ایرنا نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و نیز توجه به تولید محصولات ارگانیک در کشور قانع شدند.

سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان درباره افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و نیز سوال علی ایرانپور نماینده مبارکه درباره علت کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات سالم و ارگانیک در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس قرار داشت.

پس از طرح سوال در جلسه علنی مجلس و توضیحات کامل حجتی درباره قیمت نهاده‌های کشاورزی، اقدامات انجام شده برای کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی و برنامه‌ریزی برای تولید محصولات سالم و ارگانیک، این دو نماینده اعلام کردند که از توضیحات وزیر جهادکشاورزی قانع نشده‌اند و از این رو توضیحات وزیر جهادکشاورزی به رای نمایندگان مجلس گذاشته شد.

نمایندگان مجلس نیز با ۱۳۰ رای موافق، ۸۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه علنی اعلام کردند که توضیحات وزیر قانع کننده است.

حجتی به نمایندگان گفت که قیمت نهاده‌های کشاورزی در دولت یازدهم افزایشی نداشته است و هرگونه افزایش در قیمت سموم شیمیایی تحویلی به کشاورزان بر اساس مصوبه دولت دهم انجام می‌شود.

وی همچنین درباره مصرف سموم شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی متذکر شد که میزان مصرف سموم در ایران نسبت به متوسط جهانی کمتر است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =