عضو شورای استفتائات دفتر آیت الله شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره را 4000 تومان عنوان کرده و از پذیرش فطریه روزه داران توسط این دفتر خبر داد.

 

به گزارش خبرآنلاین، عضو شورای استفتائات دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی مبلغ زکات فطره هر فرد را 4000 تومان اعلام کرد و گفت: دفتر آیت الله شبیری امسال آمادگی دریافت زکات فطریه مومنان روزه دار را دارد و بر اساس هماهنگی های انجام شده، مقلدین می توانند از طریق دفتر و سایت معظم له برای پرداخت فطریه اقدام کنند.

حجت الاسلام کاظمی درباره موارد مصرف زکات فطره گفت: مصرف زکات فطره همان مصارف زکات است ولی احتیاط مستحب آن است زکات فطره فقط به مصرف مساکین شیعه برسد لذا دفتر آیت الله شبیری تدابیر ویژه ای را در این راستا اتخاذ کرده تا زکات روزه داران و مومنان به مصرف نیازمندان برسد.

وی بلوغ، عاقل بودن و تمکن مالی را از شرایط وجوب زکات فطره بر مسلمانان دانست و افزود: هر شخص بايد براى خودش و كسانى كه نان‌خور او هستند، هر نفر يك صاع از خوراكي هاى رايج در آن منطقه، همچون گندم، جو، خرما، كشمش، برنج و مانند اينها، به مستحقّ بدهد و اگر پول يكى از اينها را هم بدهد كافى است، وزن هر صاع بنا بر مشهور تقريبا 830/ 2 است ولى به عقیده معظم له، وزن درهم بيش از مقدارى است كه مبناى محاسبه فوق مى‌باشد، و ظاهراً اگر وزن حدود سه کیلو و شصت گرم را برای گندم محاسبه کنند کافی باشد. بنابراین مبلغ چهار هزار تومان برای هر نفر پرداخت شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =