دو ماه مانده تا افتتاح بازی‌های آسیایی، هنوز کاروان ورزشی ایران تکمیل نشده اما از جمع 19 رشته مسافر اینچه‌اون، 11 رشته کامل اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛11 رشته ورزشي ايران با تركيب كامل راهي بازي‌هاي آسيايي 2014 مي‌شوند.شاهرخ شهنازي دبير كل كميته ملي المپيك در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت كاروان اعزامي مي‌گويد: «جلسات متعددي با مسئولان فدراسيون‌ها انجام داديم و كادرهاي فني تيمي داشتيم. به اردوها هم سركشي داريم. خوشبختانه مسئولان وزارت ورزش هم پيگير كار هستند. در آخرين جلسه با مسئولان وزارت ورزش رشته‌هاي كشتي آزاد و فرنگي و وزنه‌برداري، واليبال سالني، تكواندو در بخش بانوان و مردان، كاراته در بخش بانوان و مردان، ووشو، بسكتبال، فوتبال اميد، هندبال و كبدي در بخش بانوان و مردان كامل به بازي‌هاي آسيايي مي‌روند.»

به گفته او دووميداني در15 ماده مردان‌؛ پرتاب ديسك، چكش و وزنه، دوي 100، 200 و 400 متر، 4 در 100، 4 در 400، 800 و 1500 متر پرش طول، سه گام، ارتفاع، پرش با نيزه و ده‌گانه مردان و پنج ماده بانوان‌؛ 100، 200، 400 متر، پرتاب وزنه، هفت‌گانه حاضر مي‌شود.

دبيركل كميته ملي المپيك درباره بقيه رشته‌ها اين‌طور مي‌گويد: «حضور كمانداران كامپوند مردان و بانوان قطعي شده اما وضعيت ريكروي‌ها در حال بررسي است. در بوكس تيم 6 نفره به اينچه‌اون مي‌رود‌؛ 2 بوكسور سبك‌وزن و 4 بوكسور سنگين‌وزن. تيم جودو پنج نفره راهي مي‌شود. فدراسيون جودو در وزن‌هاي 81 و 100 كيلوگرم در حال بررسي نفرات است. در قايقراني آب‌هاي آرام مردان در 1000 متر يك‌نفره كاياك و يك‌نفره كانوي 200 متر اعزام مي‌شوند و بانوان در كاياك چهارنفره 1000 متر و 200 متر كاياك يك‌نفره. در 200 متر كاياك دونفره مردان، 1000 متر كاياك چهارنفره، 200 متر كاياك يك‌نفره، 500 متر كاياك يك‌نفره و دونفره بانوان و 1000 متر كانوئينگ دونفره در حال بررسي هستيم. در روئينگ مردان يك‌نفره سبك‌وزن و سنگين‌وزن و در بخش بانوان هم چهارنفره و هشت‌نفره در حال بررسي است. در رشته بادباني مردان اعزام يك نفر قطعي شده. دوچرخه‌سواران جاده، تايم‌تريل سرعت و استقامت مردان و بانوان نهايي شده است و رشته‌هاي نيمه‌استقامت و كوهستان بانوان در حال بررسي است. حضور تيراندازان بانوان و مردان تپانچه، تفنگ و اهداف پروازي و شمشيربازان اپه و سابر هم نهايي شده است.»

دبيركل كميته ملي المپيك اعزام ورزشكاران گروه سوم يا حمايتي را به بودجه منوط دانست: «رشته‌هاي شنا‌؛ بدمينتون، پينگ‌پنگ، اسكواش، ژيمناستيك، سپك‌تاكرا، واليبال ساحلي و واترپلو با حداقل ورزشكار و به شرطي كه بودجه برسد، اعزام مي‌شوند. البته رشته‌هايي راهي اينچه‌اون مي‌شوند كه براي حريفان زنگ تفريح نباشند.»

او درباره كمبود بودجه كميته ملي المپيك براي اعزام ورزشكاران به بازي‌هاي آسيايي مي‌گويد: «تاكنون 95 درصد از بودجه متفرقه را گرفته‌ايم اما از بودجه جاري متأسفانه دريافت مناسبي نداشتيم و در مجموع 50 درصد بودجه‌مان را دريافت كرده‌ايم. البته اين به اين معنا نيست كه دولت نخواسته است با ما در اين خصوص همكاري كند بلكه همكاري آنها با كمال محبت مخصوصاً درباره بودجه متفرقه انجام شده است. با وزارت ورزش و جوانان تفاهم كرديم كه طوري فدراسيون‌ها را حمايت كنيم كه تا شروع بازي‌هاي آسيايي بي‌پول نمانند.»

 

 

 

251 41

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =