فارس نوشت:

اپل گزارش‌های منتشر شده در مورد امکان دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات شخصی کاربران آیفون و آی پد را با همکاری این شرکت رد کرده است.

به نقل از بی‌جی‌آر، هفته گذشته گزارشی تحقیقی منتشر شد که نشان می‌داد ابزاری خاص در سیستم عامل iOS اپل گنجانده شده که به دولت‌ها و هکرها امکان می‌دهد تا اطلاعات کاربران آیفون و آی پد را به طور مخفیانه سرقت کنند. اپل ضمن رد این ادعا تصریح کرده که برای امنیت و حریم شخصی کاربران سرویس‌ها و خدمات خود ارزش قائل است.

در بیانیه این شرکت آمده است: ما iOS را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که امنیت و حریم شخصی کاربران را به خطر نیندازد و برای برطرف کردن مشکلات احتمالی نیز اطلاعات لازم را در اختیار موسسات تجاری و برنامه‌نویسان می‌گذاریم.

اپل همچنین مدعی شده که این شرکت هرگز با هیچ نهاد دولتی در هیچ کشوری برای امکان‌پذیر کردن دسترسی مخفیانه به محصولات یا خدمات خود همکاری نکرده است. این شرکت از ارتقای امنیت و تنظیمات حریم شخصی در سیستم عامل iOS 8 خبر داده و رویکرد خود را در این زمینه متفاوت از دیگر شرکت‌ها دانسته است.

این در حالی است که پیش از این ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی آمریکا بر همکاری اپل با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور صحه گذارده بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =