واحد مرکزی خبر نوشت:

مقامات مسکو اعلام کردند یک جنگنده نیروی هوایی اوکراین نزدیک هواپیمای مسافربری بوئینگ مالزی که در شرق اوکراین سقوط کرد، پرواز کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه تاکید کرد یک فروند جنگنده اوکراین در فاصله سه تا پنج کیلومتری بوئینگ شرکت هواپیمایی مالزی که روز پنجشنبه با دویست و نود و هشت سرنشین در شرق اوکراین بر اثر اصابت موشک سقوط کرد، پرواز کرده است.
دولت روسیه اخبار و گزارش رسانه های غربی را مبنی بر این که این کشور سامانه های موشکی بوک در اختیار شورشیان اوکراینی قرار داده است، به شدت تکذیب کرد. مقامات روسیه در رابطه با پرواز این جنگنده اوکراینی در نزدیک هواپیمای بوئینگ مالزی، از مقامات کیف خواستار توضیحات قانع کننده شده اند. اما مقامات اوکراین اعلام کرده اند که اخبار و اطلاعاتی را بررسی می کنند که طبق آنها، دولت روسیه سامانه های موشکی ضدهوایی در اختیار شورشیان فعال در شرق اوکراین قرار داده و علاوه بر این یک گروه از کارشناسان و مربیان نظامی خود را نیز برای آموزش نحوه استفاده از این سامانه ها به شرق اوکراین اعزام کرده است.
به گزارش خبرگزاری روماندی، مقامات اوکراین و آمریکا می گویند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی با یک موشک زمین به هوا از نوع اس آ-یازده SA-11 ساخت روسیه که از منطقه تحت کنترل شورشیان طرفدار روسیه شلیک شد، سقوط کرده است. با این وجود مسئولان وزارت دفاع روسیه تاکید کردند که کشورشان هرگز سامانه های موشکی یادشده و هیچ تسلیحات دیگری در اختیار شورشیان اوکراینی قرار نداده است و علاوه بر این شلیک هیچ موشکی را در نزدیک مسیر پرواز بوئینگ شرکت هواپیمایی مالزی رصد نکرده است. مقامات روسیه از آمریکا خواسته اند اگر از این حادثه تصاویری دارند، آنها را در اختیار روسیه نیز قرار دهند.
روز دوشنبه سه کارشناس هلندی اجساد قربانیان سقوط این هواپیما را در منطقه تورز در شرق اوکراین بررسی کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =