ایسنا نوشت:

غروب آن روز خبری از طرف دولت ارسال شد مبنی بر کسب ۹۰ درصدی آرای آقای محمود احمدی‌نژاد در روستا‌ها و شهرهای کوچک و اصرار بر انتشار آن، که اینجانب مقاومت کرده و با ذکر این نکته که این اقدام غیر قانونی...

سلام نو با این مقدمه در ادامه به نقل از روح الله جمعه‌ای، معاون خبر خبرگزاری ایرنا در زمان انتخابات سال ۸۸، در صفحه فیس بوک خود نوشت:

آقای عبدالرضا داوری در گفتگویی که با روزنامه اعتماد داشتند به دلایل نامشخصی مطلبی را درباره بخشی از آنچه که در روز انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ در ایرنا گذشت مطرح کرد که جا دارد ضمن تشکر از بیان صادقانه هرچند گزینشی ایشان نکاتی تکمیلی را بیان کنم:

۱- از عصر روز جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ فشار سنگینی بر ایرنا بود تا مطالبی غیر رسمی درباره پیروزی قاطع آقای محمود احمدی‌نژاد از خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی منتشر شود و بنا به مسئولیتی که در مقام معاون خبر و قائم مقام ایرنا برعهده من بود به شدت با این موضوع مخالفت کرده و صرفا تاکید بر انتشار اخبار رسمی از منابع معتبر شورای محترم نگهبان و وزارت کشور داشتم.

۲- غروب آن روز خبری از طرف دولت ارسال شد مبنی بر کسب ۹۰ درصدی آرای آقای محمود احمدی‌نژاد در روستا‌ها و شهرهای کوچک و اصراربر انتشار آن،که اینجانب مقاومت کرده و با ذکر این نکته که این اقدام غیرقانونی، غیرحرفه‌ای و تحریک آمیز می‌باشد مانع از انتشار در خروجی عادی شدم و نهایتا در خروجی محرمانه منتشر شد.

۳- ساعاتی بعد خبر پیروزی بالای ۶۰ درصدی آقای محمود احمدی‌نژاد از نهاد ریاست جمهوری در اختیار اینجانب گذاشته شد تا منتشر شود اینبار نیز با مخالفت جدی من روبرو شد و به طور قاطع گفتم که عامل تحریک افکار عمومی و اقدامی غیر قانونی نخواهم بود و درخواست کردم در صورت صحت این خبر اجازه دهند تا از سوی یک مرجع رسمی و قانونی این خبر منتشر شود اما فشار‌ها تا مرز تهدید پیش رفت که نهایتا دستوری مبنی بر انتشار این خبر به هر طریق ممکن صادر شد با این دستور غیرقانونی دریافتم دست‌هایی درصدد تحریک و برهم زدن فضای آرام انتخاباتی می‌باشد لذا در اعتراض به دخالت عوامل پشت پرده در امر اطلاع رسانی رسمی ساعت ۲۲ دفتر را ترک کردم و این خبر با کمی تغییرات دقایقی بعد و در شرایطی که در بسیاری از نقاط شهر تهران مراکز رای گیری در حال اخذ رای از مردم بودند منتشر شد و البته این اقدام آمرانه مشکوک به یکی از شبهات حوادث بعد از انتخابات تبدیل شد.

۴- در‌ همان روز یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی هم چنین ادعایی را مطرح کرد که این خبر را نیز در خروجی محرمانه منتشر کردیم.

۵- برخلاف مطلب بیان شده بعد از آن روز حوادث تلخی اتفاق افتاد که بنده با وجود اختلاف نظر در سیاست‌های رسانه‌ای دولت و بنا به ضرورت تا اواسط مرداد به عنوان معاون خبر و قائم مقام ایرنا در خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داشتم و دلیل اصلی رفتن من از ایرنا مربوط به انتشار مطلبی در وبلاگ شخصی‌ام می‌شود که در آنجا نسبت به عدم توجه و التزام رئیس جمهور وقت به دستور صریح مقام معظم رهبری در کنار گذاشتن آقای مشائی انتقاد و اعتراض کردم.

۶- اما درباره شیوه نظرسنجی و نتایج چندگانه این نظرسنجی‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای تیم آقای محمود احمدی‌نژاد و برگزاری برخی جلسات فوق محرمانه و محفلی که از ماه‌ها قبل از انتخابات در جریان بود و اهداف و برنامه‌ریزی‌ها ی مطرح شده در این جلسات فوق محرمانه محفلی و همچنین مرکز تهیه برخی اطلاعیه‌ها و فیلم‌های افراطی علیه مسئولین و مقامات کشور نکات ناگفته‌ای وجود دارد که بیان آن‌ها قطعا خوشایند آقای احمدی‌نژاد و هوادارانش نخواهد بود. اما ذکر این نکته را لازم می‌دانم که برخلاف برخی ادعا‌ها که کسی در جریان تخلف فاحش انتخاباتی اقای احمدی‌نژاد در مناظره با آقای موسوی نبود باید این نکته را عرض کنم چند روز پیش از مناظره در یکی از جلسات اتخاباتی مسئول ستاد آقای احمدی‌نژاد مستقر در ایرنا به این به اصطلاح «فیل هواکردن» اشاره و یکی از نزدیکان و مطلعان به آقای احمدی‌نژاد نیز تاکید بر هماهنگی کامل آقایان احمدی‌نژاد و مشائی در این ماجرا داشت.

۷- در پایان نیز باید تاکید کنم ایجاد فضای دوقطبی میان آقایان احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی راهبرد فعالیت انتخاباتی تیم دولت وقت بوده و هست و برخی رسانه‌ها و شخصیت‌ها نیز عامل و مامور اجرای این راهبرد با تاکتیک‌های مختلف بودند و هستند و فرقی میان رقیب اقای احمدی‌نژاد نبود چه آقای خاتمی باشد چه آقایان قالیباف و لاریجانی و کروبی و موسوی و رضایی. همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ نیز‌ همان تیم و محفل درصدد پیاده کردن‌ همان تاکتیک نخ نما شده داشتند اما هوشیاری و درایت مردم منجر به خلق حماسه بالای ۸۵ درصدی به عقلانیت وآرامش و منطق و و اعتدال شد و البته ناگفته نماند که این تاکتیک تکراری و برملا شده همچنان فسیل وار از سوی جریان انحرافی احمدی‌نژاد ساز در حال پیگیری است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زمانو A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    65 1
    خروجی محرمانه؟ کجاست؟ بگید ما هم بدونیم؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    29 3
    خیلی جالبه
  • فیروز MY ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    37 3
    درود بر آدم .......دار و شجاع و وطن دوست
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    71 2
    تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... الی آخر.
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    105 4
    یه 4 سال دیر زبون باز کرده
  • شایان A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    77 2
    کاش یکی از وزارت کشور بیاد خاطراتش تعریف کنه...
  • بی نام A1 ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    19 2
    عجب
  • ستا خا A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    15 13
    در سخنان ایشان تناقض وجود دارد
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    35 2
    خروجی محرمانه؟؟؟
  • بی نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    122 4
    مردم همه چیز را می دانند
  • علی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    16 14
    ولی حالا چرا ؟
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    11 15
    بعللللللللللللللللللله
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    94 1
    لال بودی اون موقع؟؟
  • بی نام IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    30 21
    خوب روشی برای موندن تازگیها پیدا شده همه دولتها مثل هم هستند. افراد فرصت طلب مثل شما هم زیاد هست. دولت بعدی بازم میبینمت تا ببینم از این دولت چی میگی.
  • بی نام IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    29 2
    معلومه که "دلواپس" نیستی وای از آن روز که این پرده ور افتد/ نه تو مانی و نه من
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    9 22
    نه بابا ،عجب داستاني...
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    53 13
    آقای جمعه ای قیامت شما را خواهیم دید کسی که دین خود را به دنیای مشتی اشرافی فروخته است
  • رامین EU ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    12 2
    "در‌ همان روز یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی هم چنین ادعایی را مطرح کرد" آقا تا کی باید ین طوری حرف بزنی؟