مهر نوشت:

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از مردم منطقه سیستان به ویژه سال‌خوردگان و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی خواست طی دو روز آینده به دلیل افزایش غلظت بیش از حد غبار تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

دکتر باقرکرد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای ستاد بحران سیستان و بلوچستان که با حضور اعضای دستگاه‌های ستاد بحران در استانداری برگزار شد از رسانه‌ها خواست تا به منظور اطلاع‌رسانی به مردم در راستای کاهش آسیب‌های وارده ناشی از طوفان پیش رو اقدام کنند.

بسیج امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی

نایب رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران سیستان و بلوچستان در این نشست از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان از جمله ایرانشهر، زابل و زاهدان درخواست کرد تا به منظور کمک به مردم سیستان در راستای مقابله با طوفان پیش رو و کاهش آسیب‌های وارده نسبت به بسیج امکانات به ویژه در خصوص ارسال لوازم مورد نیاز از جمله ماسک و یا دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و خودرو های امدادی اقدام کنند.

وی ابراز داشت: از آنجا که طی چند روز آینده امکان تهیه و خریداری ۴۰۰ هزار ماسک برای جمعیت سیستان امکان‌پذیر نیست لذا دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید امکانات خود را در این راستا به سمت سیستان و کانون‌های بحران گسیل کنند.

وی تاکید کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی باید نسبت به توزیع ماسک در بین افراد سال‌خورده و مراجعه‌کنندگانی که از طوفان اسیب دیده‌اند اقدام کنند.

فرمانداران موظف به ارائه گزارش ساعتی شدند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در این جلسه با الزام به تشکیل ستادهای بحران با حضور تعدادی از نمایندگان استان در فرمانداری‌های سیستان بیان داشت: به منظور بررسی وقایع ناشی از طوفان فرمانداران موظف هستند هر دو ساعت گزارش کاملی از روند خدمت‌رسانی و مشکلات منطقه به ستاد بحران استان ارسال کنند.

باقر کرد همچنین خواستار اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری به منظور آگاه‌سازی مردم در این راستا شد و اظهار داشت: شهروندان تا حد امکان نباید از منازل خود خارج شوند.

آبرسانی سیار

نایب رییس شورای هماهنگی ستاد بحران استان همچنین از مسئولان شرکت‌های آبفای روستایی و شهری خواست تا تمامی تمهیدات لازم را به منظور آبرسانی سیار برای نقاط مختلف سیستان و فاقد آب آشامیدنی در دستور کار قرار دهند.

وی بیان داشت: از آنجا که بر اثر شدت طوفان احتمال شکستن و یا تخریب بسیاری از تیرهای برق همچون طوفان هفته گذشته وجود دارد باید تمامی نیروهای ادارات برق آماده باش و در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع خرابی‌ها اقدام کنند.

کرد همچنین خواستار استقرار نیروهای امدادی و پلیس راه در سه راهی دشتک و همچنین میل نادر در محورهای ارتباطی زاهدان-زابل و زابل-نهبندان شد و افزود: در این راستا باید نسبت به ارائه خدمات و یا پناه مسافران و رانندگان بازمانده در راه ناشی از توفان شرایط اسکان فراهم شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    8 0
    چقدرزیادبودواقعا".برای مردم زحمت کش سیستان متاسفم که به غیرازخودشون کسی به فکرشون نیست .یه طوفان تهران رو درنوردیدتاکره مریخ فهمیدن امااین بیچاره هاکه درزمانهای عادی هم کمبودهای شدیدی دارن خیلی ازمردم خودمون هم خبری ازشون ندارن .واقعا"برای خودم ومردم سیستان ومسئولین کشوری بسیار متاسفم .