرانه باختری و غزه هم با رای دان به حماس ثابت کردن که دولت یهودی را به رسمیت نمیشناسن. تصمیم خودشان است و بنده هم فکر میکنم حق با آنهاست. من هم اگه از سرزمین مادریم بیرون میشدم شاید همین تصمیم را میگرفتم. موضوع کشته شدن برای حرف حقی که میزنند را خودشان انتخاب کردن. تصور نمیکنم حماس توانایی تحمیل این را به فلسطینیان داشته باشه.اصل 154 قانون اساسی ما هم میگه که "در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملتهای دیگر از مبارزه حق طلبانه مستضعفین...ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 19 IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت میکنیم". تازه قید مسلمان را هم بعد مستضعفین نیاورده. خیلی عمومی گفته. خب دفاع ما از فلسطینیان هم از همین منظر مطرح میشه. اما یه مورد رو عرض کنم. اگه خودشون بخوان با اسراییل صلح کنن بنده حرفی ندارم. این نظر شخصی من هست.فقط بعنوان یه فرد بهشون توصیه میکنم که از حقشون کوتاه نیان. اونها هم عاقل و بالغ هستن. مجبور نیستن توصیه مرا بپذیرند. اگر خودت با دست خودت میخوای استضعاف را بپذیری من حرفی ندارم. چون حق تو هست و من نمیتوانم در این مورد مانع بشم. اما در یه مورد حرف دارم چون موضوع فقط به فلسطینیان مربوط نمیشه. به کل مسلمانان مربوطه و فلسطینیان حق ندارند جای همه مسلمانها تصمیم بگیرند. مکانی که مسجد الاقصی در آن واقع است متعلق به همه مسلمانهاست...ادامه....
  • انصاری به فرشاد 20 IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    ابو مازن یا حماس و یا هر کس دیگری به تنهایی نمیتونن راجع به این قسمت وارد صلح با اسراییل بشن. چون اسم این مسجد در قرآن آمده و دومین مکان مقدس مسلمانان هست. حتی از مدینه هم بالاتر هست. این اصلا و تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست. فلسطینیان مختارن که هر زمان که دوست داشتن ظلم را بپذیرند و زیر یوغ اسراییل بروند. این به خودشون مربوطه اما اگه بخوان به جنگ ادامه بدن ما هم طبق اصل 154 حمایتشون میکنیم و ضمنا در صورتیکه فلسطینیان بخوان صلح کامل با اسراییل را بپذیرند میتوانند اما مکان مسجد الاقصی مال همه مسلمانان است و بنده هم به عنوان یکی از آنها با این قسمت از مذاکره موافق نیستم و لازم هم باشه بخاطرش میجنگم. انصاری در بیت المقدس سهم داره و برای سهمش میجنگه. شما میخواین ببخشایید ..ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 21 IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    با خودتان است اما انصاری از سهمش در اورشلیم صرفنظر نمیکنه. هههههه. بگذریم. در هر صورت شما میفرمایید صلح بین فلسطینیان و اسراییل به این کشته شدنها خاتمه میده. بفرمایید چگونه؟ من که نمیبینم در این صلح اسراییل حتی مختصر حقی برای فلسطینیان قایل باشه. اینها حتی از همون اول هم انتخابات دموکراتیک فلسطین را نپذیرفتن و مدت کوتاهی بعد اغلام نتایج انتخابات به تمام زیر ساختهای غزه حمله کردن. من نمیدانم باید با اینها چگونه صلح کرد. چندی پیش یکی از آلمانیهایی که از مقامات اروپا بود به کنست اسراییل رفته بود تا سخنرانی کنه. متاسفانه اسمش و مقامش را فراموش کردم. بین سرانه آب مصرفی فلسطینیان و اسراییلیها مقایسه کرده بود و به استاندارد مصرف آب در دنیا اشاره کرده بود..ادامه....
  • انصاری به فرشاد 22 IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    الان رقمش را فراموش کردم اما سرانه مصرفی آب در غزه بسیار نکبت بار بود و همین مقام اروپایی از این موضوع انتقاد کرده بود. یه عده از نمایندگان کنست مجلس را ترک کرده بودند و گفته بودن این آقا اومده تو کنست ما و با زبان آلمانی هم حرف میزنه و از ما انتقاد میکنه. شما نژاد پرستی اینان را ملاحظه کنید. حداقل حقوق انسانی هم برای طرف مقابل قایل نیستن. با اینها چگونه میشه صلح کرد؟؟بنده نمیدانم. اگه شما میدانید بفرمایید. به هر حال تا جایی که میدانم خود فلسطینیان تا حالا با موضع حماس مخالفتی نداشتن. اما فرض کنید که الان تصمیم بگیرن. فکر میکنید تصمیمشان قلبی هست؟؟8 ساله دارن شکنجه میشن آنهم با محاصره غزه. الان هم که همه داریم میبینیم. ......ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 23 IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 2
    که از زمین و هوا دارن غزه را میکوبن. تصمیم گیری در این شرایط بر پایه خواست قلبی انجام میشه یا بواسطه اضطرار؟؟ چگونه است که میگوییم اقرار زیر شکنجه اعتبار نداره اما با این فشارها و شکنجه های 8 ساله مردم میخوان طرف رو راضی به صلح کنن و بگن علاقه قلبیشون هست و اعتبار هم داره؟؟؟ فرض کنیم این مدل صلح اتفاق بیفته. شما فکر میکنید صلحی پایدار خواهد بود؟؟ کسی را که به زور وادار به صلح کنی و سر میز بشونی و حقش را نادیده بگیری ممکنه امروز چیزی نگه اما این بالاخره به شکل یه نفرت عمیق بعدا خودش رو نشون میده و رو میاره به خرابکاری زیرزیرکی. نمیدانم این موضوع ساده را چرا آمریکاییها و غربیها نمیفهمند.بنده باورم اینه که از همان روز اول که اسراییل پایه گذاری شد بر پایه کینه و نفرت دوطرفه در میان ..ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 24 IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    اعراب و یهود پایه ریزی شد و بعدا نفرت بقیه مسلمانها هم به آن اضافه شد.چنین سیستمی به نظر من نمیتونه به صلح پایدار برسه. حتی اگه به صلح موقت هم برسن حالت آرامش قبل طوفانی دیگر را خواهد داشت. نمیدانم اسراییلی که در یه منطقه ای که میخواد زندگی کنه چطور براش اهمیتی نداره که دورتا دور این کشور را نفرت عمیق فرار گرفته. دولت مصر قرارداد صلح با اسراییل امضا کرد. اردن هم همینطور. اما ایا مردم اینها هم مثل دولتشان فکر میکنند. تا جاییکه میدانم مردم این کشورها که نفرت عمیقی از اینها دارن. هر موقع هم فرصت پیدا کردن و نیروی پلیس نبوده به سفارت اسراییل حمله میکنن. نمونه اش همین تحولات اخیر مصر بود که تا مبارک رفت کنار از این فرصت برای حمله به سفارت اسراییل استفاده شد. این مدل صلح چه فایده ای داره؟؟.ادامه..
  • انصاری به فرشاد 25 IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    0 1
    شاید یه عده در این دنیا باشن که مردن را به زندگی با آرامش توام با ذلت ترجیح میدن. به این مورد هم در مورد فلسطینیان توجه بفرمایید. من احساس میکنم فلسطینیان چیز زیادی برای از دست دادن در این حملات ندارن. این اسراییل که خیلی از دست میده. البته من از جانب فلسطینیان حرف نمیزنم. اما تا جاییکه میبینم عملکردشان نشون میده که به جایی رسیدن که مرگ زود هنگام را به زندگی طولانی همرا با ذلت ترجیح میدن. من باور نمیکنم که حماس داره خودسرانه جای همه فلسطینیان تصمیم میگیره. به نظرم رای مردم رو داره و ضمنا به نظرم حماس ضعیف تر از اونه که بتونه مقابل خواست اکثریت فلسطینیان بایسته. راجع به بقیه مطالبی که مطرح کردین بعدا در صورت فرصت خواهم نوشت. حق نگهدار شما.
  • انصاری به فرشاد 26 IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 1
    سلام دوست عزیز. منتظر نظر مختصری از طرف شما شدم اما تا حالا چیزی منتشر نشده. راجع به نظرم درباره شعار "نه غزه نه لبنان" مختصری در ذیل کامنت "حامد به جناب تاجیک و بقیه 3 چهارشنبه 8 مرداد 1393 19:22:09" و کامنت "انصاری به جناب تاجیک 3 یکشنبه 5 مرداد 1393 02:13:31" و منظورم را توضیح دادم که چه کسانی را بعنوان "پست و حقیر" مخاطب قرار دادم. فکر میکنم منظورم روشن بوده. اگر توضیح بیشتر لازم است در خدمتم. ضمنا منظورتان از دیکتاتوری اکثریت را متوجه نشدم. لطفا با ذکر مثال روشن بفرمایید. ممنون خدا نگهدارتان.
  • فرشاد1 A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    انصاری عزیز نخست بگویم که بنده در صداقت کلام شما شکی ندارم و همین سبب ادامه بحث با شماست که امیدوارم به سرانجام برسد. اما امیدوارم به نکات مطرح شده در مباحث به دقت و انسجام پرداخته شود. ظاهرا شما بخش نخست حرف های من همان رسمیت اسرائیل از نگاه حکومتی و بین المللی را نپذیرفتید . اما دلایلتان همان دلایل تکرار شده در بحث قبلی که من در کامنت پیشین بدان پاسخ دادم بگذارید بازتر سخن بگویم اسرائیل کشوری ست دارای مرزهای مشخص حکومتی مستقل عضو سازمان ملل و دارای روابط دیپلماتیک با اکثر کشورهای دنیا از این نظر شما اسرائیل را به رسمیت می شناسید؟ گمانم بحث شما ایدئولوژیک است یعنی شما به لحاظ ایدئولوژی اسرائیل را به رسمیت نمی شناسید خب این دو جنبه پیدا می کند جنبه فردی و جنبه حکومتی. بی شک بحث ما بر سر
  • فرشاد2 A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    بی شک بحث ما جنبه حکومتی ان است از نگاه حکومتی نیز باید به سراغ ایدئولوژی حکومت برویم که آیا منافع مردم و جامعه اولویت حکومت است یا اغراض شخصی تحت نام ایدئولوژی؟ چون همانگونه که می دانید ایدئولوژی های حکومتی می تواند تعابیر مختلف داشته باشد همانطور که شما در بحث تان عنوان داشتید درباره مردم غزه و حماس ...بگذارید مثالی از کشور خودمان بزنم از سال 84 تا 92 دولت ایران که خب منتخب اکثریت مردم بود در مسئله سیاست خارجی به سمت تعامل با دنیا پیش نرفت در حالیکه دولت منتخب اکثریت همان مردم در سال 92 در یکسال گذشته شدیدا به تعامل با دنیا می اندیشد هر دو دولت این را منافع ملی قلمداد می کردند و می کنند اما دولت نخست ایدئولوژیک می اندیشید و دولت دوم یعنی دولت فعلی به منافع ملی خارج از نگاه ایدئولوژیک چون
  • فرشاد3 A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    چون قطعا نگاه ایئولوژیک دولت فعلی نیز اگر نگویم مانند دولت 8ساله گذشته دست کم فاصله چندان زیادی با ان ندارد در مورد غزه و البته همه جوامع هم همینطور است درست می فرمائیدحماس در غزه محبوبیتش بیشتر شده اما این اقبال بیشتر نه مطلقا به سبب عملکرد مثبت حماس بلکه به سبب عملکرد اسفبار جناح حاکمه اسرائیل می باشد این نکته مبرهن است اگر فرض بگیریم که دولت یا حکومت ایران در حال حاضر اقبال پایینی در بین مردم داشته باشد مطمئنا در برابر تجاوز خارجی مردم اقبال فراوانی از حکومتی می کنند که سعی در حفظ امنیت و تمامیت و منافع کشور در شرایط بحرانی دارد چون الترناتیو حماس در غزه باز هم به دلیل عملکرد بد دولت حاکمه در اسرائیل جواب نداده مردم غزه جز حماس که پشتیبان ان ها در چنین شرایطی ست گزینه دیگری ندارند. بحث
  • فرشاد4 A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    بحث دموکراسی یا لیبرال دموکراسی در امریکا که شما بدان اشاره داشتید بحث پیچیده ای ست که خارج از حوصله بحث ماست فقط این نکته را بگویم که لیبرالیسم در طی بیش از یک و نیم دهه ای که از عمرش می گذرد طوفان های بسیاری چون کمونیسم فاشیسم سوسیالیزم دیده و با مشکلات زیادی هم مواجه شده و تغییرات بسیاری هم یافته چون اساس آن بر تکامل تدریجی و دیالکتیک است و به همین دلیل لیبرالیسم ناب قرن نوزدهمی با لیبرالیسم محافظه کارانه فعلی قابل مقایسه نیست شاید انتقادات شما برآن درست باشد همانطور که بزرگترین منتقدین آن از جمله مارکس برخاسته از خود غرب بوده اند اما بعید می دانم مدلی بهتر از ان یافت شود بگذریم برگردیم به بحث اصلی ... انچه شما درباره نفرت از اسرائیل در منطقه فرمودید را می پذیرم و اتفاقا این هم از عملکرد
  • فرشاد5 A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    از عملکرد بد دولت حاکمه اسرائیل است اما همه اینها توجیه کننده جنگ و دشمنی نیست اشتباه نکنید نمی خواهم حماس را شروع کننده جنگ و تقابل معرفی کنم چون درباره این موضوعات به احتیاط نظر می دهم اما یقین دارم همواره در دو سوی منازعات دو طرف البته نه به یک میزان مقصرند من هیچ راه حلی بهتر از راه حل سیاسی برای صلح و آرامش در منطقه نمی بینم کمی دیپلماسی متفاوت از سوی تمام طرف های درگیر در این مناقشه می خواهد... انچه درباره شعار نه غزه نه لبنان گفتم در دو کامنت پیشین من امده است به نظرم این فقط یک نظر است مانند نظرات دیگر این همه جبهه گرفتن علیه این حرف قطعا مقاصد خاصی را دنبال می کند وگر نه به شعار نه غزه نه لبنان همانقدر می بایست احترام گذاشت که به شعار هم غزه هم لبنان. ... و اما دیکتاتوری اکثریت ...
  • فرشاد6 A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    و اما دیکتاتوری اکثریت درکامنت های ابتدایی تان فرموده بودید طرفدارن نظر شما در اکثریت هستند که من پرسیدم آیا شما به دیکتاتوری اکثریت اعتقاد دارید؟ یعنی چون شما اکثریت هستید پس به فرض اقلیتی که ما باشیم بایستی سکوت کنیم ؟ ایا غیر از این است که پیشرفت و تکامل لیبرالیسم در طی سالیان متمادی حاصل همین مهندسی اجتماعی و دیالکتیک است.... اگر به درازا کشید پوزش می طلبم
  • فرشاد7 A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 0
    در بحث لیبرالیسم گذشت یک و نیم دهه از عمر لیبرالیسم عنوان شد که منظور یک و نیم سده یا قرن بود که اصلاح می کنم ...سپاسگذارم
  • انصاری به فرشاد 27 IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 1
    سلام بر فرشاد خان. ابتدا از کامنتهای اخیرشما خیلی تشکر میکنم چون در این چند ماه گذشته اولین بار است که فردی مخالفت میکنه و در عین حال من رو هم سر حال میکنه. به دور از اتهام زدن نوشتید و من رو به سمت ستیزه جویی نبردید. کاش بقیه هم مثل شما مینوشتند.کامنتهای جونداری بود ممنون. به تدریج نظر میدم. ابتدا بذارین من با این شعار "نه غزه نه لبنان" شروع کنم تا بعدا به موضوعات دیگه هم برسم. یک مثال که گویای نظر من در مورد این شعار است را خدمتتان عرض کنم تا نظرم روشن تر شود. آیه "ان الحکم الا لله " از ایات سوره یوسف است. یه زمانی مالک اشتر این آیه را بعنوان شعار مطرح میکنه و بنده به ایشان عرض میکنم رحمة الله علیک یه زمانی حرقوص بن زهیر از سران خوارج نهروان این آیه را شعار میدهد بنده بهش عرض میکنم..ادامه
  • انصاری به فرشاد 28 IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 2
    لعنة الله علیک. اگه مالک اشتر این آیه را شعار میداد یک شعار توحیدی بود اما حرقوص که این شعار را در نهروان میداد با هدف عزل امیرالمومنین از حکومت میداد. جدی عرض میکنم. شعارشان این بود. موضوع غزه نه لبنان هم با اغماض از بعضی قیاسهامثل همین شعاری هست که ریشه قرآنی داشت. اگر کسی منظورش از طرح این شعار "نه غزه نه لبنان "مخالفت با بخشی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی است بنده به ایشان احترام میگذارم و نظرش را میشنوم هر چند که ممکن است با نظرش هم مخالف باشم. جناب تاجیک موردی را فرمودن که منظور گویندگان این شعار اولویت دادن به موضوعات داخلی بوده که البته برای اولین بار پنین تعبیری را در مورد این شعار بود که میشنیدم. اگر فی المثل یکی از اهداف طرح این شعار همین موردی هست که جناب تاجیک بدان اشاره..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 29 IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 2
    باشد بنده حرفی ندارم و میگویم دارد نظرش را درباره اولویت موضوعات در اداره مملکت مطرح میکند. اما دوست عزیز یه زمان است که طرف دیگر این را به صرف مخالف نمیگوید. هدفش از طرح این موضوع براندازی نظام است. آمدن به خیابان و اتوبوس آتش زدن و شیشه بانک را شکستن و شعارهای تندی که در کنارش "نه غزه نه لبنان" مطرح میشود حکایت از یک حرکت براندازانه داشت. بذارین صریحتر عرض کنم. شما میتوانید بگویید که اصلا به ولایت فقیه و یا قانون اساسی ایران باور ندارید. از نظر بنده کسی حق تعرض به حقوق شهروندی شما بخاطر طرح این عقیده ندارد.شما برای طرح نظرتان آزادید. اما سردادن شعار "مرگ بر اصل ولایت فقیه" در خیابان دیگر مخالفت و طرح نظر مخالف نیست. یک حرکت براندازانه است و حتما مطابق قانون ایران جرم است..ادامه...
  • انصاری به فرشاد 30 IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 2
    ضمنا شعاری نامشروع خواهد بود. منظورم از مشروعیت ,قانونی و یا غیر قانونی نیست. بلکه منظورم چیزی هست که شریعت آنرا رد میکند و نه صرف قانونی که توسط قانونگذار نوشته شده. هرچند که البته این شعار هم غیرقانونی هست و هم نامشروع. مخالفت شما جرم نیست تا زمانیکه قصد براندازی و یا حرکتهای براندازانه نظام را داشته باشید. به عبارتی صرف مخالفت جرم نیست. این نظر بنده است و نمیدانم آقایان بالاخره جرم سیاسی را در قانون تعریف کردن یا خیر.چون یک زمانی بحثش خیلی داغ بود و پیگیری نکردم تا ببینم به چه سرانجامی رسید. نمیدانم منظورم از حمله به گویندگان شعار "نه غزه نه لبنان" روشن شد یا خیر. امیدوارم معلوم شده باشه که ریشه نظردادنم چه بوده. راجع به بقیه موضوعاتی که بدان اشاره کردین باز هم خواهم نوشت.فعلا خدا نگهدار
  • فرشاد1 A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    انصاری عزیز... برای کوتاهتر شدن مطالب و سریع تر پیش رفتن مطالب مستقیما به اصل می پردازم... شعار نه غزه لبنان شعار مشخصی ست یعنی عده ای در داخل کشور معتقدند که به جای پرداختن به غزه و لبنان و بطور کلی مناقشات خارج از موضوع ایران می بایست به مشکلات جامعه و مردم ایران چه از لحاظ سیاسی اجتماعی و غیره پرداخت تا اینجا مشکلی وجود ندارد مشکل از انجا پیش می اید که شما می فرمائید این شعار ناقض یکی از اصول قانون اساسی و شرع می باشد در زمینه شرع به طور کلی دین و خدا و ... من اظهار نظر نمی کنم چون خودم را در این حد نمی بینم اما فقط این را می دانم که در بسیاری از موارد همچون این مورد می توان تفاسیر مختلف و بعضا متفاوت از سوی بزرگان دین سراغ گرفت اما قاون اساسی چنان که می دانید بند 16 ذیل اصل سوم قانون اسا
  • فرشاد2 A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    قانون اساسی اگر اشتباه نکنم امده است:" تنظيم سياست خارجي كشور براساس معيارهاي اسلام‌، تعهدبرادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمايت بي‌دریغ از مستضعفان‌ جهان‌." خب این اصل هیچ گاه به صراحت به ارسال جنگ افزار و یا حتی کمک نقدی و جنسی اشاره نداشته. می شود محکوم کردن جنایات اسرائیل سعی در تصویب قطعنامه ها تلاش برای ایجاد صلح و ... را به حمایت بی دریغ تعبیر کرد. پس هم قانون اساسی و هم شرع هیچکدام به صراحت جنگیدن با اسرائیل را به خاطر تجاوز به غزه و مسلمین را تجویز نمی کند لااقل اگر قانون اساسی را به خاطر گذشتن از فیلتر شرع مبین ملاک قرار دهیم اینگونه به نظر نمی رسد اما بحث دیکتاتوری اکثریت را بلافاصله همینجا مطرح می کنم چون این بحث مثال خوبی برای باز شدن موضوع است دیکتاتوری اکثریت که پس از پیروزی
  • فرشاد3 A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    پیروزی ازادی خواهان بر دیکتاتوری حاکم مطرح شد ایستادن در برابر دیکتاتوری رای اکثریت حاکم و سلب و تحدید آزادی فردی به بهانه رای اکثریت بود یعنی مثلا در همین بحث شما بفرمائید چون بالفرض در اکثریت هستید پس کسی نباید به حمایت منظور حمایت به شکل حاضر از غزه اعتراض کرده و شعار نه غزه نه لبنان سر دهد اینجا مطرح نیست که حکومت چه سیاستی در پیش می گیرد اینجا حقوق فردی اقلیت مطرح است و اقلیت حق دارد فریاد خود را ولو اشتباه به گوش حاکمیت رسانده این همان چندصدایی می باشد که در ذیل آزادی مثبت یعنی برخورداری از حق مشارکت در قدرت عمومی تعریف می شود که حسنش همان ایجاد دیالکتیک برای پیش برد تکامل تدریجی و مهندسی اجتماعی است که پیشتر بدان اشاره شد.
  • فرشاد4 A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    اما شما در لابلای حرف هایتان به ماجرای سال 88 و برخی شعار ها اشاره داشتید من به شخصه هر مقوله ای را در جای خودش بررسی می کنم یعنی قصدم واکاوی دیدگاه بخشی از مردم است که با شعار نه غزه نه لبنان می توان بدان پرداخت به نظرم شعار دیگر در جای خودش قابل بحث است و با قضاوت کلی و چسباندن همه شعارها به هم تنها توجیه حقانیت می کنیم ولا غیر و اصل داستان حمایت از غزه آری یا خیر؟ ذیل مباحث دیگر به حاشیه می رود. من هم در ان مقطع زمانی بسیاری از این شعارها را تند و نا مطلوب می دانستم و می دانم که البته باید از گفتمان من پیدا باشد همانطور که اگر من به قانون اساسی و کارکرد ج.ا پایبند نبودم بجای اینکه حرف هایم را در سایت های زیر مجموعه نظام بزنم به سایت های ممنوعه می رفتم و کامنت ها و نوشته هایم نیز سانسور
  • فرشاد5 A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    سانسور نمی شدند اما معتقدم باید وضع موجود را پذیرفت و قدر دانست و به پیشرفت پلکانی برای نیل به آزادی های فردی و سیاسی ای که در قانون اساسی حاضر نیز بدان به وضوح اشاره شده ادامه داد همانطور که انقلاب اسلامی در این سالها پیشرفت های بسیاری در این زمینه داشته. اما شما هم توجه داشته باشید که بسیاری از ان شعارهای تند و رادیکالی در فضایی از هیجانات کاذب مطرح شد . در شرایطی که در نماز جمعه هر هفته شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه را می شنویم انهم در فضای ارام و روحانی ان هم بر خلاف نظر مقام رهبری که صراحتا فرمودند اگر کسی مخالف من باشد هم ایرادی ندارد چگونه شما از جمعی جوان انتظار رفتاری پخته و اگاهانه ان هم در ان شرایط کاذب و هیجانی دارید؟
  • فرشاد6 A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 1
    اما منشور حقوقی سازمان ملل و به طورکلی قواعد بین الملی فی مابین کشورهای عضو. همانطور که شما با مطالعه منشور حقوقی متوجه شده اید این قواعد مزایایی برای کشورهای عضو دارد که خب به همین دلیل بسیاری از کشورها بدان می پیوندند منجمله ایران و البته گاها برخی از مفاد ان با سنن و مرسومات وعرفیات برخی کشورها درتعارض است اما گمان نمیکنم باشرع در تعارض باشد که شما بدانگونه اشاره فرمودید شاید با برداشت های شخصی ومقطعی از شرع وگرنه گمان نمی کنم شرع مبین اسلام با احترام به عقایدو مرام ومسلک و ازادی های فردی و...مشکلی داشته باشد که به گمانم حتی درصدد ترویج انهم برآمده باشد البته اطلاعات دینی من بسیار اندک است شما یقینا در این زمینه صاحب نظر می باشید.امیدوارم در خلال این مباحث به نتایج خوبی برسیم . سپاسگذارم
  • انصاری به فرشاد 38 IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    سلام بر فرشاد خان. دوست عزیز بنده اصل 152 قانون اساسی را ذکر کردم و قبلا هم نوشتم که اسراییل از مصادیق دول محارب است و همین یک اصل تکلیف موضع ما در قبال این رژیم مشخص کرده است. شما به بند 16 اصل 3 قانون اساسی ارجادع دادین. بسیار خوب. اجازه بدین همین بند 16 را مورد مداقه قرار دهیم. این بند میگوید :" تنظيم سياست خارجي كشور براساس معيارهاي اسلام‌، تعهدبرادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمايت بي‌دریغ از مستضعفان‌ جهان‌". خب عبارت "حمایت بی دریغ" به چه معنیست؟یعنی هر کمکی که از دستتان برای حمایت ازآنها بر می آید از آنان دریغ نکنید. این که معنی واضحیست. اینکه شما این حمایت را به صرفا حمایت قولی و حقوقی از آنان تعبیر میکنید محدود کردن "عبارت بی دریغ" در این بند است...ادامه..
  • انصاری به فرشاد 39 IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    این به این معنیست که هر چه "مقدور" شماست از آنها دریغ نکنید. حقیقتا معنی واضحه مگر اینکه بخوایم مثل احمدی نژاد قانون رو دو دره کنیم که امری علیحده هست. من حقیقتا حمایت از فلسطین و خصوصا لبنان را از دو منظر قرآنی و منافع ملی مورد کنکاش قرار میدم. اما از منظر ملی منافع کوتاه مدت و دراز مدت برای ایران تعریف میکنم. نگاه به منافع ملی بدون نگاه به خارج مرزهای ایران و خصوصا خاور میانه دیدگاه ناقصی است. بخشی از منافع ملی ما با سرمایه گذاری در خاورمیانه امکانپذیر است.البته ممکن است این سرمایه گذاری زودبازده نباشد اما وقتی این درخت به بار بشینه ثمرات زیادی برای منافع ما خواهد داشت. اینرا من در بستر دراز مدت درنظر میگیرم. ما درسالهای حدود 1982 بر روی تشکیل حزب الله لبنان سرمایه گذاری کردیم و ..ادامه.
  • انصاری به فرشاد 40 IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    الان داریم ثمرات آن سرمایه گذاری را میبینیم و ان شا الله با گذشت زمان شاهد ثمرات بیشتر هم خواهیم بود.ممکن است بفرمایید ارتباط با غرب هم منافع ما را تامین میکند. آری با شما موافقم اما این ارتباط فقط منافع کوتاه مدت ما را تامین خواهد کرد و نه منافع دراز مدت ما را. ضمنا شخصا مایل نیستم که نقشی را که غرب میخواهد برای ایران در منطقه تعریف میکند بپذیرم. زیرا این به معنی موضع منفعلانه ایران برای بازیگری در منطقه است. در زمان شاه ژاندارم منطقه بودیم و بازیگری جدی در خاور میانه اما واقعیت این است که این نقش ژاندارمی توسط آمریکا برای ما تعریف شده بود و در حقیقت آمریکا از جیب ما از منافع خودش توسط ما حفاظت میکرد. ایران باید نقشش در منطقه را خود تعریف کند و ریال و توانمندی ایرانی باید ..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 41 IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    صرف حفاظت از منافع ایران شود و نه صرف حفاظت از منافع آمریکا. غرب مایل به دادن آن نقشی به ایران در منطقه است که در راستای منافع درازمدت آن است. با عرض معذرت ایران نباید در زمین منافع درازمدت غرب بازی کند. خودش باید زمین بازی را طراحی کند. ما در ارتباط با غرب حتما منافع کوتاه مدت زیادی داریم اما به عقیده من منافع درازمدت نداریم زیرا غرب از جهانی سازی مطابق با اصول و آرمانهای خودش صحبت میکنه و ما از جهانی سازی مطابق با آرمانهای اسلامی صحبت میکنیم. تعریف غرب از انسان با تعریف اسلام از انسان و جامعه انسانی در جاهای زیادی تقابل دارد. ما از شریعت محمد صحبت میکنیم و او از اومانیسم . به عقیده بنده با چنین دیگاههای متضادی نمیتوان منافع درازمدت در ارتباط با غرب در نظر گرفت...ادامه..
  • انصاری به فرشاد 42 IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    همین منافع کوتاه مدت مثل تجارت متقابل و امثال ذلک حداکثر چیزی هست که میتوانیم در ارتباط با غرب آنرا جستجو کنیم. مضافا اینکه آیات کریمه "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ" اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد يهود و نصارى را به دوستی مگيريد که بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را راه نمى‏نمايد. و یا در جای دیگر میفرماید "وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى ..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 43 IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ" و هرگز يهوديان و مسیحیان از تو راضى نمى‏شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى بگو در حقيقت تنها هدايت‏خداست كه هدايت است و چنانچه پس از آن علمى كه تو را حاصل شد باز از هوسهاى آنان پيروى كنى در برابر خدا سرور و ياورى نخواهى داشت. خب همین دو ایه موضع مرا در قبال یهود و نصاری روشن میکنه. البته نگفته با آنان دشمنی کنید اما گفته با اینان دوستی هم نکنید. آری میتوانیم پیمانهایی با آنان در جهت تامین منافع خود داشته باشیم که قرآن همصریحا امر کرده که يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ. یعنی حق نداریم با آنها پیمان شکنی کنیم مگر اینکه آنان به پیمان شکنی اقدام کنند ادامه
  • انصاری به فرشاد 44 IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    که در اینصورت ما هم پیمان شکنی خواهیم کرد. وقتی نمیتوانم طبق فرموده قرآن با آنها دوستی کنم چه منافع بلند مدتی در ارتباط با غرب برای ایران متصور است؟؟ من فقط بر روی منافع کوتاه مدت حساب میکنم. اگر با اسراییل و یا هر کشوری که با مسلمانان دشمنی میکند و حقوق آنها را پایمال کرده بجنگیم به دستور قرآن عمل کرده ایم. البته قرآن هم در صورت اینکه این جنگ مقدور ماست آنرا از ما خواسته. اگر واقعا توان نداشته باشیم به مصداق "لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا"تکلیف از ما ساقط است. اما اگر مقدور ما بود و از آن استنکاف کردیم حتما مرتکب معصیت کبیره شده ایم. خداوند میفرماید : "إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا ..ادامه..
  • انصاری به فرشاد 45 IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 1
    عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ" فقط خدا شما را از دوستى با كسانى باز مى‏دارد كه در امر دين با شما جنگ كرده و شما را از خانه‏هايتان بيرون رانده و در بيرون‏راندنتان با يكديگر دست به دست داده اند و هر كس آنان را به دوستى گيرد آنان همان ستمگرانند. آیا غرب و صهیونیسم که با دست به دست هم دادن مسلمانان فلسطینی را از خانه و کاشانه خود بیرون کردند مصداق این ایه نیستند؟؟خداوند صریحا از دوستی با اینان ما را منع کرده. ممکن است بفرمایید فلسطینیان از خانه خود بیرون شدند بما چه در اینصورت عرض میکنم که مطابق آیه إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ....ادامه...
  • انصاری به فرشاد 46 IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    ما یک امت واحده هستیم و فرقی نمیکند که فلسطینی از خانه خود بیرون شود و یا مسلمان دیگر. تکلیف را قرآن روشن کرده. اگر هم میبینید که موضع تندی در قبال عربستان ترکیه و غیره میگیرم نه این است که تعبیرقرآنی امت واحده را فراموش کردم. بلکه بخاطر این است که اینها را مسلمانان شناسنامه ای که قرآن را پشت گوش انداخته اند میدانم. زشت است که من ایرانی که زبان مادری من هم عربی نیست باید قرآن را به یک عرب زبان یادآوری کنم. چوبی که بنده در کامنتهایم بر سر عربستان و ترکیه میزنم چوب ملای مکتبخانه است تا شاگردان کودن و تنبلی همچون ترک و عرب را وادار به یادگیری قرآن کنم. امیرالمومنین که سلام خدا بر او باد از این نقش ما ایرانیان در تعلیم دادن اسلام به دیگران 1400 سال پیش یاد کرده. ..ادامه....
  • انصاری به فرشاد 47 IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    خدا پدر اعراب را بیامرزد که اسلام را به ایرانیان معرفی کردند اما گذشت زمان ایرانیان را در شناخت اسلام پیش انداخت و حالا استادان دیروز باید شاگردی شاگردان دیروز را بنمایند. در هر صورت عصبانیت من از ترکیه و عربستان و غیره بخاطر کند ذهنی آنها در درک قرآن است. پس معلوم شد که در صورتی که برای ما مقدور باشد حمایت از فلسطینیان ریشه در قرآن دارد و همینطور با نظر به قانون اساسی که به تایید اکثریت هم رسیده ریشه قانونی هم دارد و ضمنا منافع بلند مدت ما در این است که حتی المقدور به یک انترناسیونالیم اسلامی در منطقه نیم نگاهی داشته باشیم. البته حصول این انترناسیونالیسم بدون داشتن زیر ساختهای قوی اقتصادی در ایران و همپیمانان آن ممکن نیست. آمریکا در طی چند قرن کوششهای زیادی کرده تا جهانی سازی ..ادامه...
  • انصاری به فرشاد 48 IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    به رهبری آمریکا را مطح کرده. ما در این مسیر حتی در سطح منطقه ای آن راه درازی در پیش داریم که کار و تلاش زیادی را میطلبد. با این تنبلی زیادی که من در میان مردم خودمان میبینم راه طولانی ای در پیش داریم.آنچه را که من برای دراز مدت در نظر میگیرم این است که حد اقل به همان اندازه که ما به غرب نیازمندیم آنها هم به ما نیازمند باشند. اگر نیاز ما به آنان بیشتر از نیاز آنان به ما باشد قهرا به سلطه آنان بر خود تن داده ایم. اما در مورد روش دیالکتیکی که شما فرمودین. حقیقتابه دیالکتیک به معنی مباحثه و آزمون خطا در حوزه ای از تفکرات باور دارمو البته منظورم آن حوزه ای از تفکرات است که ریشه در تجربه دارد و در معرض خطا نیز میباشد. اما پاره ای از تفکرات است که ریشه در تجربه ندارد و دیالکتیک به آن معنی..ادامه.
  • انصاری به فرشاد 49 IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    که مد نظر شما بود جواب نمیدهد. سیاست و اقتصاد از جمله حوزه هایی هست که من براستی به تفکر دیالکتیکی در آن باور دارم و به نظرم رافع مشکلات است. میخواستم بیشتر بنویسم چون احساس میکنم هنوز خیلی موضوعات در باب مشروعیت و اینکه ایا احمدی نژاد یک فرد ایدئولوژیک بود یا خیر باقی مانده است. ان شا الله اگه فرصتی بود بعدا به آن میپردازم.راستی این را هم عرض کنم که منشور حقوقی سازمان ملل موارد خلاف شریعت داره. یکیش هم این حق وتو هست که بعدا عرض خواهم کرد. خدا نگهدار شما.
  • انصاری به فرشاد 50 IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    سلام بر فرشاد خان. ابتدا بخاطر سانحه سقوط آنتونوف و فوت جمعی از هموطنان به همه کسانی که این نوشته را میخوانند تسلیت عرض میکنم. هر روز یه موضوع هست که اعصاب آدم را خرد میکنه.دوست عزیز اگر کامنتهای بنده را به دقت میخواندید متوجه میشدید که بنده عرضم این نبود که چون شما با نظر اکثریت موافق نیستین حق اظهار نظر ندارین. بنده اتفاقا خلاف فرمایش شما را گفتم. شما حتما میتوانید نظرات خود را هر چند که مخالف نظرات پذیرفته شده توسط نظام باشه مطرح کنید. اصلا در روزنامه بنویسید و ایده های نظام را نقد کارشناسانه کنید. چه اشکالی داره؟دوست عزیز, من فقط با مطرح کردن ایده ها در کف خیابون و جمع شدن یه عده هوچی مشکل دارم. میخواد این هوچی ها از جنس اصولگراها باشن و یا غیره.برای من علی السویه هست....ادامه...
  • انصاری به فرشاد 51 IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    دوست عزیز. سیاست مال همه نیست. امیدوارم مملکت به سمتی بره که حداکثر 10درصدعلاقمند به موضوعات سیاسی در مملکت باشند. جامعه ای که همه درآن حرف سیاسی میزنند جامعه مریضی هست. حالت آرمانی برای من این است که سیاست و طرح شعار از کف خیابون جمع بشه. مگه آلمانی که از اسراییل دفاع میکنه از مردمش میخواد بیان بیرون و در حمایت از این سیاست دولت آلمان شعار بدن؟خیلی از مردم کاری به این کارها ندارن. دولتها عوض هم که بشن وضعیت معیشتی مردم خیلی تغییری نمیکنه اینه که به سیاست کاری ندارن. 4 تا نخبه هستن که اگر مخالف سیاستهای دولت باشن در نشریاتشان دولت را نقد میکنند. تو بازار روز که داری خرید میکنی میبینی طرف یه بدوبیراه هم به رژیم میگه. چرا؟آیا واقعا از درک سیاسیش هست که بد میگه؟ نه. مشکل نون و آب داره..ادامه...
  • انصاری به فرشاد 52 IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اتفاقا نظر من اینه که اگه مشکلات اقتصادی به شکل نسبی حل بشه خیلی از این به اصطلاح سیاسی شده ها میرن سراغ کار و زندگیشون. یکی از گزارشهای سفارت آمریکا در تهران را که مربوط به اوایل دهه 50 بود میخواندم. کارشناس سفارت گفته بود وضع معیشتی مردم نسبت به دهه قبل بهتر شده.اینه که خیلی ازمردم این روزها به سیاست کاری ندارند و بیشتر راجع به مدل لباس و ماشین و موضوعات عشقی خود حرف میزنند. من قبلا هم نظرم این بوده که توسعه اقتصادی مقدم بر توسعه سیاسی هست. یکی از دلایلم هم برای این نظر اینه که دوست دارم افراد ناباب از سیاست برن کنار. سیاسی شدن برای نون و آب فایده نداره و حباب روی آبه. به نظرم آقای هاشمی در این مورد بهتر از بقیه عمل کرد. .......ادامه......
  • انصاری به فرشاد 53 IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اگه اشتباه نکنم ایشان وقتی در سال 68 دولت را تشکیل دادن گفتن من خودم به اندازه کافی کار سیاسی کردم کابینه من کابینه کار هست. منظورم این نیست که نقدی به ایشان نداشته باشم اما به نظرم از بقیه روسای جمهوری دید بهتری نسبت به مشکل ایران داشت. هرچند که آن روزها یه عده این صحبت هاشمی را علامت بسته شدن فضای سیاسی میدانستند و حال آنکه به نظر من چنین نبود. اگر فضای سیاسی بسته شد عمده اشکال متوجه کج سلیقگی افراد دیگر بود و نه هاشمی.یکی از زیرکیهای روحانی را هم در این میدانم که وارد بازی سیاسی اصلاح طلبها و جبهه پایداری نشده. ایشان باید عمده انرژی خود را فعلا صرف اقتصاد کنه وگرنه 4 سال دیگه هم همین تو سر و کله زدنهای 4 سال پیش را شاهد خواهیم بود....ادامه....
  • انصاری به فرشاد 54 IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اینکه یه عده با سوار شدن بر وضع معیشتی مردم بخوان کار سیاسی کنن و رای جمع کنن سیاست نیست. هم باید درک مردم بره بالا که به کسی بخاطر نون و آب رای ندن و هم اینکه اصلا مشکل نون و آب مردم را پای صندوقهای رای نیاره. با عرض معذرت مشارکت 80 درصدی مردم در انتخابات از نظر من بی معنی هست و علامت مریض بودن جامعه هست. حالا صدا وسیما میخواد اسم این را بذاره مشارکت ملت فهیم و قدرشناس ایران در سرنوشت خود, بذاره. با خودشه. اما من هندونه زیر بغل دادن را بلد نیستم. مشارکت زیر 50 برای من مطلبوه و علامت بلوغ جامعه هست. عوام که مرتبا وارد سیاست بشن دست و پای کارشناسان را میبندن. سال 88 جلوی یکی از ستادهای انتخاباتی ایستاده بودم و جمعیت زیادی جوان هم آنجا بودن و شادمانی میکردن. ...ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 55 IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    با عرض معذرت شعارهای صدتا یه غاز هم میدادن که به نظر من اصلا حاوی برنامه ای هم نبود. عین انتخابات دهه 20 و 30 بود که یه عده داش مشدی و چاقوکش وارد انتخابات میشدن و برای رای جمع کردن خزعبلات میگفتن. حالا آن دهه 30 بود و شعار مدرن تر اما با همان محتوا را در دهه 80 میشنیدم. به نظرم آمد که انتخابات ما نسبت به انتخابات زمان شعبون بی مخ خیلی فرقی نکرده و جاهلهای شهر فقط با یه سر و صورت جدید و تیتیش مامانی مثل همون اوباش دهه 30 عمل میکنند. اینها علامت مرض در جامعه هست. حالا این جاهل میخواد با صورت سه تیغه بیاد شعار سیاسی بده و یا اینکه بخواد چفیه بندازه. سیاست به هیچکدام از اینها ربطی نداره. سواد این کا رو هم ندارن. کارشون فقط هوچی بازیه.البته اشتباه نشه. به آنهایی که واقعا صلاحیت چفیه ..ادامه....
  • انصاری به فرشاد 55 IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    را دارند براستی احترام میذارم. یه روزی اونی که چفیه می انداخت جانش را در جبهه فدا میکرد.یعنی برای ایران کاری از دستش بر می آمد. حالا یا کار فکری میتونه انجام بده. یا کار مالی و یا اینکه اصلا میگه من فقط جانم را میتونم بدم. اما چفیه در امروز برای یه عده شده ژست. عرضه کار به درد بخور برای ایران را ندارن.اما اینجا یه سوال پیش میاد. اگه طرف وضعیت معیشتی روبراهی داشت و سرش به زندگی و جاذبه های دوست داشتنیش گرم بود باز هم میومد جلوی ستاد انتخاباتی؟؟به نظرم خیلی کم پیش می آمد.مشکل ایران رژیم سیاسیش نیست. مشکل ایران نبود همت و تلاشه. چین سیستم کمونیستی داره پس چرا اینقدر جلو رفته. به نظر من با تغییر رژیم ایران این مشکلات حل نمیشه.چون همت و تلاش مردم مربوط به سیستم سیاسی نیست. ...ادامه......
  • انصاری به فرشاد 56 IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نظرم را راحت عرض کنم. دولت هر کشوری برایند سطح درک و شعور مردم آن کشور است. من به تغییر جامعه از بالا به پایین اعتقادی ندارم. تغییرات بنیادین و پایدار همیشه از پایین به بالا هست و نه از بالا به پایین. اگر دیکتاتوری در کشوری باشد مقصر اصلی مردم هستند چون دیکتاتور هم در دل همین مردم بزرگ میشه و بعدا قدرت را در دست میگیره. دیکتاتوری را فرد در همین کوچه و خیابان و از تعامل با مردم یاد میگیره و بعدا که به ریاست رسید همین را پیاده میکنه. جامعه شکوفا دیکتاتور پرور نیست. پس اول جامعه تصمیم به اصلاح شدن بگیره تا از دل این جامعه دیکتاتور و دیکتاتورها بیرون نیان.اونوقت خواهید دید که نظام هم تحول پیدا میکنه. چون ظرفیت اسلام را بیشتر از اینها میدانم. اسلام دیکتاتور پرورش نمیده...ادامه...
  • انصاری به فرشاد 57 IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این جوامع انسانی هستن که دیکتاتور و زورگو درست میکنن. تو همین ایران کجا رفتار مردم مطابق احکام اسلامی بوده که حالا تربیت فرد برآمده از این جامعه را به اسلام نسبت بدم؟بنده هر وقت میخوام در بازار خرید کنم باید مواظب باشم سرم کلاه نره. یه لپ تاپ میخوام بخرم باید مواظب باشم دست دوم رو جای نو بهم قالب نکنن.4 ماه برای شرکتی کار میکنم اما در حالی که شرکت تمکن مالی داره حقوق من را پرداخت نمیکنه و میخواد حقوق 4 ماه من در حسابش باشه تا سود آنرا بگیره . ماشین را میبرم تعمیرگاه ممکنه قطعه فابریکش را باز کنن و قطعه کهنه جاش بذارن و من هم متوجه نشم.و.......کجای این رفتارها اسلامیه؟؟از این دست موضوعات در جامعه ما زیاده. بنده با یه همچین تربیتی که مردم دارن بیام از توسعه سیاسی حرف بزنم؟؟ادامه....
  • انصاری به فرشاد 58 IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا رحمت کنه ملک الشعرای بهار را. ایشان یه وقتی 2 ساعت تمام برای حضار نطق سیاسی کرده بود و در وصف اینکه جامعه ایرانی باید چه بشه سخن گفته بود. بعد اتمام سخنرانی آمده بود پالتو کلاهش را بپوشه دیده بود کلاهش به سرقت رفته.ههههه. با عصبانیت گفته بود اینها آدم بشو نیستن. 2 ساعت حرف بزنی اخرش یکی از همان حضار ازت سرقت کنه. راستی تو مسجد کفش شما رو سرقت کردن؟ اینها به رژیم سیاسی ربطی نداره. مردم که دزد باشن دولت دزد هم روی کار میاد. مردم حرف مفت زن دولت حرف مفت زن احمدی نژاد رو هم میخوان. احمدی نژاد اصلا تربیت اسلامی و ایدئولوژیک نداشت برادر من.کجای احمدی نژاد ایدئولوژیک بود؟آدم ایدئولوژیک یعنی امام خمینی. احمدی نژاد فقط ژست میگرفت.......ادامه.....
  • انصاری به فرشاد 59 IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    اولا آدم ایدئولوژیک فتانت داره. هر حرفی رو هر جا نمیزنه. فکر کردین اینکه در نیویورک از محو اسراییل از روی نقشه صحبت میکرد و یا اینکه هر سخنرانی رو با "اللهم عجل لولیک الفرج" شروع میکرد نشان از ایدئولوژیک بودنش داشت؟؟نه قربان. اینها ساده لوحی هست. اینها یا بخاطر هالو بودن یه فرد هست و یا اینکه شومن هست.اولا در سازمان ملل کسی امام زمان را نمیشناسه. پس جمله ای که برای حضار قابل فهم نیست نگو. رسول الله فرمود:نحن معاشر الانبیا امرنا ان نکلم الناس بقدر عقولهم. رسول به اندازه عقل مردم باهاشون صحبت میکرد. ثانیا نیویورک جای سخن صریح گفتن نیست. مگه امام در نوفل لوشاتو که بود در مصاحبه با خبرگزاریها از ولایت فقیه صحبت میکرد؟این یعنی هوش و ذکاوت. امام سالها پیش از رفتن به فرانسه راجع به ولایت فقیه.ادامه
    • انصاری IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
      0 0
      با عرض معذرت فطانت را به اشتباه فتانت تایپ کردم.
  • انصاری به فرشاد 60 IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    کتاب نوشته بود و آنرا تدریس هم کرده بود. اما فرانسه جای سخن گفتن از ولایت فقیه نبود و اثر منفی روی انقلاب میذاشت. احمدی نژاد هم باید می فهمید که در نیویورک آنهم زمانی که پرونده هسته ای ما گره خورده جای خزعبل گویی نیست. اتفاقا چون ایدئولوژیک نبود این را نمیفهمید. نه هر که سر بتراشد قلندری داند. احمدی نژاد طالب قدرت بود و با طرح شعارهای ارزشی در پی خواسته اش بود. در قدرت سهم میخواست. آدم ایدئولوژیک با پول بیت المال 150 نفر رو به نیویورک نمیبره. آدم ایدئولوژیک فردی را معاون خودش نمیکنه که بعدا بخاطر فساد مالی پاش به دادگاه باز بشه و قس علیهذا. آدم ایدئولوژیک هیچوقت نمیگه چون همه دارن میخورن پس ما هم بخوریم. آدم ایدئولوژیک دنبال سهم خواهی نیست.آدم ایدئولوژیک نمیگه من قانون رو اجرا نمیکنم..ادامه.
  • انصاری به فرشاد 61 IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    شما چند نفر ایدئولوژیک در میان مقامات که امتحان خودشون رو هم پس داده باشن میشناسین؟؟تعدادشون شاید از انگشتان دست هم تجاوز نکنه. ایدئولوژیک بودن در همه جای دنیا کمه. به ضرس قاطع عرض میکنم که امام یکی از آن معدودها بود. من چیز بیشتری فعلا به نظرم نمیرسه که بنویسم.اگر موردی هست بفرمایید. خدا نگهدارتان
  • خداحافظی انصاری IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 0
    سلام به همه دوستان. دوستان برای ادامه بحث خیلی منتظر شدم اما دیگه کامنتی از رفقا ندیدم. با تشکر من با اجازه بحث را همین جا خاتمه میدم و بیش از این نمیتونم صفحه رو ریفرش کنم و منتظر کامنت دوستان باشم. موفق و پاینده باشید. از جناب تاجیک هم که در طول این مدت قبول زحمت کردن و بزرگوارانه نظرات را منتشر کردن خیلی ممنونم. خداوند به ایشان سلامتی و طول عمر عنایت فرماید. اگر از میان دوستان کسی از من دلخوری داشته امیدوارم حلال کنه. حق نگهدار همه عزیزان. شاد و سرافراز باشید.
  • مسلم A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    0 0
    با سلام شما یک مشت ایادی اسرائیل وداعش هستید یکی در لباس شیعه دیگری درلباس سنی فقط مردم از زدوخورد شما پدرسوخته ها خسارت می بینند چه بخواهید جه نخواهید ایران امریکا یا غرب صلح میکنند چون هردو از جنگ دوری میگزینند وهر دو منافع زود گذر نمیخواهند و زیر بار فشار داعش نمی روند نمیگویم اختلاف نیست هست ولی شما آتش بیار معرکه اول میسوزید به فولی چاه مکن بحر کسی اول خودت دوم کسی ودیگر ما امام ورهبر داریم ودر نکاتی که فهم ندارید دخالت نکنید که دشمن شاد میشودحال این کشتی نوح است هر که جا ماند غرق میشود
    • انصاری IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      0 0
      بنده برای همیشه کامنت نویسی را کنار گذاشته بودم اما چون در ارتباط با بحث ما نظر دادی عرض میکنم که مسلمانی همچون تو با پیشینه نکبت بار ... بهتر است اسم مقدس شیعه را بر زبان نیاورد.خیلی سعی کردی که ادای حزب اللهی ها را در بیاوری اما دم خروس آنجاییکه آب از لب و لوچه ات برای ارتباط با آمریکا سرازیر شد و بی سوادی و ... ات در ارتباط با آمریکا روشن شد زد بیرون. ... بیش نیستی که برای خالی نبودن عریضه از نام مبارک امام و مقام معظم رهبری هزینه میکنی.اونی که مثل تو فکر می کرد سال پیش اردنگی خورد و از صحنه کنار گذاشته شد. .... مسلکی که تفاوتش با ..... در صورت سه تیغه اش بودن. نجاست تفکر ......هم در او بود.بیش از این صحبت نکن که عرض خود میبری و زحمت ما میداری.لکه ننگی بر دامن ولایت هستی.