بیانیه بنیاد 15 خرداد،حزب موتلفه، سپاه پاسداران و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درباره روز قدس

در آستانه روز جهانی قدس احزاب، گروه ها با صدور بیانیه و اطلاعیه هایی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش خبرآنلاین،بنیاد 15 خرداد، حزب موتلفه اسلامی، سپاه پاسداران،شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از جمله نهاد ها و تشکل هایی بودند که به مناسب روز قدس بیانیه هایی منتشر کردند.

در بیانیه بنیاد 15 خرداد با اشاره به اینکه روز جهانی قدس آمده است:با گذشت 35 سال از ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس که بیانگر اعتقاد و پایبندی ایشان به وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانیست ، بر امت اسلامی ایران عزیز واجب است که همگام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان همچون رودخانه خروشان به پا خیزند و انزجار خود را از اقدامات بیشرمانه و جنایات فجیع رژیم منحوس صهیونیستی اعلام دارند.

این بیانیه می افزاید :بر این اساس همگام با آزادی خواهان عالم ، بنیاد 15 خرداد نیزتحت امر مقام معظم رهبری ضمن محکوم کردن این جنایات ، سکوت شرم آور قدرتهای استکباری و کشور های عربی را محکوم نموده و با قلبی اندوه بار از جنایات خونبار و ددمنشانه رژیم سفاک اسرائیل جهت حمایت از مظلومیت مردم غزه در تظاهرات روز جهانی قدس شرکت خواهد کرد.

حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور پیامی از مردم خداجو و شهیدپرور دعوت کرد تا با حضور خود در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از وجود رژیم صهیونیستی اعلام کنند. متن این پیام به شرح زیر است:این روزها مردم مظلوم فلسطین در ماه مبارک رمضان زیر آتش و گلوله رژیم صهیونیستی هستند اما مجامع بین المللی هیچ نوع واکنشی به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس ندارد و صهیونیستها با حمایت های همه جانبه آمریکایی ها به کشتار خود در فلسطین ادامه می دهند.

همچنین سپاه پاسداران با صدور بیانیه ای، تاکید کرد:با گذشت 36 سال از پیدایش روز قدس و ظهور مدل جدیدی از همراهی با ملت فلسطین و محکومیت ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن و آشکار شدن نشانه‌های شکست قطعی رژیم صهیونیستی در جنگ جدید علیه غزه، منطقه در آستانه یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است

این بیانیه با تاکید بر اینکه نامگذاری روز جهانی قدس بعنوان ابتکار راهبردی و یادگار برجسته امام خمینی(ره)، پرچم حمایت دائمی از فلسطین را همواره بر افراشته نگه داشته و آنرا به مسأله اصلی جهان اسلام و منطقه تبدیل کرده است، می افزاید: روز قدس با تکرار و بازنمایی سالانه خود این آرمان اسلامی، انسانی، اخلاقی را همواره فراروی جامعه بشری قرار داده و هرگز به آن اجازه گم شدن در پیچ و خم هیاهوهای تصنعی جهانی را نمی‌دهد، به گونه‌ای که پس از 36 سال با تبدیل شدن به آیینی جهانی و میعادگاهی فرامرزی برای اعتراض علیه ظلم، تجاوز و تعدی و نیز دفاع از مظلومین و مستضعفین، هراس و وحشت را در اردوگاه سلطه و استکبار و صهیونیسم بین الملل رقم زده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای از مردم شریف ایران درخواست کرد تا با حضور حماسی و گسترده خود در راهپیمایی روز قدس به حمایت از مظلومان غزه بپا خیزند.

در این بیانیه آمده است: هرچند ملت سرافراز ایران آخرین جمعه رمضان هر سال به سفارش رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در سراسر کشور فریاد استغاثه و مظلومیت فلسطین را به عنوان روز جهانی قدس سرکشیده است؛ اما امسال به دلیل جنایات وحشیانه رژیم نژاد پرست صهیونیستی و بمباران مستمر دو هفته اخیر مناطق مختلف غزه که منجر به شهادت صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن ده‌ها هزار نفر و خسارت میلیاردها دلار از اموال فلسطینیان شده است قطعا با انگیزه مضاعف و با مشارکت حماسی و گسترده‌تر در راهپیمایی روز قدس، ندای مظلومیت غزه را رساتر فریاد خواهد کشید.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه خود تصریح کرده است: آنچه دردناک‌تر از نسل‌کشی و کشتارهای رژیم صهیونیستی است حمایت سلطه‌گران بین‌المللی از این جنایات و دردناک‌تر از آن بی‌تفاوتی مجامع جهانی و برخی کشورهای اسلامی در برابر این تراژدی بزرگ بشری است کما اینکه دردناک‌تر از همه اینها، اقدامات همزمان و نابخردانه و جاهلانه برخی افراد کور دل و سلفی‌ها، تکفیری‌ها و داعشی‌ها در منطقه آن هم با حمایت برخی دولت‌هاست!

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    13 68
    ما با دعوت سيد عزيزمان جناب اقاي خاتمي به راهپيمايي روز قدس مي ايم براي حمايت از مردم فلسطين و محكوم كردن جنايتكاراني كه هيچ بوي از انسانيت نبرده اند، همه مردم جهان فارغ از دين و مذهب و رنگ و نژاد بايد اين جنايت عليه بشريت را محكوم كنند
    • حسین IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      2 17
      یه سوال؟ این سید عزیزتون تا همین چند مدت پیش حامی شعار نه غزه نه لبنان بود. اما امروز حامی مردم غزه شده؟