تسنیم نوشت:

مسئول پرونده عراق در عربستان سعودی از بیم نزدیک شدن و نفوذ اعضای داعش به داخل مرزهای کشورش با عشایر عراقی ارتباط برقرار کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله؛ شاهزاده بندر بن سلطان مسئول پرونده عراق در دربار پادشاه عربستان سعودی از بیم نفوذ حضور داعش در عراق و احتمال رخنه کردن اعضای این گروهک به داخل مرزهای عربستان سعودی با شماری از عشایر عراقی رایزنی هایی را آغاز کرده است.
براساس توافقی که شاهزاده بندر بن سلطان با عشایر عراقی حاصل کرده مقرر گردید عشایر عراقی در صورت نزدیک شدن عناصر داعش به مرزهای عربستان سعودی با عراق با این گروه ها مبارزه کنند و چنین اجازه ای را به این گروهک ندهند.
براساس اطلاعات به دست آمده شاهزاده بندر بن سلطان از عشایر عراقی خواسته است داعش تنها در محدوده خاک عراق و سوریه باقی بمانند.
براساس اطلاعات به دست آمده از طریق برخی منابع در اتحادیه اروپا بازگشت شاهزاده بندر بن سلطان به عرصه سیاست در عربستان با هدف جلوگیری از ورود داعش به خاک عربستان سعودی است چرا که هم اکنون داعش در فاصله تنها یکصد کیلومتری مرزهای عربستان سعودی در عراق مستقر شده است.
براساس گزارش به دست آمده از برخی منابع اتحادیه اروپا ، هم اکنون شاهزاده بندر بن سلطان در حال گفت‌وگو با عشایر عراقی ساکن مناطق بیابانی عراق در نزدیک مرز با عربستان است تا با داعش بجنگند و از نزدیک شدن آنها به مرز عربستان جلوگیری کنند.
این گزارش اتحادیه اروپا می افزاید: شاهزاده بندر روابط سابق خود را با عشایر عراقی بار دیگر برقرار کرده است از این رو با قبله " العنیزه " و قبیله " المطیری " که دو قیبله بزرگ ساکن منطقه صحرایی عراق در نزدیک مرز با عربستان هستند گفت‌وگوهایی را آغاز کرده است.
اطلاعات رسیده حکایت از آن دارد که مقامات سعودی بعد از مذاکره با این دو قبیله عراقی اموال بسیاری به آنها تحویل داده‌اند تا از پیوستن به داعش خودداری کنند و در مقابل هم این مقامات سعودی هشدارهای جدی و بسیار شدیدی برای هر یک از دو قبیله که با داعش ارتباط برقرار کند در نظر گرفته‌اند.
منابع آگاه اتحادیه اروپا در این زمینه تاکید کردند، شاهزاده بندر هم اکنون بخش اعظم تماس های خود را با علی حاتم السلیمان که یکی از بزرگان و رهبر عشایر الدلیم در استان الانبار است آغاز کرده و از وی خواسته است تا با خطر داعش برای تامین امنیت عربستان سعودی مقابله کند.
منابع غربی در این باره تاکید کردند: هم اکنون بخش اعظم نگرانی دولتمردان عربستان سعودی از داعش مربوط به این قسمت است که نزدیک شدن این گروهک به عربستان می تواند باعث بیدار شدن هسته های خفته القاعده در این کشور شود.
براساس اطلاعات به دست آمده، هم اکنون سرویس های امنیتی عربستان سعودی در حال احداث دیوار الکترونیکی امنیتی بین مرزهای این کشوربا عراق هستند حتی هم اکنون مقامات سعودی به ساخت مراحل پایانی این دیوار سرعت بیشتری بخشیده اند، البته بخش اولیه آن از چندماه قبل خدمات خود را آغاز کرده است و به همین منظور عربستان سعودی تماس های خود را با شرکت های خارجی سازنده این دیوار امنیتی توسعه بخشیده اند، که شرکت ایرباس یکی از این شرکت ها هستند و در حال ساخت قطعات حساس و مهندسی این دیوار امنیتی هستند.
هم اکنون سرویس های اطلاعاتی عربستان از شرکت ایرباس خواسته اند تلاش های خود را برای آموزش نحوه اداره این دیوار پیچیده مهندسی امنیتی به نیروهای امنیتی سعودی را آغاز کنند.
براساس منابع آگاه اتحادیه اروپا هم اکنون داعش که به صورت علنی از طرح خود برای براندازی نظام در عربستان سعودی و چندین کشور عرب دیگر حوزه خلیج فارس سخن می گوید، باعث نگرانی مقامات سعودی شده است از این رو عربستان سعودی برای این منظور از نظامیان خارجی پاکستانی و مصری و اردنی مضافاً بر نظامیان ارتش عربستان کمک می گیرد.
گفته می شود بلافاصله بعد از اعلام این درخواست سعودی ژنرال رحیل شری فورا ً اقدام به اعزام 2 هزار نظامی پاکستانی به عربستان کرد تا در تامین مرزهای عربستان در این منطقه کمک کنند.
منابع آگاه اروپایی براساس توافق سری حاصل شده بین ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر که در جلسه محرمانه این دو در داخل هواپیمای شخصی پادشاه در فرودگاه قاهره حاصل شد مقرر گردید نیروی ویژه ای از ارتش مصر از واحد (777) وابسته به تیپ الساقیه به عربستان سعودی رسیده و 20 مشاور نظامی اردنی هم آنها را همراهی کنند.
این منابع اروپایی افزودند: در جلسه هواپیمای ملک عبدالله، عبدالفتاح السیسی متعهد شد به محض نزدیک شدن داعش به مرز عربستان مصر با قدرت به داعش حمله خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    خودم کردم که لعنت بر خودم باد