فارس نوشت:

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه هوشمندسازی جاده‌های کشور هدف‌گذاری امسال سازمان است، گفت: طی توافق با بخش خصوصی، ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور تحت پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات قرار می‌گیرد.

داوود کشاورزیان در مراسم توافق‌نامه توسعه همکاری سازمان راهداری و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اظهار داشت: از کارهای مثبت برای ارتقاء ایمنی جاده‌ها، توسعه همکاری ارگان‌های دست‌اندرکار جاده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۶۰ باب راهدارخانه در جاده‌های کشور وجود دارد که می‌توانیم امکانات آن را در اختیار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز قرار دهیم تا آن‌ها هم بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۵۹ درصد تلفات رانندگی بر سر صحنه تصادف رخ می‌دهد، در حالی که اگر ‌امدادگر هر چه زودتر بر سر صحنه حادثه حاضر شود و از فرصت طلایی برای نجات مصدوم استفاده کند، قطعا کاهش تلفات رانندگی خواهیم داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به هدف گذاری کاهش ۱۰ درصدی سوانح رانندگی بیان کرد: سال گذشته این روند کاهش ۱۰ درصدی سوانح، محقق نشد و حدود ۶ درصد بود اما در سال جاری به دنبال تحقق هدف کاهش ۱۰ درصدی سوانح رانندگی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ امسال علاوه بر کارهای معمول در راستای ارتقاء ایمنی جاده‌ها نظیر نصب تابلوها، خط‌کشی راه‌ها و از این قبیل، برنامه داریم استفاده هر چه بیشتر از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

کشاورزیان اضافه کرد: به موجب قانون این امکان فراهم شده است که از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود، در این راستا فراخوانی داده شد و علاقمندان برای حضور شرکت کردند که در حال مذاکره هستیم تا با یکی از شرکت‌های توانمند به تفاهم برسیم تا ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور تحت پوشش دوربین ثبت تخلفات قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: طی توافقاتی که پیش از این بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت ارتباطات منعقد شده است زیربناهای دیتا در چارچوب نصب این دوربین‌ها وجود دارد که موجب نصب سریع این دوربین‌ها می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طی این توافق‌نامه ظرفیت خود را در اختیار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار می‌دهیم، گفت:‌ سعی می‌کنیم، اراضی حاشیه راهدارخانه‌ها را نیز در اختیار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار دهیم، تا آن‌ها آنجا نسبت به ایجاد ساختمان و ابنیه و استقرار تجهیزات عمل کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =