رییس مجلس شورای اسلامی،‌ سلاح و دارو و نیازهای اولیه را از جمله نیازهای مردم فلسطین عنوان کرد و گفت که ایران نقش مهمی در رفع نیازهای روشن مردم فلسطین داشته است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جلسه هم‌اندیشی در مورد وضعیت فلسطین که از سوی فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد، اظهار کرد:‌ مساله غزه به یک موضوع مهم در سطح بین‌المللی تبدیل شده، اگرچه فشارهایی از سوی جهان غرب وجود دارد که موضوع فلسطین را به سمت دیگری منحرف کند.

وی با تشریح دلایل حملات رژیم صهیونیستی به غزه در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: یکی از این دلایل وضعیت جهان اسلام است. با بحران‌سازی‌هایی که در سال‌های اخیر در جهان اسلام به وجود آمد و آخرین آن‌ها مسائل سوریه و عراق بود، این تصور به وجود آمده که این زمان فرصت مناسبی برای اقدام نظامی علیه فلسطین است. زیرا کشورهای اسلامی مشغول خودشان هستند.

رییس مجلس با بیان اینکه مذاکرات صلحی که آمریکایی‌ها آن را به عنوان آورده دیپلماسی آمریکایی برجسته کردند و روی آن سرمایه‌گذاری کردند عملا به پوچی رسید، افزود: درواقع از درون مساله سازش چیزی حاصل نشد و این شکست دیگری برای اسرائیل و آمریکا بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: عامل دیگری که در شرایط فعلی و حمله رژیم صهیونیستی موثر بود، این بود که رژیم صهیونیستی در مجموع شرایط داخلی خود احتیاج به یک محور بیرونی داشت و مناقشاتی درون آن‌ها به وجود آمده بود که باید دشمن فرضی درست می‌کردند و حواس‌ها را به آنان متمرکز می‌کردند. این عوامل کمک کرد که رژیم صهیونیستی برای این حجم وسیع عملیات و کشتارهای جمعی وسوسه شود.

رییس مجلس با اشاره به پیام‌های حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد که درست که حجم تلفات انسانی و مادی غزه بسیار زیاد بوده است و از این جهت مورد نادری در غزه رخ داده است اما در کنار آن حادثه بزرگ‌تری هم اتفاق افتاده و آن نوع مقاومت و تاکتیک‌های مقاومت و شیوه عملی بود که مقاومت در این مبارزه داشت.

وی ادامه داد: اینکه دسترسی مقاومت به شهرهای زیادی از داخل رژیم صهیونیستی فراهم شده و سلاح‌های نوینی به کار برده شده پیام مهمی را القا کرد که مساله مقاومت یک جریان زنده و روبه‌رشد است و امکان دسترسی آن‌ها به شهرهای رژیم صهیونیستی وجود دارد.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه نیروهای مقاومت نشان دادند ضربه خوردن در غزه معادل ناامنی در کل فلسطین است، گفت: این حادثه باعث شد جهان اسلام علی‌رغم تفرقه‌هایی که دارد تا حدی به یکدیگر نزدیک شوند و حول مساله فلسطین تقرب بیشتری اتفاق بیفتد.

لاریجانی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی به عنوان حامی مردم فلسطین اضافه کرد:‌اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی نشان داد ایران کشوری است که نقش ایجابی موثر برای نجات ملت فلسطین دارد.

وی خاطرنشان کرد: شاید سخنرانی‌های سیاسی حمایت ‌های سیاسی را در پی داشته باشد اما نیاز روشن مردم فلسطین این است که آن‌ها احتیاج به سلاح و نیازهای اولیه دارند. ایران هم نقش مهمی در رفع نیازهای روشن مردم فلسطین داشته است.

وی با اشاره به مذاکرات روز گذشته در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: در این اجلاس برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به مردم غزه از طریق هلال‌ احمرها بحث شد و ما امیدواریم از امروز این امکان فراهم باشد و ضمنا مجروحین فلسطینی که امکان مداوا در غزه ندارند به ایران و سایر کشورهایی که توانایی دارند منتقل شوند.

لاریجانی در پایان با اشاره به اعلام روز قدس به عنوان روز عزای عمومی در جهان اسلامی تصریح کرد: روز قدس روز تجلی اراده امت اسلامی است و ان‌شاءالله این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که امت اسلامی ید واحده هستند و در موضوع فلسطین اختلافات را کنار می‌گذارند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    31 8
    توروخدا بحث اسلحه رو پیش نکشید که میتونه باعث دردسر بسیاری برای مردم ایران بشه
    • بی نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      8 11
      پس دست رو دست بزاریم تا این قاتل ها به اهدافشون برسن؟ واقعا باید چاره ای اندیشیده بشه؛ دل انسان از این همه جنایت به درد میاد
  • رضا A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    1 3
    اتحاد دنیا برای منزوی کردن اسراییل