۰ نفر
۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۷

واحدمرکزی خبر نوشت:

دولت ترکیه به نشانه همبستگی با فلسطینیان ساکن نوار غزه که آماج حملات خونین ارتش اسرائیل قرار گرفته اند، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

دولت ترکیه روز دوشنبه تهاجم خونین ارتش اسرائیل به منطقه تحت محاصره نوار غزه را کشتار دسته جمعی فلسطینیان توصیف کرد و برای بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان این حمله و اعلام همبستگی با فلسطینیان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
در شرایطی که شمار شهدای فلسطینی تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه از پانصد نفر نیز فراتر رفته است، بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد:« ما کشتار فلسطینیان نوار غزه را توسط اسرائیل به شدت محکوم می کنیم و از صبح روز سه شنبه به مدت سه روز در کشور عزای عمومی اعلام می کنیم.«
به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز تهاجم ارتش اسرائیل به نوار غزه را نسل کشی دانسته و در روزهای اخیر پیوسته تلاش کرده است خود را از مدافعان درجه یک آرمان فلسطین معرفی کند. اردوغان همچنین با تشبیه کردن ذهنیت برخی از اسرائیلی ها با ذهنیت هیتلر، خشم اسرائیل و متحدان آن از جمله آمریکا را برانگیخته است.
بولنت ارینچ خاطر نشان کرد دولت ترکیه در مخالفت با تهاجم اسرائیل به نوار غزه یک موضع اصولی قاطع اتخاذ کرده است و از آنچه که درست است حمایت می کند.
ترکیه روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد اما این روابط از سال دو هزار و ده که ده فعال ترک طرفدار آرمان فلسطین در حمله کماندوهای ارتش اسرائیل کشته شدند، به تیرگی گرائید.
از آغاز تهاجم گسترده اسرائیل به نوار غزه در هشتم ژوئیه تا کنون دست کم پانصد و پنجاه و شش فلسطینی به شهادت رسیده اند. بیست و هشت نظامی اسرائیل نیز در این حملات کشته شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راضیه IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    7 7
    ترکیه نمی خواد به اسرائیل سوخت برسونه لازم نیست برای نمایش عزای عمومی ترتیب بده
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    1 1
    ترکیه بهتره فیلم بازی کردنش رو تموم کنه . ترکیه شریک استراتژیک اسراییل در منطقه است